Spil Guider > videospil > alle video game > 'Killzone: Shadow Fall' anmeldelse

'Killzone: Shadow Fall' anmeldelse

Repræsenterer flagskibet lanceringen titel til PlayStation 4, Sony og Guerrilla Games bringer spillerne tilbage til den engang utopisk koloni Vekta i Killzone: Shadow Fall
. Finder sted 30 år efter begivenhederne i Killzone 3 fotos, fjerde kerne franchisen rate til formål at tilbyde en frisk start for serien med nye hovedpersoner og en ny tage på den evig Helghast-Vektan konflikt.

Hvordan betyder den futuristiske actionspil sammenligne med industriens juggernauts i kolleger PS4 lancere titler Call of Duty: Ghosts
og Battlefield 4
og er det bygge ud af de gode resultater fra de tidligere afdrag? Læs videre for vores gennemgang

Ligesom sin trilogi af nummererede forgængere og par håndholdte udgivelser. ( Killzone: Liberation
& amp; Killzone: Mercenary
), Shadow Fall
er en sci-fi first-person shooter, men med et par nye tricks i ærmet - og et par fraværende dem. Guerrilla ikke blot forsøger at differentiere Killzone:. Shadow Fall
med en ny historie, nye konventioner og en ny titel format, men dens mest bemærkelsesværdige ændringer kommer i sine gameplay mekanik

Killzone : Shadow Fall
ligger i det samme univers som sine forgængere og bygger direkte ud af den etablerede kontinuitet. Siden ødelæggelsen af ​​Helghan ved afslutningen af ​​ Killzone 3
når Jorhan Stahl planer om at ødelægge Jorden gav bagslag, har regeringen i Vekta lad overlevende flygtninge flytte ind i deres by, i et område tømre med en massiv væg. Den ene side er paradis, og den anden en ghetto - ikke den bedste måde at sætte en stopper for at spændingen mellem de to kulturer. Bring på den kolde krig!

Historien følger Lucas Kellan, en elite ISA agent, der holder rang af Shadow Marshal og en personlig nag mod Helghast fraktion. I modsætning til den forrige Killzones
hvor spillerne førte et hold af soldater eftersynkroniseret Alpha Squad, Kellan er meget en en-mands hær. Desværre for spillere på udkig efter Shadow Fall
at udvide de former for Killzone 3
, er der deprimerende ingen kampagne co-op denne gang.

I stedet spillere får flere evner og en drone til at spille med, udvide gameplay mekanik samtidig tilføje nye lag til fjendtlige enheder og level design. Den første og mest indlysende forbedring er OWL angreb drone, en lille svævende enhed, der tillægger spillerens ryg og kan blive lanceret til at udføre forskellige funktioner. Dens anvendelse er så afgørende for grundlæggende kamptaktikker som det er at navigere kort og færdiggøre mål.

Ved hjælp af OWL feature sæt kræver spillere drage fordel af PlayStation 4 DualShock 4 controller nye touchpad. Aflæse i nogen af ​​de fire retninger udsteder en anden rækkefølge til OWL der kan startes og flyttes rundt ved at trykke på L1 (venstre kofanger). Implementeringen er smart og flydende og have evnen til at tumle fra OWL at sænke niveauet tilføjer en ny følelse af navigation håber vi pinde rundt i alle fremtidige Killzone
titler.

OWL kan også bruges til implementere skjold barrierer, overprisen og hindre fjendens skjolde og systemer og mest almindeligt, for at angribe fjender og tjener som en lokkedue. At lære at bruge OWL i stramme situationer åbner op for mange muligheder for at komme tæt og personlige til at udføre disse brutale og tilfredsstillende nærkamp strejker, selv kæde dem sammen, hvis fjender er grupperet. Det betyder også, at bekæmpe scenarier er ofte mere komplekse og stressende som forskellige fjende typer med forskellige svagheder og styrker gruppe op. Uglen gør et par andre pæne ting så godt, men de andre seje evner Killzone:. Shadow Fall
tilføjer kommer direkte med Shadow Marshal suit

Brug af D-Pad, kan spillerne sprænge ud en sensor sweep som fremhæver fjender og elementer i nær nærhed, men bruger det for længe gør det timeligt ineffektive samtidig advare fjender. Den kvasi-mini-spil design af evnen hjælper med at holde spillerne fokuseret og bruge det med omtanke. Det samme kan siges om de andre pæne fordele, der kommer fra adrenalin pakninger, som tjener til at genoplive spillere, når nedskudte, og at bremse ned tid og mulighed for episke overfald eller defensive øjeblikke på de vigtigste tidspunkter, hvor nær død eller når undertal. De andre D-Pad muligheder skifte mellem sekundære former for brand eller adgang til en liste over mål og fremhæve waypoints på skærmen. Waypoints - ligesom flere af de HUD indikatorer - er ofte vanskelige at se på baggrund og nogle gange ikke er tilgængelige, hvilket gør det meget muligt at fare vild i den lineært designet spil

Killzone: Shadow Fall <. br> spiller stort set det samme som sine forgængere i den generelle bevægelse og våben brug langsommere, tungere og en smule mere realistisk i forhold til traditionelle første-persons skydespil, men den udvidede feature set medfører det så mange flere måder at sætte afspilleren i kontrol af den karakter. Guerrilla har fundet noget værd at holde fast, men desværre var det ikke udnyttes bedre - eller på en bedre karakter -. Siden Shadow Marshal Kellan er lavvandet, tom og ligegyldig

Hvis det ikke var for spillets banebrydende grafik, som ser utrolig i 1080p, ville der ikke være meget opbevaring spillere interesseret i kæmper gennem ofte udfordrende og til tider kedeligt kampagne. De forslidt og unrelatable tegn forværret af en ofte cliche historie, der er tilsyneladende designet omkring forskellige dødbolde, løst hængte sammen, selv om det gør drage fordel af serien 'lore. Shadow Fall s
centrale plot berører et par interessante temaer kæmper til gavn og glæde og moral vs. loyalitet, men en masse af den tid, det føles som om det bare kører gennem beslutningsforslag for at være et tilstrækkeligt nok shooter med Killzone
etiket på det.

det betyder ikke, at der er ikke sjovt at være havde, er dog, som den 10-kapitlet kampagne tjener spillerne en bred vifte af mission typer til at gå sammen med unikke og forskellige miljøer. Der er selvfølgelig den obligatoriske forsvare, escort, dobbeltbekkasin, flytte listende og plante C4 osv øjeblikke, men der er også et par perler drysses i mellem (og i slutningen), der tilbyder betagende sekvenser og visuals ikke ulig spillets filmiske øjeblikke og det er værd at spille igennem.

der er et par ulige scriptede AI spørgsmål og miljømæssige glitches (åbne døre, hængende fra en klippeafsats), der lejlighedsvis bryde animationer og fordybelse, men for det meste, er spillet poleret og aldrig stopper giver spillere (og seerne) med eye candy. Hvis noget, Killzone:. Shadow Fall
, den første ægte next-gen konsol shooter, er en vidunderlig tech demo af, hvad spillerne kan forvente udviklere til at bygge videre på i de kommende år

Som for multiplayer, Guerrilla lavet et par vigtige ændringer så godt, men ligesom kampagnen, er der denne følelse af at der ikke er nok til at holde spillerne investeret i det lange løb. Der er ingen køretøjer eller jetpacks, men der er bots der spilles med online og offline -. En smart tilføjelse, der lader spillerne tog og lære kortene

XP progression systemet erstattes af en udfordring-system, givende færdighed i slibning, men den bedste del af de multiplayer-modes (krigszoner) er, at de spiller godt, takket være de polerede og raffinerede kontrol, men det samme kan ikke altid siges om kortene selv, hvoraf nogle er for stramme og restriktive. Heldigvis, kan spillerne helt tilpasse indstillingerne - ligesom deres våben loadouts -. Af deres krigszoner som giver mulighed for nogle kreative PvP udfordringer, fra sidste-mand-stående sniper dueller til at lukke-range kun kaos og alt derimellem

Killzone: Shadow Fall
er den smukkeste next-gen konsol spil på PlayStation 4, og mens det gør underværker med sin præsentation værdi og imponerende nye niveauer af visuel troskab, betyder det ikke gør nok for at innovere på sin kampagne historie og gameplay tilbud

___

Killzone:. Shadow Fall
lancerer november 15, 2013 sammen med PlayStation 4 platform