Spil Guider > videospil > alle video game > 'Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate' anmeldelse

'Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate' anmeldelse

Efter en række solide spil på DS, har en ny Castlevania
spil endelig gjort sin vej til Nintendo 3DS i form af Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate
. Lige siden spillet først blev annonceret, har fans af franchisen blevet ivrigt foregribe det med tilbageholdt åndedræt. Nu, hvor det er endelig tilgængelig for masserne, men det er tydeligt, at spillet, trods forsøget på at foretage nogle ændringer i det afprøvede og sande formel, simpelthen ikke holde i det lange løb. Når det er sagt, er der stadig en række forløsende kvaliteter, der vil holde dedikerede fans indhold.

For dem, der gik glip af den klassiske Castlevania
spil, de er 2D-lignende i stil til de oprindelige Metroid
spil. Spillere starter deres eventyr på vej gennem horder af fjender og en håndfuld gåder, hvoraf mange kræver elementer, der kun kan opnås på et senere tidspunkt i spillet. I modsætning til de fleste side-scrollers dog spillet er ikke opdelt i etaper - at give spillere med hentydning af en åben verden platformspil

Historien om Castlevania:. Lords of Shadow - Mirror of Fate
introducerer spillerne til afstamning af Belmont-klanen, og hvordan den eroderede familie interagerer med hinanden. Efter en kort synapser i de begivenheder, der skete forud for denne 3DS iteration, bliver spillerne kastet i støvlerne af Simon Belmont. Som historien skrider frem, og spillerne nå det uundgåelige sammenstød mellem Belmonts, vil spillet kaste brugere i de roller, flere forskellige figurer - alle har deres egne overlappende historier at fortælle

Andre end pisken s triumferende tilbagevenden,. noget, som Castlevania
alumner vil være alle til kende, den overordnede spillet er meget forskellig fra sine forgængere. Titlen udvikler, MercurySteam, gjorde dette med vilje for at indånde noget nyt liv i en franchise, der er begyndt at blive lidt gamle, og mens de helt sikkert lykkedes at ændre op formlen, slutresultatet er bare ikke så uberørt som fans var håbet.

Combat formår at blive trættende og utiltalende temmelig hurtigt, og næsten hvert møde udspiller sig på nøjagtig samme måde takket være bølger af samme fjende typen konstant vises på skærmen. At vide, hvornår at blokere, parere, eller undvige indkommende angreb giver en mild mængde strategi, men næsten hver fjendtlige møde (med undtagelse af boss kampe) spiller i en forudsigelig og glansløse mode.

Når det er sagt, er der en række af forløsende faktorer, der vil holde spillerne beskæftiget. Som tidligere berørt i denne anmeldelse, spillet har en side-scrolling verden med fokus på udforskning. Det betyder, at der vil være et væld af tilbageskridt gennem kortet for at få adgang til nye områder, få nye evner, og få samleobjekter, der tidligere var utilgængelige. Denne Metroid
-esque format tilføjer rigeligt replay-evne og tilføjer utallige timer til selve spillet, men spændingen ved at gå tilbage gennem de forrige områder at indsamle genstande, vil ikke appellere til alle. Et andet spørgsmål er, at når spillerne har byttet roller til en ny karakter, de er i stand til at gå tilbage og samle, hvad de resterende elementer er tilbage i tidligere faser; medmindre de går tilbage til hovedmenuen og vælger at spille gennem foregående kapitler.

Mens tilbagevendende skurke og ensformigt kamp undlader at imponere, Castlevania
's grafiske stil fortjener helt sikkert kredit. Det endelige produkt ser godt ud med sin gotiske, celle skraverede-agtig stil, og de miljøer, spillere vil trek gennem virkelig er et syn at beskue. Kombiner spillets look med 3D kapaciteter af den håndholdte, og brugerne vil hurtigt finde sig trukket ind i miljøer, MercurySteam har skabt. Indrømmet, de er ikke de bedste grafik fundet på systemet, men de er meget godt klaret.

Mirror of Fate
's mellemsekvenser, på den anden side, bare ikke stak op, og det er delvist for distractingly unaturlige bevægelser, som hver karakter udfører mens i dem. Hvert stykke optagelser har en karakter slående en positur, og den pågældende person vil derefter gå videre til at tale uden at bevæge læberne - kun skiftes til nye rejser tilfældigt. Disse filmsekvenser ikke føler så vigtig som de skal, og er oftere end ikke irriterende at se, hvilket ikke specielt gøre historien bliver fortalt alt, fængslende

Konamis Castlevania:. Lords of Shadow - Mirror of Fate
forsøger at ændre op formlen for franchisen samtidig være for bange for at vove fra seriens rødder. Den kamp kan blive kedeligt i en temmelig hurtig måde, de cutscenes er uinteressante, og alt for velkendte skurke kuld hvert område. Der er en håndfuld af professionelle til at trække fra produktet også - det være sig den vidunderlige kunst stil eller den enorme mængde af at udforske, der skal gøres - men samlet denne bro mellem Lords of Shadow
og Lords of Shadow 2
er noget, der kan omgås helt

Castlevania:.. Lords of Shadow - Mirror of Fate