'The Elder Scrolls V: Skyrim: Dragonborn' anmeldelse

og Hearthfire
), anerkendelser spillet engang basqued i efter sin debut november 2011 synes at have mistet noget af deres nyhedsværdi -. det modsatte af, hvad indholdet efter udsætningen er meningen at opnå

Heldigvis Dragonborn
ankommer som en tilbageførsel af formue

whisking spillere væk til ashy ø Solstheim -. returnering The Elder Scrolls
til provinsen Morrowind for første gang siden 2002 er tredje kapitel - Dragonborn s
fortælling bringer os mod en gang troede-til-være-død dragon præst ved navn Miraak. Ikke alene er vores nemesis søger at slavebinde hele befolkningen i Solsthiem gennem tankekontrol på hans opstandelse, han lægger også krav på at være den allerførste Dragonborn, således stripping moderne eksklusivitet over titlen væk fra Skyrim s
Dovahkiin hovedperson. Egoistisk, arrogant, tørstige efter strøm, Miraak nedgør vores egne mager dragen drabet indsats og anser sig selv over alle andre. Han indleder historien ved at sende snigmordere til at myrde os. Han ser ud af den blå luft at stjæle vores dragon sjæle. Han er den fuldendte skurken, og fremkalder en udgydelse af fjendskab sjældent at resten af ​​spillets fjender

Men der er en rød mærke på Miraak s sterling antagonist rap ark:. Han er en temmelig svag chef. Den endelige kamp med succes kulminerer en godt udformet og overbevisende plot - og alligevel kræver lidt intuition på vegne af spilleren til egentlig færdig. Miraak s assailments - en rotation af dragen råber utryghed fangarme og ødelæggelse besværgelser - men truende, er intet et par potions og en robust sæt af rustning ikke kan håndtere. Når der er en pause i hans overfald, sejr er den alt for simpel taktik hack-and-slash nærkontakt angribe.

Måske mest belønner dog Dragonborn
er vores køretøj at udforske den mareridtsagtige, Lovecraftian Oblivion planet af apokryfe skrifter. Lad os bare sige det på denne måde: Skyrim
- Northern Lights, Everestian bjergtoppe, knitrende vandløb og alle - har sjældent været mere betagende. Med sin hav af bølgede grønne lamper flimrende fra baldakinen ovenfor; med sine skumle, fangarm fyldt pools af syre vand swishing på vores fødder nedenfor; og med sin labyrint af bøjning forbindelsesveje, hvirvler af fortryllede stave sider, kludetæppe af senede mure og tårne ​​af bøger stablet på bøger, har Bethesda udformet en æstetisk mesterværk ud af domænet af Hermaeus Mora - den snedige Daedric prins af forbudte viden, der, selv , præsiderer over apokryfe skrifter som en majestætisk uhyrlig konfiguration. Indstillingen går ikke til spilde, enten. Unikke dele af flyet anvendes til både hoved søgen og
en komplet supplement af sidemissioner, med spillere søger ud Black Books af "forbudt viden", og teleporting ind apokryfe skrifter til at jage nye spells og beføjelser. < p>

Uden spørgsmål Apocrpyha er Dragonborn s
mest uudsletteligt destination; Det kan endda jade spillere begejstring for resten af ​​topografien mere end Bethesda hensigten. Men de fysiske verden vidder af Solstheim - mens lidt på den golde side - stadig give deres egen følelse af eskapisme fra den velkendte provins Skyrim. Landskabet er fyldt med ruiner og forter og miner og forposter, holde udforskning i live og godt med hjælp af nye discoverables og modstandere. Bjerge af lore er vævet omkring øens kultur, historie og politiske klima. Byer og bygder er dimensioneret i overensstemmelse med The Elder Scrolls
kanon - beskedent - men også behandle spillerne til den fascinerende arkitektur i en svamp byen (Tel Mithryn) og overbevisende situationen for en rådnende byen (Raven Rock). Mens Solstheim modeller til omkring en femtedel af størrelsen af ​​ Skyrim s
vigtigste kort, masser af interessante sidemissioner og figurer er i gang for at etablere en absorberende ny standalone verden

Møde med Solstheim s mere forbryderisk indbyggere -. Aske gyder, rieklings, cultists, apokryfe s lurkers og asylansøgere, individuelt nævnte dragons - kan udløse nogle spændende kamp sekvenser ,
men Dragonborn s
primære aftryk på Skyirm s
kamp overdrages gennem to af sine nye Drage Opråb: dragon Aspect og Bend Will. Førstnævnte er en velsignelse for de nærkontakt krængningsprøve, der forskanser spillere i en spektral sæt dragon rustning (som udvider med hvert ord lært) og øge deres skader og beskyttelse evner. Den kan kun bruges en gang om dagen, men har en varighed på 5 minutter -. Mere end nok tid (som Miraak underwhelmingly beviser) til at overvinde de fleste modstandere

For Bend Will - som behændigt fungerer på fjender, som en tankekontrol råbe - oplåsning det sidste ord af magt giver hvad der skulle have været Dragonborn s
mest spændende tilføjelse: dragon ridning. Desværre, spillet undlader at benytte sig af den funktion på næsten hvert skridt. Det er skuffende, nok, at "kontrol" over Skyrim s
bevingede bæster er begrænset til at pege-og-tryk (eller klik) målrette og landing; yderst glitchy animation, ubeslutsomme AI, og en generelt lav skader output, dog medføre en kamp mekaniker, der er stort set uskadelige. Og frustrerende. Heldigvis, dragen ridning er valgfrit spare for en kort segment af de vigtigste søgen, men det bringer tilbage nogle lidet flatterende minder fra Skyrim s
buggy begyndelser og sidder ved siden af ​​ Dawnguard s
vampyr herre funktion som et eksempel ambitioner uden at bære frugt.

Men Skyrim
har altid haft en tilbøjelighed til at give afkald på perfektion, til at acceptere et par fejl, i bytte for en verden, der er ellers så grandiosely fordybende vi næppe mærke. Dragonborn
fungerer på samme niveau. Du kan hurtigt rejse tilbage til de vigtigste jord til enhver tid, men du vil sandsynligvis ikke vil. For sine par uslebne kanter, så mange nye tilføjelser - nye karakterer og historier og indstillinger, nye våben og armors og ingredienser - konvergere i en DLC udvidelse, der, med et gennemsnit på 15-25 timer at gennemføre alle tilgængelige quest, er så frisk og sjovt som det er, godt, ekspansiv. Til Skyrim
fans, der fandt spillet så tidskrævende, så magiske
som at tabe sig i det for vinter blot et år siden, Dragonborn
sender en længe ventet besked:. Velkommen tilbage