Spil Guider > videospil > alle video game > 'The Weaponographist' anmeldelse

'The Weaponographist' anmeldelse

Udtrykket "roguelike" bliver kastet rundt en masse i disse dage. Angiveligt udtrykket beskriver en bestemt type titel: en rollespil med proceduremæssigt genererede dungeons og permadeath, hvilket betyder, at når spillerens karakter dør, det er det. Start forfra fra begyndelsen. Mens roguelikes ikke behøver at være indstillet i fantasy kongeriger, de ofte er, og traditionelt, roguelike-kamp er turbaseret, ikke realtid.

For nylig, det er alle gået ud af vinduet. Hvis et spil har en lugt af proceduremæssigt genererede niveauer og en vis sværhedsgrad, er det en roguelike. En fantasy spil med fokus på fangekælder kravle? Lad os kalde det er en roguelike, også. Mens nogle spil - det meste indie titler som FTL
og Rogue Legacy
- virkelig opretholde roguelike tradition, andre bruger udtrykket som en vag og meningsløs markedsføring sigt. Sure, roguelikes er store, men ikke alle spil skal være en.

Dette er en lang måde at sige, at mens mange mennesker (herunder udviklerne) opkald The Weaponographist
en roguelike, de tager fejl. Ja, der er dungeon crawling. Ja, spillerne vil dø flere gange, før erobre spillets fem niveauer. Ja, ruter gennem disse niveauer følger "tilfældigt genererede stier." Men spillet gemmer spillernes fremskridt, og døende er ikke et alvorligt tilbageslag for Doug McGrave, Den Weaponographist s
hovedperson. The Weaponographist
måske rogue-tilstødende, men det er ikke en roguelike, og det er okay. Den Weaponographist
er sjovt hele på sin egen.

The Weaponographist
begynder som berømt helten og kolossale ryk Doug McGrave rejser til Hellside, en trist lille landsby plaget af monstre. En heks beder McGrave at hjælpe byen, men hun har ingen penge. Ærgerligt, McGraw siger, og han bliver klar til at komme videre. Furious, heksen forbander McGrave, berøver ham af al sin styrke og gøre alle våben smuldre i hænderne. For at genvinde sin stjålne magt, McGrave har til at løse Hellside monster problem - for gratis
. Det er op til spillerne at hjælpe McGrve dræbe monstre, slå forbandelsen, og komme så langt væk fra Hellside som muligt.

Hvis det lyder fjollet, det er. The Weaponographist
ligner besætningen på MAD Magazine
tog en revne på Dungeons and Dragons
monster manual. McGrave selv er en arrogant blowhard i samme støbeform som Futurama s
Zap Brannigan, og fjenderne er endnu bedre.

For hver fantasi arketype, der vises, herunder spyd-magtudøvelsen nisser og mørke alf bueskytter, der er tre mere typer af monstre, der er helt uventet. Spillere vil kæmpe med Tommy bevæbnede gangstere, maskerede bæster med motorsave, og medlemmer af en dæmonisk marcherende band, der skyder lasere ud af deres tubaer - og det er kun i det første niveau. En af de største glæder i Den Weaponographist
er ved at nå en ny fangekælder, ikke fordi spillerne aregetting videre i spillet, men fordi de vil komme til at se, hvad slags skøre skurke dukker op næste.

Mens The Weaponographist
tilbyder ikke meget i vejen for historien, spillets korte sæt-up gør sit job. Hvis spillet bare var dungeon-, ville det få gamle temmelig hurtigt. På sin egen, bekæmpe er meget simpel. Flyt McGrave hjælp thumbstick (eller WASD), der sigtes hans angreb med ansigtet knapper eller piletasterne. Det er det. Der er ingen vægt McGrave bevægelser, og han glider langs dungeon gulve. Det tager nogle få bruges til, og kombineret med fjenders mønster-baserede bevægelser, gør Den Weaponographist
føler sig mere som en kugle helvede shump end en Zelda-
påvirket fangekælder crawler.

Det er fint, men lidt kedelig. Heldigvis, mens heksens forbandelse kunne være kilden til alle McGrave problemer, det gør The Weaponogaphist
en meget mere interessant. Killing fjender giver McGrave erfaringspoint, som han skal bruge til at tegne niveauer 'End chefer; succesfulde dødsfald også udfylde en del af McGrave s combo meter. Når McGrave ikke slagtning skurke, combo meter falder. Når combo måleren løber ud, McGrave erfaring bar tager sit sted, og McGrave får svagere og svagere, indtil spillerne formår at dræbe noget andet. McGraw ikke bare nødt til at massakrere fangehuller fuld af monstre, han har brug for at gøre det så hurtigt som muligt. Bremse for selv en anden ruiner alt
.

Rydning ud dungeons hurtigt er lettere sagt end gjort, også. Takket være heksens forbandelse, McGrave våben falde fra hinanden efter blot et par anvendelser, hvilket betyder, at spillerne bliver nødt til konstant at afhente kasserede emner fra besejrede fjender. Hver våben håndterer forskelligt, og ikke to værelser har helt den samme samling af bad guys. Mens spillerne uundgåeligt vil ende op med foretrukne våben, vil de nødt til at lære at bruge dem alle til at gå videre; nogle gange, uanset hvor irriterende et våben er, er det McGrave eneste mulighed.

Tidlige kampe ender hurtigt og hektisk, da spillerne travlt med at undgå skader, mens du tager ud fjender så hurtigt som muligt, og spillerne faktisk nødt til at bruge en hel del af strategi efter at de rydde de første par skærme. Skulle McGrave afhente en ny, ringere våben lige nu, eller stikker med den nuværende værd at risikoen for at blive fanget tomhændet senere? Er at tage ud den hårde, men tæt fjende bedre end at gå efter svækling hen over skærmen? Spillere er nødt til at træffe beslutninger mindst en gang hvert sekund, hvilket gør spillet kaotisk, men aldrig uretfærdigt.

Desværre er det hektiske tempo ikke sidste. Som McGrave bashes sin vej gennem fangehuller, han opfanger monster Goop, der anvendes som in-game valuta. Når McGrave dør, han vågner op i Hellside med al sin goop intakt. Ved at tale med landsbyboere, McGrave tilbringer goop at opgradere sine våben og statistik, og langsomt løfter heksens forbandelse. Jo stærkere at McGrave får, bliver den mindre interessant hans eventyr. Spillet forsøger at kompensere ved at kaste hårdere fjender - for ikke at nævne flere af dem - på spilleren, men det er ikke nok. Den kamp er ikke lodtrækningen her, den overvældende følelse af pres er, og uden at The Weaponographist
begynder at halte.

Det hjælper ikke, at stort set hver skærmen ser det samme. Takket være Den Weaponographist s
tilfældige stier, spillerne aldrig vide præcis hvilke fjender vil poppe op næste, men efter et par løber gennem det samme niveau de vil have en temmelig god gæt. Nogle af værelserne har et par forhindringer, men de er ofte ødelægges, og kun vare et par sekunder alligevel. Hver kamp ender finder sted i en kæmpe, tomme arena; i betragtning af hvor kaotisk The Weaponographist
kan få, det er ikke dårligt, men det gør ikke niveauerne særlig interessant, enten.

I sidste ende, men på trods af de kedelige niveauer og langsommere anden halvdel, Den Weaponographist
gør hvad det opstiller til. Selv med en ekstra hård sværhedsgrad mode og tidsbaserede leaderboards, det er ikke en lang spil, og spillerne vil formentlig færdig The Weaponographist