Spil Guider > videospil > alle video game > 'Donkey Kong Country: Tropical Freeze' anmeldelse

'Donkey Kong Country: Tropical Freeze' anmeldelse

Hvis der er én genre, der er i overflod på Wii U, er det side-scrolling platformspil. Alle fra Mario til Rayman - og endda Luigi - har medvirkede i deres egne spil på konsollen, hvilket er grunden til annonceringen af ​​ Donkey Kong Country: Tropical Freeze
under E3 2013 ikke var så meget af et hit under begivenheden som Nintendo kan have forventet. Efter trop med en glansløse annoncering Cranky Kong under Spike s VGX, kampen fik Butt-enden af ​​mange vittigheder, men Retro Studios kan meget vel have det sidste ord, da Donkey Kong seneste udflugt er den bedste endnu.

For dem, der gik glip af ud på Retro s Donkey Kong Country Returns
på Wii (eller endda den port, ramte Nintendo 3DS), serien fortsætter hvor Rare s SNES trilogi slap - tilbyder masser af legitime og udfordrende side-scrolling action. Æsel og resten af ​​hans kolleger Kongs står over for en ny udfordring i form af Nomads, at have taget ikke kun deres bananer, men deres hjem. Forståeligt, dette sætter let ophidset gorilla i en hævn-drevne vanvid, der kun vil ende på pummeling af disse nyfundne fjender og deres fjernelse fra Kong Island

Mens historien om Donkey Kong Country:. Tropical Freeze
er ikke noget at få begejstret, vil gameplayet holde selv de mest garvede platformspil proffer på tæerne. Dette er uden tvivl en af ​​de mest udfordrende spil Nintendo nogensinde har udgivet, men layoutet af hver verden, niveau, og hindring er sindrigt udformet i netop en sådan måde, at spillerne vil fortsætte med at holde spiller selv som frustration mounts. Tropical Freeze
kræver præcision kontrol, hvilket gør dødsfald helt fejl af den enkelte spiller.

Retro Studios er ikke så fræk som at smide spillere ind mind-numbingly frustrerende niveauer ret off the bat, i stedet lette brugere ind i spillet og langsomt tørnes op vanskeligheden som de fremskridt. De hindringer og niveauer, der skal gennemløbes formår at ændre og forny som Donkey Kong og venner fremskridt gennem dem, og hvad der følger er nogle af de mest intrikate konstruerede og visuelt spændende etaper til nogensinde vises i en platformspil. Mine carts, raket tønder, undervands niveauer, tønde sprængning og standard platformspil udgør de niveauer, hvilket resulterer i en forfriskende spillestil hele hver verden

Donkey Kong Country:. Tropical Freeze
har seks indledende verdener at udforske, med flere skjulte niveauer og ruter, der skal låses op og spillede igennem i hver. Hvad gør hvert trin så unik, er den mængde af pleje sætte i selv de mest trivielle detaljer. Baggrunde er fyldt med indkommende fjendtlige skibe, Sensationel kunst, og til tider lige så meget action som den klart, at Donkey selv klatrer på tværs.

Uanset om det er rullende snebolde tværs puljer af lava at generere platforme, slukke flammende vinstokke, eller punktere varmluftsballoner at nå højere point, er der ingen mangel på inspirerede forhindringer for fans at erobre. Niveauerne er så forskellige, i virkeligheden, at den lejlighedsvise situation kan stub spillere i de stadigt skiftende senere niveauer. Selv om mange niveauer inden for en enkelt verden deler en fælles tema, der er noget anderledes og mindeværdig (og lejlighedsvis virkelig betagende) om hver og én.

En anden mindeværdig aspekt, der bærer over fra scenen til fase er den musik, der omgiver dem. Longtime franchiseaftaler yndlingssange gøre deres tilbagevenden, omend remixet i spektakulær vis, mens nye sange er så iørefaldende, at de meget vel kunne sidde fast i spillernes hoveder. Nogle af de niveauer, endda synkronisere med deres tilsvarende sange, at brugerne at tid deres spring til melodien. Der har altid været noget særligt om musikken i denne serie, men Tropical Freeze
tager det til et helt nyt niveau for dedikerede fans og nybegyndere.

En af de største tilføjelser til franchisen formel kommer i form for yderligere Kongs at slutte sig til allerede inkluderet Diddy. Dixie gør hendes tilbagevenden til serie efter at være fraværende i Retur
, mens Cranky gør hans første nogensinde spilbare optræden i franchisen. Hver figur har særlige evner, der vil hjælpe spillerne erobre bestemte scenarier, men i høj grad de er indbyrdes udskiftelige for færdiggørelsen af ​​hvert niveau. Oftere end ikke, vil særlige allierede tie-iført gorilla komme i handy for at opnå mange af de skjulte samleobjekter, der er spredt over hvert niveau. Dette er blot en af ​​de seks chefer, der venter spillerne i Tropical Freeze.

Mens Diddy, Dixie, og Cranky er begrænset til power-ups i singleplayer, co-op tilbydes i Donkey Kong Country : Tropical Freeze
gør dem til deres egne spilbare figurer. Cranky s stok bounce, Dixie hår spin-hævning, og Diddy er hover alle tjener et formål, når engageret i multiplayer, men det er ikke muligt for spillere at vælge, hvem de ønsker. Den første styreenhed er begrænset til Donkey Kong, mens anden spiller kan vælge mellem nogen af ​​de tre.

En gang i et spil, spiller to kan ikke ændre karakteren medmindre de forlader hele spilsession, hvilket lægger en mindre dæmper på hele oplevelsen. Afspilning af multiplayer er en absolut blast når brugere rive igennem det - omend en meget mere udfordrende bestræbelse, der hurtigt dræner røde balloner (Donkey Kongs liv)

Donkey Kong Country:. Tropical Freeze
kunne have været en lige havn af Wii originale, men Retro Studios tog vindende formel og mesterligt bygget på det. Alene udfordring, puslespilsbrikker, K-O-N-G breve, og skjulte udgange alt sammen med til at skabe et vanedannende og meget replayable side-scroller, der er absolut værd opmærksomhed. Wii U ejere tage til efterretning, at dette ikke er et spil, du ønsker at gå glip af

___

Donkey Kong Country:. Tropical Freeze
lancerer den 21. februar 2014 udelukkende på Nintendos Wii U.