Spil Guider > videospil > alle video game > 'Kognition: En Erica Reed Thriller: Episode 1 - The Hangman' anmeldelse

'Kognition: En Erica Reed Thriller: Episode 1 - The Hangman' anmeldelse

Det er altid spændende at se en indie-spil forår til livet efter måneder eller endda år, for planlægning og udvikling, og Phoenix Online Studios ' første kommercielle projekt er bestemt ingen undtagelse. Sidste år, den spirende indie studie oprettet en Kickstarter kampagne for et punkt-og-klik eventyr serien, med titlen Kognition: En Erica Reed Thriller
. En af de første af sin art til at gøre det, blev projektet støttet af hundredvis af tilhængere, men også fået støtte fra én nøgle individ. Jane Jensen, der er kendt for at designe den populære Gabriel Knight
serie, kom ombord på projektet som en historie konsulent. Med alle brikkerne på plads, har Phoenix Online Studios succes frigivet den første rate af fire-del serier?

Den Hangman
er åbningen episode af serien, indføre spillere til FBI agent Erica Reed. Magtbegær hjemsøgt af sin fortid, og hurtigt miste kontrollen over en psykisk evne, hun refererer til som hendes "intuition," Reed er fast besluttet på at forløse sig efter sin brors liv er taget i hænderne på en brutal seriemorder. Phoenix Online gør et fantastisk stykke arbejde at oprette, hvad der ellers ville være en temmelig standard detektiv plot - det vil sige, når de interaktive elementer fungerer. Trods overdrevne karakter stereotyper og kedelige fyldstof sekvenser, historien holder sine egne, mens lejlighedsvis giver en hilsen til forgængere i genren.

prolog sekvens detaljer Erica fortid, indføre hendes gave, hendes partner, og minderne, der hjemsøger hende hele spil. Denne bloddryppende, velgennemtænkt sekvens held etablerer tonen for resten af ​​episoden, og holdes tilbage kun af en noget forvirrende kontrol ordningen og, og ofte klodsede action mekanik. Ericas stædig, stædig natur fremhæves her, såvel som den gamle hund loyalitet hendes partner, John McCoy. Ikke overraskende, hvad spillet bliver ret er dens intense stemning og engagerende historie, og den rammer jorden kører. Så vidt disse elementer angår, prologen sætter en solid standard, bæres gennem resten af ​​kapitlet.

Som spillet skrider frem, men mere verdslige plot elementer begynder at vise sig, at bryde op fortællingen og på gange, næsten slibning det sjove i stå. Selv om det er nødvendigt at forstå den baggrundshistorie og motivation af hver af personerne omkring Reed, en masse tid i mellem plot-tunge segmenter er brugt på rejse mellem steder, eller tale med de mange bipersoner i historien.

Mens de er ikke ligefrem mindeværdige, bøddelen
's bipersoner gør giver den nødvendige baggrundshistorie element kræves for at bringe Reed historie til livet. Ved undersøgelse et gerningssted med alle disse tegn i det samme område, imidlertid har disse scenarier har tendens til at føle sig en smule mere som en episode af Dexter end en mørk, grynet detektivhistorie. På trods af en god cast af stemmeskuespillere, kan tegnene være en smule endimensional, og sidder fast i deres egne typecast personligheder. Ericas chef, Davies, er en typisk hardass chef, der doles ordrer uden en anden tanke. Forensic ekspert Terence er en typisk lab nørd stereotyp, komplet med sjusket overvægtige udseende og nørd subkultur referencer. Men trods et par eyeroll øjeblikke, de tegn arbejde, godt sammen, og omkring Erica, hvilket gør hendes historie mere fordybende.

Mens historien elementer og atmosfære er fantastisk godt gået, der er helt sikkert et par ting, der kan arbejdes på, og vil forhåbentlig løses ved senere episoder i serien. Som for grænsefladen, kan grafiske ikoner være vildledende med hensyn til deres formål, og en smule grave er forpligtet til at finde ud af, hvad hver indstilling faktisk gør. For eksempel vil klikke på et punkt af interesse give den sædvanlige vifte af muligheder: se, tale, interagere, et cetera. Men i stedet for den traditionelle serie af handlinger, der kræves for at bruge et objekt i opgørelsen med et interessepunkt, spillet kræver spillerne til første "udstyre" eller på anden måde holde et objekt, skal du vælge det ønskede punkt af interesse, og vælg derefter en mappe ikon - angiver spilleren ønsker at anvende den aktuelt holdt objekt med hvad der er blevet klikket på. Denne noget bagud mekaniker kan forvirre spillere, der er vant til traditionelle peg-og-klik titler, men indlæringskurven er langt fra stejl.

For at hjælpe spillerne komme igennem ofte udfordrende gåder og situationer, en antydning system behændigt indarbejdet i spil gennem UI selv. Ved at få adgang Reed telefon og beder om hendes fars hjælp, kan værdifulde oplysninger modtages, som vil hjælpe med at flytte spillet frem og i den rigtige retning. Med den stigende popularitet af afslappet spil i tankerne, denne enkle aspekt af Den Hangman
er med til at bygge bro over kløften mellem "hardcore," gør-det-selv opbygning af Gårsdagens s adventure titler; og mere afslappet, nuværende generation spil.

Samlet set Den Hangman
er en stor åbning retsakt til denne serie, om end holdt tilbage af et atypisk peg-og-klik struktur og et par mindre stop og- starte problemstillinger inden for fortællingen. Jane Jensens indflydelse på historien og atmosfæren giver denne første episode tryk den har brug for at blive en mindeværdig peg-og-klik eventyr oplevelse. Mens nogle spillere måske finde ligheder med andre nylige adgange til genren, Kognition
holder sine egne trods sine fejl

Den første episode af Kognition:. En Erica Reed Thriller
er i øjeblikket tilgængelig fra Phoenix Online Studios 'hjemmeside, og arbejder hen imod en Steam release samt gennem Steams Greenlight-system.