Spil Guider > videospil > alle video game > 'Oddworld: Stranger' s Wrath HD 'anmeldelse (Vita)

'Oddworld: Stranger' s Wrath HD 'anmeldelse (Vita)

En Vita-porten på en PS3-spil, som selv er en havn i en original Xbox titel udgivet i 2005, Oddworld: Stranger' s Wrath HD
fans allerede kender masser om antihelt Stranger og hans eventyr (r). Stadig i den forbindelse, Oddworld:. Stranger 's Wrath HD
er måske det bedste eksempel på, hvordan du gør en Vita port højre

Efter allerede blevet genudgivet til PS3 i 2011, Vita genindspilning af Stranger 's Wrath
har spillerne igen tage sig rollen som dusørjæger Stranger, en outsider søger arbejde i forskellige byer. For dem, der aldrig har spillet spillet før, Stranger kræver en ganske stor del af penge til en operation, der har ham (og spilleren) sætte sine dusørjæger evner på prøve. Den sande natur af operationen er ikke afsløret før senere i spillet, og selvom Stranger 's Wrath
kan ikke præsentere den dybeste af fortællinger, er det stadig overbevisende nok, at spilleren vil holde skubbe igennem.

Hvad er forskellig fra PS3-versionen er den eksemplarisk brug af Vita berøringsfølsomme skærm og bagside-touchpad'en. For at skifte mellem tredje og første persons synspunkter, alle spilleren har at gøre, er at trykke to gange på forsiden touch screen. Hvad gør det så intuitivt er, at spilleren ikke er begrænset til, hvor de skal trykke på skærmen - simpelthen overalt vil gøre. Dette gør det muligt for spillere at hurtigt skifte synspunkter i farten uden at forstyrre gameplay.

En stor del af titlen brugergrænseflade er også blevet kortlagt til fronten touch screen. For eksempel er menuen pause fuldstændig kontrolleret ved at trykke ikoner på skærmen. Udvikler Just Add Water har gjort et stort stykke arbejde at sikre pausen menuen er lige så intuitivt som gameplay kontrol, med menuindstillinger alle kortlagt til yderst til højre og venstre på skærmen - gør det muligt for spilleren at hurtigt at vælge, hvad de vil, uden at skulle strække deres tommelfingre for langt.

dog kan bagside-touchpad'en kontroller være lidt kræsen, især for dem, der gerne hvile deres hænder på bagsiden af ​​Vita. Når du er i første person tilstand er bagside-touchpad'en bruges til nærkamp fjender. Til sidst, vil spilleren låse en særlig snigskytte ammunition - til brug i sniper mode. For at gøre dette, skal spilleren rulle deres fingre ned Vita bagside-touchpad'en. Dette viste sig problematisk på tidspunkter, som det kan være ganske almindeligt at indtaste sniper tilstand ved et uheld. Bortset fra denne mindre gripe, Vita-versionen af ​​spillet er blevet fintunet til systemets unikke muligheder uden at gøre touch kontrol synes tvunget eller popsmart.

Med hensyn til grafik, bør spillerne ikke forvente meget, da dette er en genindspilning af en 2005 Xbox titel. Stadig, spillet ser godt: tegn modeller er blevet forbedret, og de animerede ammunitionstyper alle glimt med charme. Spillet bevarer sine spaghetti western kvaliteter og rå humor overalt, hvilket gør Stranger 's Wrath HD
lige så sjovt som det er spændende. Stranger er en nem karakter genlyd med, og verden selv lever op til seriens navnebror, som spillerne vil besøge byer beboet af kyllinger og kæmpe en vigtigste skurk, der har mere til fælles med blæksprutter end mennesker.

med hensyn til gameplay, meget af Stranger 's Wrath HD
handler om at fange dusører, med flere penge tildelt for at opfange fredløse live end døde. Når spilleren ind i en ny by, det er en sikker satsning, at Bounty Store bør være det første stop. Der er også en General Store, hvor spilleren kan re-lager på ammunition og købe opgraderinger. Interfacet for både bounty og almindelige butikker er igen styret af Vita berøringsfølsomme skærm, og ligesom med gameplayet er det nemt og hurtigt at bruge.

Selve spillet er ganske udfordrende, især i boss-kampe. Hver chef er anderledes end den sidste, der kræver spilleren til at mixup strategier og ammunitionstyper for at vinde. Heldigvis, selvom Stanger s Wrath
kan vise sig at være ganske vanskeligt, en hurtig spare option sænker vanskeligheder fra "frustrerende" til "udfordrende." At være i stand til at spare i midten af ​​en boss kamp viste sig ganske nyttigt, da Stranger vil automatisk fortsætte fra den sidste gemme, ikke det sidste checkpoint.

i 2012, Stranger 's Wrath HD
stadig viser sig at være en spændende titel, med en munter og godt tempo historie holde gamer trykke fremad. Selv med HD fyldes op, har titlen ikke mistet sin campy charme, og viser sig stadig at være en overbevisende titel næsten seks år efter sin løsladelse. Just Add Water har sørget spillet endelig blev tunet til Vita kapaciteter, og har gjort det på en måde, der er intuitivt snarere end påtrængende. Hvis der er et spil, der viser, hvordan du gør Vita porte ret, det er Stranger 's Wrath HD

Oddworld:.. Stranger' s Wrath HD
er tilgængelig nu til PlayStation Vita

-