Spil Guider > videospil > alle video game > 'Far Cry 4' anmeldelse

'Far Cry 4' anmeldelse

Lad Rook Islands bag og få din bjergbestigning gear på, fordi Ubisoft Montreals meget forventede opfølgning Far Cry 4
piskere spillere væk til Kyrat, en transparent fiktionaliseret udgave af Nepal og fædreland af hovedpersonen Ajay Ghale, der gør den lange rejse fra Amerika til at sprede sin mors aske på et mystisk sted kaldet Lakshmana.

Kyrat er fanget i en tre-vejs borgerkrig mellem despotisk selvbestaltet Kong Pagan Min Royal Army, rebel fraktion Golden Path, og naturen. The Royal Army hader Golden Path, Golden Path hader kongelige hær, og naturen hader alt og alle i hele verden, inklusive sig selv. Roaming bakkerne i Kyrat, spilleren er mere tilbøjelige til at blive angrebet af landets rigelige vilde hund befolkning end af alle i uniform.

Det er imponerende, at den gyldne Sti og den kongelige hær har nogen fritid til at bekymre sig om at bekæmpe hinanden, når som helst en af ​​Kyrat s forbavsende aggressive ørne kan falde ud af himlen og klo deres øjne ud med sine kløer, tilsyneladende bare for sjov, og Ajay er lige i fare. Flygt fra Ørnen i en nærliggende flod og en sulten dæmon fisk venter på nogle tæer til nibble på. Hvis spilleren trækker deres rysten, sårede krop på floden bank, vil de møde en vred bjørn, der er alt for ivrige efter at beskytte sit territorium.

Mens dette sker, er en kongelig last lastbil trundling op ad vejen, inviterer spilleren til enten beslaglægge det sammen med dens indhold eller blot blæse det op at sabotere fjendens indsats. Et par hundrede meter væk en befriet forpost er under angreb. Ved at forsvare forpost spilleren opfordres til at påtage sig et attentat mission, eller måske gå på jagt efter en sjælden dyr, eller tage en hallucinerende tur til Shangri-la gennem opdagelsen af ​​en gammel Thangka.

Hvis alle der ikke give det væk, Far Cry 4
er fyldt med nok sidemissioner og emergent gameplay til at holde spilleren distraheret fra hovedhistorien kampagne for timer. Mens dette kan være overvældende eller endda trættende i nogle spil, mulighederne for nye quests og slag aldrig føler som en opgave, og det er nemt at hoppe rundt fra den ene til den næste uden selv at trække vejret. Den traversal af Far Cry 4
's store kort kan ikke rigtig beskrives som rejser; en mere apt verbum ville være "eventyr", og dem med en dårlig opmærksomhed span kan finde sig selv at blive trukket ind i en halv snes forskellige aktiviteter, før de når deres oprindelige destination.

Far Cry 4
's gameplay er vanskeligt at gennemgå, da alle er, hvem der spillede Far Cry 3
vil allerede være bekendt med det. Der er ingen komme omkring det faktum, at Far Cry 4
genbruger en masse
af aktiver fra det tidligere spil i serien: De Kyrati folk er reskinned versioner af Rakyat, Royal Army er reskinned versioner af Vaas 'pirater og Hoyt lejesoldater og Ajay Ghale er en reskinned Jason Brody med stort set alle de samme animationer.

Normalt genbrug af aktiver i den grad ville være et sort mærke i Far Cry 4
's bog, men det er svært at argumentere for, at det er et dårligt spil på grund af sin lighed med Far Cry 3 fotos. For startere, Far Cry 3
's gameplay var ekstremt god, og det er en ligefrem fornøjelse at have mere af det i en ny indstilling. Den kamp er forskelligartet, anspændt og spændende, stealth er fintunet, fjenden AI er en sand udfordring at gå op imod og synes at have været forbedret siden Far Cry
3; for eksempel advaret fjender vil nu gå på jagt i den generelle retning af endnu et lyddæmpet skud, så det er ikke længere muligt blot at campere på en bjergskråning og snipe alle i en forpost.

Det faktum, at gameplayet føles stort set uberørt synes ikke at være symptomatisk for dovenskab. Det føles lidt ligesom det blev efterladt alene, så at udviklingen holdet kunne koncentrere sig om at opbygge Kyrat og fylde det med så meget indhold og dybde som muligt. Efterforskning er velsagtens en endnu større spil mekaniker end at skyde, og det kræver en verden, der er værd at udforske, og som belønner udforskning. Uanset om Ajay er klatring ned i en brønd for at finde en dæmon maske tilbage på et lig som et telefonkort af Kyrat bosat seriemorder, eller skalere siden af ​​en klippe på jagt efter en af ​​sin fars journaloptegnelser, er der altid en belønning venter - uanset om det er rupees og plyndre eller bare mere smag tekst.

Våben typer er stort set uændret, med det mest bemærkelsesværdige tilføjelse er en auto-armbrøst, der er værd at frigøre for sin ødelæggende nøjagtighed og genfindes ammunition. Afspilleren kan også hoppe på ryggen af ​​en elefant og bruge sine frygtindgydende stødtænder at kaste biler og én-hit dræbe fjender, selvom klodsethed af elefant-ridning kontrol betyder, at i de fleste tilfælde er det nemmere at bare bruge traditionelle våben.

Hvor Far Cry 4
virkelig brillerer i forhold til sin forgænger er dens historie og karakterer, men disse er ikke uden deres fejl. Trods stærkt fremhævede i markedsføringen, Pagan Min er knap i Far Cry 4
overhovedet. Han dukker op i åbningen cutscene, hurtigt forlader rummet og ikke vender tilbage til en anden 15-20 timer. Det eneste påmindelse om hans tilstedeværelse er de lejlighedsvise opkald, han gør til Ajay på sin telefon til henkastet snark på ham. Pagan er i alt måske tre eller fire scener i hele spillet, og mens Troy Baker præstation hjælper med at bringe tegnet til livet, manglen på skærmen tid forlader ham med lidt mere dybde end en tegneserie skurk.

Det er Ajay selv der tager væk største Achievement award, men for at styre en eller anden måde være endnu mere kedelig og todimensional end Jason Brody. Jason mindst syntes investeret i søgen efter at finde sine venner, men Ajay giver indtryk af at have vandrede ind Kyrat at sprede sin mors aske, fordi der ikke var noget godt på TV. Tilsvarende han accepterer quests fra Golden Path med acquiescences som "Sure" og "Jeg tror". Hvis hensigten var at gøre hans personlighed en blank tavle for spilleren at projicere på så Ubisoft Montreal kan overveje ham en succes, men det er i bekostning af at forlade hans karakter enormt garanteret.

Så hvis hovedpersonen og den vigtigste antagonist er både en buste, hvor gør ros for Far Cry 4
's historie og figurer kommer fra ? Væsentlige, fra alt andet. Den hovedhistorien Kampagnen er indrammet af en igangværende rivalisering mellem de to ledere af den Gyldne vej, Amita og Sabal, hvis stridende krav gør for en virkelig tankevækkende moralsk valg system, der er let den bedste nye tilføjelse, at Far Cry 4
bringer til bordet.

Sabal er en traditionalist, der ønsker at slippe Kyrat sin blomstrende narkohandel, gendanne de religiøse friheder, som Pagan har strippet væk, og frem for alt beskytte liv og interesser sit lands folk. Amita er mindre forelsket i Kyrat traditioner, da de omfatter arrangeret ægteskaber mellem små piger og voksne mænd, og mener, at Pagan s opium felter er en værdifuld ressource, der kunne blive sat til god brug af den Gyldne vej. Det vil tage mindst to gennemspilninger at opdage alle de mulige konsekvenser af in-game beslutninger, men de moralske dilemmaer præsenteres er så vanskelig, at spilleren sandsynligvis aldrig vil føle sig helt i fred med det, de har gjort.

Resten af karakterer i spillet - Gud-besat våbenhandler Longinus, stoner Buddies Yogi og Reggie, Pagan Min tre løjtnanter og side karakterer som modedesigner Mumu Chiffon og radio DJ Rabi Ray Rana - har en rigelig andel af sjove dialog og interessante backstories, selvom der er sjældent overlap mellem de to. Nogle tegn tilføje følelsesmæssig vægt, mens andre er rene comic relief, men helt de gør for en farverig og mindeværdig stemmer.

Den multiplayer mode er blevet forbedret siden Far Cry 3 fotos, men der er stadig en følelse af det er blevet hæftet på at møde nogle form for AAA spil checkliste. Teams skiftes til at kæmpe som enten Golden Path eller dæmon, to fraktioner med forskellige styrker og svagheder. Den dæmoniske har den nyttige evne til at vende usynlig mens sammenkrøbet og kan styre roaming vilde dyr, men er begrænset til at bruge buer, mens Golden Path har adgang til en række våben og køretøjer, men finder det meget vanskeligere at skjule fra fjende.

Far Cry 4
's co-op hovedsageligt består af at invitere en ven (værten vil altid være Ajay, gæsten vil altid være Hurk) for at hjælpe dem tage på fæstninger, forposter, propaganda centre og nogen af ​​de andre sidequests, selvom historien kampagner er låst ud i co-op. Der er ingen dedikeret co-op-missioner, hvilket betyder, at der er ikke en hel masse stof til dette spil tilstand, men det er altid rart at have nogen ser din ryg til at angribe ulve, især i indstillingen åben verden.

Den nederste linje er, at på trods af dens genbruges aktiver og dens bemærkelsesværdige fejl, Far Cry 4
er en meget underholdende og vanedannende oplevelse. Det er en "bare endnu en" slags spil, der er konstant overtale spilleren til at fuldføre bare endnu historie mission, eller snup blot endnu samlerobjekt eller gemme blot endnu gruppe af oprørere, indtil yderligere fem timer er gået upåagtet hen. Kom til 100% færdiggørelse vil tage omkring 40-50 timer, og selv efter at der stadig timers gameplay tilbage i multiplayer, co-op, eller blot ved at genspille spillet for at se forskellige resultater.

Med hensyn til bang for din sorteper, Far Cry 4
er svært at slå. Kald det en massiv, glorificeret udvidelsespakke hvis du vil, men ikke glip af muligheden for at fare vild i Kyrat.

Far Cry 4