Spil Guider > videospil > alle video game > 'The Charnel House Trilogy' Anmeldelse: pixeleret Horror spil bliver blandede resultater

'The Charnel House Trilogy' Anmeldelse: pixeleret Horror spil bliver blandede resultater

'The Charnel House Trilogy' er en peg og klik genre spil, der vil behage fans af uhyggelig stemning og afslappet gameplay, men vil sandsynligvis falde fladt for andre.

The Charnel House Trilogy
er bevis for, at horror-spil behøver ikke fancy realistisk grafik og in-your-face gore at være spooky-dette punkt, og klik spil er afhængig af atmosfæren og tone for at skræmme spillerne. Mens spøgelser og andre horror elementer gør deres del, er det mere om de valg og beklager, der hjemsøger os. Fås nu til PC, Owl Cave s The Charnel House Trilogy
er en fejlbehæftet, men spændende lille spil perfekt til fans af genren, men med lidt at tilbyde dem, der søger Matts skræmmer.

The Story Opfylder, men atmosfære Imponerer i The Charnel House Trilogy

Hvor The Charnel House Trilogy
brillerer er at skabe en atmosfære. I sin åbning kapitel, "Inhale," vi introduceret til karakteren af ​​Alex, en moderne, urolig kvinde med en stærk interesse i videospil. Ved at sætte hende op med at personligheden, er det lettere at identificere sig med hende, vi er klar sandsynligvis også snarky lejlighedsvis, kærlighed videospil, og undgå vores problemer. Når tingene begynder at få lidt underligt (glimt af en mærkelig figur, en manglende pakke, en mærkelig bagage handleren på et tog), det er bare nok til at fortælle os spillet er rædsel uden at gøre os gemme sig under dynen. Noget er slukket, men du kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er; af den tid, du finde ud af det, det allerede har dig.

Som spillet går på, atmosfæren bliver fremmed. Kufferter der spjæt mistænksomt, lukkede døre på et passagertog, en tom spisevogn. Der er nogle virkelig uhyggelige seværdigheder-uden at ødelægge for meget, en karakter kaldet Grub lurer rundt og stønner ved din karakter-men generelt, atmosfæren er om at kende noget er galt, og er ude af stand til at sætte fingeren på præcis, hvad det er. Selv når konfronteret direkte med noget lignende Grub, karaktererne synes tilbøjelig til at afvise det som en dagligdags sjældenhed. Det er den slags ting, der får frustrerende i horror film, men, fanget på et tog i bevægelse i nattens mulm og mørke med ingen andre end en stønnen, grå figur i en kappe, en mærkelig billet mand, og en bartender, der ved for meget, wouldn 't du gerne foregive alt er okay, også? Ligesom tegn i mange horror film, karakterer af The Charnel House Trilogy
er hurtige til at afvise de overnaturlige elementer i spillet som dagligdags mærkværdigheder.

Ved akt tre, "Exhale" historien begynder at indarbejde rædsel over det overnaturlige ind i historien, til blandet effekt. Selv om det er virkelig uhyggeligt, det er svært at balancere overnaturlig rædsel med thriller elementer uden én halter bagefter. Mens spillet ikke nødvendigvis mislykkes på at bruge begge, om på de blodige detaljer betyder distrahere fra den subtile karakter af mere underlige fiktion inspireret otherworldliness af den midterste handling, "Gravs."

The Charnel House
Trilogy
betyder sommetider afhængige uhyggelige hæfteklammer i stedet skræmme dig med originale ideer, såsom alvidende barmand og spooky tal, som kun vise sig i lyn, men der er nogle potentielle begrundelse for det. Problemet er, at The Charnel House Trilogy
ikke spoonfeed dig svar-du vil behov for at afspille den igen for at konkretisere din forståelse, skabe forbindelse og drage dine egne konklusioner om, hvad der er virkelig på arbejde. Det betyder, at en masse fortolkning udfylde hullerne med dit eget perspektiv-en interessant tilgang til et spil, men ikke en, at mange mennesker vil nyde. En længere akkompagnement til The Charnel House Trilogy,
kaldet Augur Peak
er i øjeblikket under udvikling af Owl Cave, og vil forhåbentlig besvare nogle af de mysterier tilbage efter dette spil konklusion. The Charnel House Trilogy
lyder som en pastiche af underlig fiktion og psykologisk horror, som til sidst diskuterer i tortur porno, mister noget af den underfundighed, der gør det så stor.

The Charnel House Trilogy
Nogle gange sidder fast i Tropes og Jokes

Mens dens atmosfære og historie er spændende, betyder det ikke, The Charnel House Trilogy
er uden fejl. Hvis du ikke er en fan af peg og klik genre, vil du ikke finde en masse at nyde her-historien er lineær, og mens du kan slynge sig rundt og klik på objekter til dit hjerte indhold, der er ikke virkelig meget at være gjort ud over at fremme historien. Gåderne er ret enkle med kun én nem at finde løsningen. Hvis du rodet op på en tale valg, det er fint-du vil få en anden chance med ingen andre end at du bliver nødt til at spille spillet igen for en præstation konsekvenser. Selv om det rammer nogle tonale fejltrin, er der stadig meget at lide i The Charnel House Trilogy
.

En anden overvejelse er stemmeskuespil. Det er ikke dårligt, nødvendigvis, selvom nogle af skuespillerne er bedre end andre, men stemmen cast består af folk som kritikere Jim Sterling og Cara Ellison. I tilfælde af førstnævnte, der er kendt for sine gaming videoer, er det svært at adskille den velkendte stemme fra karakter. Og mens det er muligt, at dette er udvikleren intention-der er noget, der taler for Alex interesse i spil, bogen The Charnel House Begravelse
, og de fælles tråde, der gør det føles som en meta-fortælling, det er ofte distraherende.
Great for fans af peg og klik Genre, Skuffende for andre

for fans af horror, hvad du finder i The Charnel House Trilogy
kan ikke være nok. Det er uhyggeligt og atmosfæriske, men manglen på svar kan være frustrerende-der er ingen reel konklusion, blot et løfte om mere til at komme.

Det er sagt, dette punkt, og klik spil ikke indgyde en stor følelse af skræk. Den pixel kunst er rart, og på trods af den helt lineære karakter af gameplay, er det ikke svært at få investeret. For fans af peg og klik spil eller subtile rædsel, The Charnel House Trilogy
er en temmelig hurtig og interessant engagement. For alle andre, det er nok ikke værd it.Trailer

The Charnel House Trilogy
er tilgængelig nu fra Steam for $ 5,99