Spil Guider > videospil > alle video game > 'Sportsfriends' anmeldelse

'Sportsfriends' anmeldelse

I det sidste års tid, har den lokale konkurrence oplevelse set en renæssance modsætning til alle andre. Snarere end outfit, spil med muligheder (online eller lokale), når det kommer til multiplayer spil, har nogle udviklere besluttet at give afkald på hit-or-miss natur online og holde tingene enkle ved at holde sofaen. Nogle spil har fundet, at være nøglen til succes, mens andre har kæmpet med disse iboende begrænsninger.

I Sportsfriends
'tilfælde, at beslutningen om at generobre det magiske af en lokal multiplayer-oplevelse gør overvejende positive resultater . Hvert af titlens fire separate "sport" er forskellige nok fra hinanden til at gøre den samlede pakke føle sig unik, og i det øjeblik til øjeblik underholdning, der kommer fra dens lokale multiplayer er stærk nok til at holde Sportsfriends
ud på den ene-og-done kategori. For at sige det mere tydeligt, Sportsfriends
beviser, at lokal multiplayer stadig kan arbejde, selv om det kan kræve lidt udvikler opfindsomhed.

Mens nogle kan afskrive Sportsfriends
'baseret udelukkende på sin titel, er det vigtigt at påpege, at hver af spillets fire tilbud, der understøtter alt fra to til fire spillere, er ikke virkelig "sport." det er sandt spillene er bygget op omkring en scoring mekaniker, og som regel involverer en form for kugle , men de kræver ikke den dygtighed eller præcision, der forventes af en FIFA
eller Madden
afspiller. Snarere, Sportsfriends
'er en oplevelse, der er let at samle op og have det sjovt med det samme og med lidt instruktion.

' Johann Sebastian Joust 'er spillet de fleste vil være bekendt med, som det blev oprindeligt udviklet som en solo titel før bliver foldet ind i Sportsfriends
pakke. »JSJ 'er også den mest unikke af de fire spil, idet den kræver fysiske snarere end virtuel interaktion. Spillere holde deres Move, DualShock 3 eller DualShock 4 controller som stabil som muligt, mens på samme tid forsøger at forstyrre styringen af ​​deres modstandere. Det er uden sammenligning den mest unikke brug af en controller accelerometer set i temmelig lang tid, men spillets rumlige begrænsninger vil sandsynligvis være sin undergang.

I større rum, 'Johann Sebastian Joust' er som en mere interaktiv version af Tag med op til 7 spillere (4 på PS4), men i mindre rum den mister sin glans. For den sags skyld, spillet kræver en bestemt type gamer, en person, der er villig til at komme op og mase med andre spillere. Det er grunden til, at 'Johann Sebastian Joust' får mest blandet gennemgang ud af nogen af ​​de fire spil. Det er sjovt, når omstændighederne er rigtige, men at få dem til højre er ikke let.

Hvor Joust 'er den mest unikke, "BariBariBall' er den mest kendte. Enkelte spillere eller hold af to, så prøv at droppe en stor hvid kugle til bunden af ​​en flydende domstol, samtidig styre et begrænset antal hopper. Få bolden i vandet tæt nok til at score, og du måske ikke har nok hopper til at komme ud og derfor vil du ende med at tabe et punkt, eller droppe bolden for tidligt, og du ender med at forlade bolden sårbare for det andet hold til trække det ud igen.

det er den risiko /belønning system, kombineret med de andre spillere mulighed for at sparke eller slå bolden fri fra modstandere, hvilket gør for en kaotisk skakspil, hvor styre bolden er ikke altid en fordel. Nogle spillere vil finde succes med handling, mens andre vil vælge at lægge sig tilbage og skifte i at redde bolden i sidste øjeblik. Begge strategier er levedygtige, og mekanikken i spillet support enten med let at forstå mekanikere og en rigtig smart og vanedannende basis koncept. På en måde, "BariBariBall 'er som en kombination af basketball og Super Smash Bros.
, hvilket gør den til den perfekte udstillingsgenstand for hele Sportsfriends
pakke.

Så er der' Super Pole Riders ', som tager begrebet kontrol og smider det ud af vinduet. Spillere, igen som et team af to eller 1v1, så prøv at kaste sig via stangspring, op til en dinglende bold knyttet til en enkelt zip linje i håb om at lede det mod deres mål. Selvfølgelig, det er lettere sagt end gjort, fordi hvælver sig op mod bolden er udelukkende kontrolleres på højre pind. Det er en mekaniker, der er svært at forklare, men det grundlæggende i det indebære at styre stangen, som om det var hånden på joysticket s "ur", hvor flytter stokken i en fuld omdrejning lancerer spilleren fremad.

Ligesom ' BariBariBall, 'det endelige mål af' Super Pole Riders 'er at få en bold ind i et "mål" for at score point, men det sjove faktisk kommer fra de øjeblikke mellem scoring. Forsøger at starte din karakter i luften og sparke bolden fremad, alt imens det andet hold forsøger at gøre det samme, gør for nogle spændte frem og tilbage situationer. For ikke at nævne at der er en anden sparke option, der kan banke spillerne off deres stang og tvinger dem til at respawn. 'Super Pole Riders' tager uforudsigelige videospil fysik og skaber en score-baseret oplevelse ud af det -. En, der, personligt, gør det til det bedste spil ud af den flok

Og endelig er der 'Hokra. « 'Hokra' er den 8-bit fætter af 'Super Pole Riders "og" BariBariBall' med spillerne atter at forsøge at kontrollere og scor med en "bold", men i dette tilfælde spillere er repræsenteret ved små pixelerede firkanter. Hold af to (ingen 1v1 mulighed her) forsøger at holde bolden i deres zone, da det fylder pixel for pixel. Men fylde zonen er ikke så nemt, når det modsatte hold forsøger at banke bolden løs og tage det i deres zoner.

I modsætning til de tre andre spil, "Hokra 'er lidt mere teknisk i sin udførelse og grundlæggende i sit koncept, og derfor kan være kun godt for et par kampe, før det kører sit løb. Hvor de andre spil 'mekanikere er, hvad bidrager til deres replayability,' Hokra gameplay føles mest som en én trick pony. Der er lidt nuance til det ud over at udvikle smarte dodge taktik for at undgå at give bolden op eller bruge pass mekaniker til at holde tempoet i din favør, til det punkt, at dem med mest erfaring i 'Hokra' normalt ende med at vinde hver kamp. < p>

og det er her Sportsfriends
er den mest succesfulde: i dens evne til at levere spændende kampe at nybegyndere og veteran spillere ens. Sure, det smukke design af spillet, der er sprængfyldt fuld af levende pastelfarver, er en vægt-grabber, men Sportsfriends
liv og dør med sine individuelle sportsgrene. Ganske vist vil der være nogle, der skriver Sportsfriends
off helt på grund af manglen på online multiplayer, og det er en rimelig kritik af spillet. Die Gute Fabrik forfølger en meget bestemt delmængde af gamere her, og efterlader resten ud i kulden.

Men de, der kan få tre eller flere venner sammen til en langvarig Sportsfriends
play session vil komme væk følelse som de gjorde tilbage når lokal multiplayer var en endeløs afhængighed næret af koffein og opvarmede argumenter. Nogle af spillene er mere vellykket i at levere den følelse, eller i at generere spænding, end andre, men som helhed samlingen arbejder oftere end ikke. Få en gruppe venner sammen - selv dem, der måske ikke være særligt dygtige til videospil -. Og du vil sandsynligvis have en god tid

Sportsfriends
er tilgængelig nu til PS3 og PS4 med Cross-Køb og ledes til pc'en i den nærmeste fremtid. Spil Rant blev givet en PlayStation kode for denne anmeldelse.

______