Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: 'Tre fjerdedele Home' er Almost There

Anmeldelse: 'Tre fjerdedele Home' er Almost There

Tre fjerdedele Hjem
, den første visuelle spillet ved udvikler [beslag] spil, er et smukt stykke af interaktiv fiktion. Som finalist for IGF s Excellence i Narrative award, Tre fjerdedele Hjem
er en balancegang mellem spil og fortælling, mellem kørsel og tale, og mellem sandhed og fiktion. Fås nu til PC og Mac, dette spil er en interessant oplevelse for dem, der gerne interaktiv fiktion og forgrening fortælling, men gameplayet ikke vil inspirere eller udfordre mange spillere.

Tre fjerdedele Hjem
vævninger en kompliceret historie

spilleren, tyve-noget Kelly, er på en lang køretur hjem. Uanset historie, du håndværk til din version af Kelly, bliver det tydeligt, meget hurtigt, at hun har et anstrengt forhold til sin familie. Hendes mor er ofte bidende og sarkastisk, mens hendes far selv-medicinerer; hendes brors sindssygdom kaster en vag men dvælende skygge over familien interaktioner. Tre fjerdedele Hjem
ikke tilbyde dig en masse svar-næsten ingen, i virkeligheden, men det giver et realistisk billede af de måder familier taler til hinanden, blande hemmeligheder med fakta på måder, der kun gør mening for deltagerne. Valget-baserede gameplay af Tre fjerdedele Hjem
er det perfekte supplement til en hård samtale.

Den brede Nebraska kornmarker give en unik kulisse for spillet. De er øde, men blomstrende, unikke men almindelig, et perfekt supplement til Kellys familie. Og når en storm sparker op og vokser i intensitet, så gør dine følelser omkring situationen. Du kan ikke rette relationer mere end du kan stoppe stormen-alt hvad du kan gøre, er at bevæge os fremad, fremme samtalen og håber du kan regne det hele ud i sidste ende

Spoiler alert:. Du kan ikke . Der er nogle ting, der ikke kan fastsættes. Alt hvad du kan gøre, er at forstå; en mulighed i spillet giver dig uden at tvinge det på dig. Dette er et spil, hvor udforske de ekstra menupunkter og afspilning flere gange vil forbedre din påskønnelse af fortællingen. Mens du vil altid komme til den samme ende, vil hver gennemspilning hjælpe dig med at navigere samtalen lidt bedre, ligesom genopleve en hukommelse vil.

skriftligt på Tre fjerdedele Hjem
er smuk, selvom læsning den dynamiske grå tekst kan belaste øjnene lidt til tider. Dialogen er elegant udformet og realistisk, og Kellys brors noveller er en glimrende måde at konkretisere familiens tegn uden at bruge en skinke-fisted tilgang. Det tilskynder form for forståelse, der kommer fra analyse af en situation efter den kendsgerning, gør det en fejlfri måde at nærme historiens huller og spørgsmål. Kellys brors ubehagelig indsigt øger drama en allerede fyldt forhold.

Mens Interaktivitet er nødvendigt, det er langt fra perfekt i Tre fjerdedele Hjem

Tre fjerdedele Hjem
er et interessant eksempel på den interaktive fiktion /video game kløft. Selv om det absolut skal være en spil-kombination af visuelle, lyd, skrivning, og interaktivitet kræver dette medium-der er meget lidt for spilleren at gøre.

For at gå videre, er du nødt til at holde enten den højre pil eller ' d 'nøgle, ellers al progression stopper. Så forberede nogle finger kramper. Mens dette mekaniker giver mening-tvinger dig til at administrere dine interaktioner med din bil progression, ligesom når du har en samtale under kørslen-det føles for lidt, indtil det er for meget. Som det er nu, holder en tast nede for at køre er en kedelig måde at få punktet på tværs, når du er meget mere fokuseret på samtalen.

Tilføjelse flere komplikationer som at have til at styre eller følg anvisningerne vil helt komplicere kørsel, men også distrahere fra nødvendigvis langsomt tempo. Det er svært at sige, om det ville være en forbedring eller blot en distraktion, men som det er, det betræder en meget tynd linje mellem at være for meget og for lidt gameplay, og nogle gange føles som om det hælder for meget til den ene side eller den anden. Forvent ikke Tre fjerdedele Hjem
at have en beslutning; selv Epilog rejser flere spørgsmål, end den besvarer.

Tre fjerdedele Hjem
er en simpel spil-du ikke kan tabe. Men du kan ikke rigtig vinde, enten. Alt hvad du kan gøre, er at se det til ende og udfyld dine egne ideer om, hvad "succes" betyder i denne sammenhæng. De, der ønsker en traditionel spiloplevelse med gevinster, tab og udfordringer vil ikke finde det i dette spil.

Tre fjerdedele Hjem
Giver Story og ikke meget andet

Der er en masse at lide ved Tre fjerdedele Hjem
. Det er den slags spil, der gør du tror. Det er den slags spil, der gør du ønsker at tvinge andre til at spille det, så du kan tale med dem om det, og kollektivt udnytte det humørsyg, melankolske hjertet af det. Det er et perfekt eksempel på anvendelse af spillets mekanik til at fortælle en historie, mens også nogle gange snublende at gøre det godt.

Hvis historien og interaktiv fiktion interesserer dig, og hvis du kan lide drømmende på beklagelse og hukommelse og familie, du kan finde noget at lide i Tre fjerdedele Hjem
.

Tre fjerdedele Hjem