Spil Guider > videospil > alle video game > 'Last Word' anmeldelse

'Last Word' anmeldelse

Når spillerne tænker på JRPGs den vidtstrakte epics af Square Enix sandsynligvis kommer til at tænke, men i Last Word
der er ingen unge, doe-eyed hovedpersoner wielding våben to gange deres størrelse. Faktisk er den skarpeste våben i spillet er et ord, som tegn skal låse forstand i slaget ved samtalen.

I den aristokratiske samfund Last Word
, hvem taler sidst har magten. Sjovt nok, er denne magt ofte bruges til noget mere end fornærmende andre eller tvinge tegn til at opgive deres bow ties. Hele konceptet kræver en vis suspension af vantro, da det ofte føles som om en flok voksne overholde reglerne i triple-dog-tør, hvor den eneste reelle straf for ikke at gøre som andre siger, bliver revset af fagfæller. Selvom en overnaturlig kraft antydet, det er noget, der er tilbage for det meste uforklaret. Det er et unikt koncept alle de samme, og det letter den bedste del af spillet -. En meget spændende kampsystem

De kampe i Last Word
er dejligt kompliceret, der kræver en meget behændig touch fra afspilleren . Last Word
adskiller sig fra de fleste RPG'er i den forstand, at fjenderne har ingen sundhed. Formålet med slag er at flytte en pind fremad ind det vindende mål. I stedet for at angribe, kan spilleren påvirke fjendens "fatning", hvilket får pind til at bevæge sig yderligere afhængig af hvor rasende fjenden er. For at vinde, skal spilleren finde en hårfin balance mellem at angribe, bevæger sig fremad på brættet, og opladning bevæger sig. Sidste Words
slag kan være ekstremt straffe, og det vil sandsynligvis tage afspilleren et stykke tid at komme ind i rytmen af ​​kampene.

For et spil handler om samtale, man kunne forvente dialog med højeste kvalitet. Desværre, Last Word
er ingen Downton Abbey
. Den øverste klasse dialekt er en smule skinke-fisted, og mens dette kan være tilsigtet, forspændingen bliver udmattende efter et stykke tid. Spillere kan finde sig selv skumme over dialogen og til gengæld mangler nogle af plottet finere punkter.

Heldigvis er der en smart incitament til at være opmærksom på historien, fordi skjult i pompøse dialog er en diamant i den ru . Last Word
har en unik mekaniker, der giver spilleren mulighed for at anvende oplysninger som en bogstavelig nøgle til at låse op for chefer, døre og højere samtale niveau. Dette er den ene aspekt af spillet, der er barmhjertig på spillere, med påmindelser og tjeklister, der gør emner let at spore. Selv om der er ingen dygtighed involveret, frigøre disse emner er meget tilfredsstillende. Der er en følelse af kompleksitet til de snoede stier i samtalen. Hvis kun de tegn, havde mere interessante ting at sige.

Selvom karaktererne er lidt intetsigende, de helt sikkert ser godt ud. Last Word
grøfter den klassiske anime /manga stil, der er så allestedsnærværende i JRPGs og i stedet vælger en unik stil mere sammenlignelig med vestlig animation. Miljøet selv er ikke noget unikt så vidt RPG går, og karakteren sprites er lidt forenklet. Selvom noget om ensfarvede silhuetter leder tilbage til det klassiske brætspil Clue
.

Det er svært at bekymre sig om de fleste af de tegn, da deres genkendelige træk tendens til at være begrænset til farven på deres tøj. Den ene tegn, der skiller sig ud som sympatiske er ikke engang hovedpersonen, er det en holdningsløse ung mand ved navn Seymore. Han er en af ​​de kinder tegn, og han har sine egne sidemissioner, som hovedsagelig en fortælling om hans udvikling fra skvat til den retmæssige arving af sin titel. Dette er den eneste karakter udvikling at tale om i spillet, og er aldrig fuldt ud, medmindre spilleren kan afslutte alle de sidemissioner, der spænder fra hård til vildt svært.

Der er et par tilfælde, hvor kampe synes at krydse ind unfair område. Bekæmpelse en fjende, der er jævnt matches med spilleren er en vanskelig opgave, som kræver dygtighed og finesse. Når de forsøger at slå en fjende, der har en fem-niveau fordel, spilleren havde bedre håb om, at lykke er på deres side. Den sidste boss faktisk starter spilleren ud på den tabende pind, hvilket giver en næsten umulig kamp op ad bakke.

Den sidste boss kamp som helhed er en sjæl knusende oplevelse. Ikke alene spilleren begynder med et tab, men den "Ordet", en særlig post, der er beregnet til at gøre spilleren immune over for at miste, mister sin effektivitet efter ca. fem eller seks tab. Et andet element, der angiveligt vinder en kamp er drillet i menuen færdigheder, men er faktisk uopnåelig. Medmindre der er en slags hemmelig måde at udstyre denne særlige færdigheder, den sidste boss tager en vanvittig mængde af færdigheder til at slå. For at føje spot til skade, er der en stor luns af dialog, der ikke kan springes lige før den endelige kamp, ​​så mister midler skulle gentage det hele hver gang spilleren forsøger igen.

Samlet set Sidste Word
sikkert skiller sig ud fra de mange andre JRPGs med hensyn til stil og et par unikke mekanik, men i sidste ende falder kort hvor det burde have været stærkest - dialogue.Trailer
Last Word