'The Last of Us' anmeldelse

spil. Snigende endnu en titel i før PS4 rammer markedet, Naughty Dogs The Last of Us
er en helt ny IP eksklusivt til Sony.

Hvordan The Last of Us
sammenligne med Uncharted
er det et værdifuldt strøm-gen investering? Læs videre for vores gennemgang.

The Last of Us
bygger på mange af de centrale søjler i Naughty Dogs seneste tre udgivelser, især når det kommer til opmærksomhed på detaljer i niveauet design samt så vidunderligt gjort og animerede figurer, men alt fra historien og spillestil til de våben mekanik og fjendtlige typer er meget forskellige. The Last of Us
er ikke et tempofyldt eventyr med en glad historie. Det er ikke til at sige, det er ikke sjovt. Det er en anden slags oplevelse, hvor spillerne føler spændinger, forvirring, chok og nogle gange, elendighed, og bliver belønnet for at overleve gennem det. Og den eneste grund til det virker, er på grund af, hvor godt realiseret sine hovedpersoner er.

Historien begynder med et udbrud i slutningen af ​​2013. Der er panik og anarki og pludselig sine 20 år senere. Uanset kilden til pandemien er eller var ligegyldigt; verden og resterende få mennesker, der bor i det er for evigt forandret. I The Last of Us
, spillerne taget langs en episk rejse med Joel og 14 år gamle Ellie. De er stjernerne i spillet og deres forhold er så ægte, at trods deres ekstraordinære situation, vil spillerne ikke hjælpe, men føler for dem, tænker som dem og gøre alt i deres magt for at hjælpe dem. Det er et bevis på den geniale skrivning og forestillinger, nok den bedste, vi nogensinde har set i et videospil. Det er denne omstændighed, kombineret med poleret gameplay og en højt realiseret verden, der gør The Last of Us
et af de bedste spil på nuværende generations konsoller, trods sine fejl.

Den tredje-persons gameplay af < em> The Last of Us
krydser flere genrer. Det er en lineær, historie-drevet spil ved design med områder at udforske og gåder. Oftere end ikke, vil spillerne finde sig selv blot at flytte, rejser fra det ene sted til det næste, og skure forladte bygninger til kritiske ressourcer. Der er et RPG element på spil, hvor spilleren kan plyndre våben, udstyr eller materialer til håndværk eller opgradere dem. Det er et praktisk system, der spiller ind i tanken af ​​skylleluften at overleve. Arbejdsborde og værktøjer er forpligtet til håndværk hylstre eller permanent forbedre våben, og sjældne træningsmanualer kan forbedre deres effektivitet. Til håndværk poster, udstyre forskellige våben i de begrænsede hylstre eller anvende førstehjælp, Joel har brug for tid til at stoppe, tage sin rejse pack, og tag hvad der kræves

De andre vigtige gameplay elementer findes i kamp møder, som kan. - og ofte bør - undgås ved at vælge den stealth mulighed. Den mest nyttig funktion, og den mest video gamey, er figurens evne til at lytte gennem vægge og derved se præcis, hvor fjender er. Denne beskrivelse kan gøre dygtighed synes ud af sted, men det er vigtigt at spille spillet i en ikke-shoot-em-up måde - og det rent faktisk virker godt med de stealth mekanik. Hvorvidt spillere vælger at undgå konflikter dog, vil det finde dem uanset og af natur The Last of Us
er en ekstremt voldelige spil.

listende snigende op bag inficeret eller mennesker til at tage dem ned dødeligt er animeret på en måde, understreger, hvor brutale drab er. Spillet bruger miljøet i takedowns, så når de ikke kvæler, give nogen bladet eller trampet deres hoved, spilleren karakter kan smadre en fjendes ansigt på et skrivebord eller ind i en mur. En ensartet kompromisløse vold vises, når du indtaster fuld på nærkamp med genstande fundet i spillet, fra mursten og flasker - som også kan bruges til at distrahere fjender - til økser, flagermus og metalrør mv, hvoraf mange kan opgraderes ved at tape på nogle saks vinger til et par ekstra én-hit dræber før værktøjet begynder at nedbrydes og blive ubrugelig.

nærkamp systemet er imponerende og meget intuitiv at kontrollere. Det samme gælder for skyderi, der er blevet forfinet fra Uncharted
serie med meget forbedrede våben mekanik, omend forskellige mekanik med langsommere-fyring våben. Med manglen på ammunition og mere realistisk fokus på handling forsiden, skudvekslinger er mere beregnede og intens. Hver kugle bogstaveligt tæller og shots kan ikke være spildt.

The Last of Us
virkelig handler om overlevelse i enhver forstand af ordet, og hvad folk er villige til at gøre for at hjælpe andre eller hjælpe sig selv at overvinde den værste fysiske og følelsesmæssige situationer. Volden - det meste af tiden i selvforsvar - ikke ud af sted her, og i den etablerede verden, hvor mad og ressourcer er svært at komme med, drab er nogle gange et middel til at overleve. Den smittede, i deres forskellige former, er ikke den eneste fjende på spil. De er en del af baggrunden, der undertiden uundgåelig. Det er den mennesker element, og relationerne dannet, der definerer Naughty Dogs nyeste og bedste.

For en lineær spil, kan spillerne til tider befinder sig ikke ligefrem at vide hvor de skal gå. Tegnet (r) kan kender svaret, men spilleren kontrollere dem kan ikke. Det er et af de spørgsmål, der er fremført af Uncharted
løsningen indebærer normalt en stige. Flytning stiger, brædder og store siloer er en gentagen del af spillet, men hvert scenarie er anderledes nok, at det virker, og dialogen karakter gør trukket ud sektioner underholdende og interessant.

The Last of Us
er ikke et tempofyldt actionspil, men spillerne skal være hurtig til at reagere, hvis de henlede bevæbnede banditter eller inficerede horder. Mens stealth gameplay er det foretrukne valg, der er quicktime events og plot øjeblikke, hvor spillerne er tvunget ind i en træfning og AI, både fjenden og venlige, er ikke altid op til jobbet. Venlig AI ofte ture i synsvidde af fjender, nogle gange endda støde ind i dem, til ingen effekt. De vil endda tale ved fuld lydstyrke i øjeblikke, hvor tavshed er nødvendig for at undgå de gruopvækkende klikkere - smittede, der kan "se" via sonar. Jeg havde selv Ellie gå ind i en eksplosiv fælde efter Joel fortalte hende at undgå det. Fjende AI på den anden side, til tider har svært gennemkører eller observere, undertiden med dem kørende i cirkler eller frem og tilbage støde ind i hinanden, og det giver dem mulighed for at blive udnyttet. Det er ikke almindeligt, og i de senere dele af spillet, synes ikke at være et problem overhovedet.

Fokus i spillet er på kødfuld single-player kampagne, der kan køre op mod 15 timer, endnu mere for spillere ønsker at afspille i nyt spil plus tilstand, men The Last of Us
også udstyret online multiplayer. Der er to tilstande, Supply Raid og Survivors, og hver har fire vs. fire kamp under forskellige forhold. Supply Raid giver hvert hold en fælles pulje af respawns mens i Survivors spillere er ude for gode, når de dør, men har en chance for at blive genoplivet, når nedskudte. Gameplayet er naturligvis langsommere tempo end traditionelle konkurrencedygtig tredjepersons actionspil og trækker fra single-player overlevelse elementer, hvilket betyder spillere skal skyllepumpetab varer over kortet til håndværk poster, mens du spiller listende.

Der er nogle ændringer i visse mekanik fra single-player til online spil dog, da spillerne er begrænset i, hvor længe de kan bruge deres evne til at lytte efter fjender gennem objekter, men de kan mærke dem for allierede til at se. Spillere kan fuldt ud tilpasse deres udseende og deres loadouts til multiplayer, og der er en løbende progression system, der vil give dem færdigheder eller dygtighed boosts, sammen med en meta spil, der ser spillerne voksende deres egen klan af offline tegn, der spiller ind i særlige mål, de kan forsøge at fuldføre, mens du spiller online. Det virker og der er sjovt at være havde på tværs af de to tilstande, men dens begrænsede, velsagtens unødvendig og kan have en varig appel for de fleste spillere. Tænk på det som bonus indhold til gamere, der ønsker at nyde mekanikken med andre.

Mange af de temaer og situationer er de troper af post-apokalyptisk og zombie billetpris, men The Last of Us
gør det bedre end alle de andre. Fortællingen og tegn til gameplay og niveau design, kombineret med mindblowing præsentation værdier, alle bidrage til at hæve baren fra hvad spillerne kan forvente fra narrative-drevne videospil. Udslip af dette niveau af kvalitet er svært at komme med, og Naughty Dog fortjener bifald for crafting denne episke. Det er ikke kun en udfordrer til spil af året, men en udfordrer til den bedste spil til at frigive på PlayStation 3.

___

The Last of Us
er en PS3 eksklusiv og frigiver 14 juni , 2013.