Spil Guider > videospil > alle video game > 'XCOM: Enemy Inden' anmeldelse

'XCOM: Enemy Inden' anmeldelse

XCOM: Enemy Unknown
lykkedes at genoplive en tilsyneladende gammel taktisk videospil franchisen og leveret en af ​​de bedste strategi spiloplevelser sidste år. Udvikler Firaxis Games fulgt op med mere digitalt indhold for at styrke oplevelsen af ​​kernen spil, men i sidste ende undlod at udvide deres nyfundne ramt på en meningsfuld måde.

Med udgivelsen af ​​udvidelsespakken fjende
, studiet gør op for alle tidligere fejl og skaber en drastisk forbedret tilføjelse til et spil, der allerede holdt fans happy.Firaxis lovede, at de nye tilføjelser implementeret i kernen XCOM: Enemy Unknown
spil skulle vise sig at være dybtgående , og studiet leveret på denne konsekvent gennem hele spillet. Nye faktorer som genetisk modifikation, nye fjender, forbedret AI og meget mere indhold konkretisere en kø kampagne fuld af valgfrie quests, dristigere og unikke missioner og en langt hårdere sidste stand for menneskeheden

Indførelsen af ​​Meld -. En fremmed stof, der anvendes til genetisk forbedre dine soldater eller tilpasse dem til dyre mekaniserede tunge infanteri organer - viste sig at være den største game-changer for alle. For at indsamle Meld, er spillerne får en frist til at finde to Meld canisters placeret på hver fjende
slagmark de besøger. Introduktion Denne frist tvinger spillerne til at forlade den langsomme-og-stabil gameplay mantra fleste er vant til og engagere sig med progressivt mere risikobetonede strategier for at få bonus forsyninger. Det er en simpel tilføjelse til spillet, men en, der ændrer meget strøm af kamp og strategier i hele XCOM
oplevelse -., Og det betaler sig i udbytte

Når spillerne har Meld derhjemme bunden de genetiske forbedringer, de har forskning kan anbringes på soldater. MEC soldater vil have deres lemmer amputeret, så de kan udnytte deres større mekaniske dragter, der efterlader en overraskende mængde af skyld for enhver spiller, der udvikler følelsesmæssige vedhæftede filer til deres soldater - som altid, navngivning dem efter venner er en almindelig, men tragisk idé. Ændring af en soldatens gener at give dem ting som to hjerter, hjerner, som gør ondt fjender, som psi-angriber dem og evnen til at helbrede medio bekæmpe virkningen vejen kamp udspiller sig for kampagnen. Medaljer er også indført, at yde permanent stat boosts til dem, der tildeles dem. Hvis de soldater dør, deres medaljer gå væk med dem, tilføjer endnu mere følelsesmæssig tilknytning til et spil, der allerede har en dygtig evne til at rykke på hjerte strenge.

Enemy Unknown
lidt af en mangel på sort i form af sine kort muligheder. Gennem en enkelt gennemspilning, var det almindeligt for spillere at hurtigt begynde at cykle gennem kort, de havde allerede spillet før, begrænser udfordring, da spillerne regnet ud de bedste pletter og strategier for hvert sted. Firaxis afhjulpet dette på en stor måde, tilføjer unikke kort i overflod og detaljering dem på måder, som gør dem alle føler passende enkelte. Gennem vores gennemspilning af hele kampagnen, blev ikke en eneste kort bruges to gange - og nogle af de mission-specifikke kort, ligesom den berygtede Newfoundland terror mission, viste sig at være godt designet og aldeles unik fra nogen af ​​de regelmæssige kortet rotation <. p>

Selvom spillet introducerer en række nye fjender, som Matrix-esque Stalkers til sectoid-drevne Mectopod, en af ​​de mest meningsfulde tilføjelser er den nye menneskelige fjende fraktion. Kalder sig ophøjer, den hvide krave søger gruppe rutinemæssigt sabotere XCOM og bidrager missioner med en helt anden type kamp. Snigskytter og Rocket Launcher-klædte heavies er en helt ny race af fjende, krævende nye strategier for at minimere den potentielle risiko for dit hold. Spillere vil også sende XCOM agenter på hemmelige operationer, skulle udvinde dem i unikke missioner senere. Hver skjult mission afslører et fingerpeg om, hvor ophøje base er, og i sidste ende spilleren kan levere en endelig strejke på deres hovedkvarter i en tilfredsstillende blodig træfning, hvor de fleste af de strategier miljø er let ødelægges. Ophøje tilføjer en stor taktisk flare til spillet og Firaxis har gjort et stort stykke arbejde at gennemføre den menneskelige AI i kamp.

fjende
sikkert kaster flere fjender på spilleren end Enemy Unknown
nogensinde gjorde, sandsynligvis for at kompensere for de nye genetiske fordele spilleren har. Mens dette giver masser af nye udfordringer, nogle gange intelligens, hvor fjenderne falde fra himlen er bare ikke logisk. Ophøje soldater slippe ind på en flise mellem to overwatched XCOM agenter, eller undertiden glitching ud og slippe på nøjagtig samme flise som soldat, er et mindre tilbageslag i et fantastisk spil mekaniker. Som spillere fremskridt gennem de nyligt tilføjede teknologier i det sene spil tidspunkt er det nødvendigt spillet til at kaste flere fjender for at holde det udfordrende, som uforvarende skaber en hektisk og underholdende præstation, der kan overraske selv veteraner fra serien.

I sin kerne, fjende
er en fantastisk påmindelse om, hvad en udvidelsespakke formodes at være. Opkald noget som dette bare en hentbare indhold pakke ville virke som en uretfærdighed, som fjende
ændrer de centrale grundlæggende elementer i en allerede underholdende spil og bogstaveligt forbedrer alle aspekter af oplevelsen. For et spil, der allerede hængsler sin underholdning på at balancere gameplayet, har Firaxis gjort et stort stykke arbejde i at gøre en lang række ændringer, men holde den kant-of-the-sæde filosofien den samme. Gameplayet er friske, indholdet er mange og de nye udfordringer skal lokke både veteraner fra Enemy Unknown
og rookie strategi gamere samt

XCOM:. Fjende
er tilgængelig nu for PC, Xbox 360 og PS3