Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: af orker og Men

Anmeldelse: af orker og Men

Du tror måske, vi er færdig med single-player realtid, turbaserede RPG'er, men du ville være meget forkert om, at som det er præcis, hvad Of Orcs og mænd er. Udviklere er på vej væk fra den idé (se: Dragon Age 2), men der er stadig folk derude i markedet for denne type spil, som World of Warcraft er still going strong, på trods af alle de dommedagsprofeter. Og du alle stadig gerne Star Wars: Knights of the Old Republic, ikke? Selvfølgelig gør du.

Året 2012 er dybest set Min År for MMO'er, og så jeg følte rigtige hjemme med den kamp i Of Orcs and Men. Det er ret simpelt. Du spiller med to figurer, en massiv ork navngivet Arkail (der ligner The Incredible Hulk med skæg) og en lille bitte Goblin hedder Styx. Hver af dem har et par evne hjul, hvorfra du tegner dine angreb. Du kan, som du ville håbe, binde færdigheder til tal fra 1 til 9. Men der er ingen dygtighed bar ligesom du ville se i WoW eller The Secret World, og så hvis du ønsker at vælge en evne, der ikke er bundet, eller hvis du ikke kan håndtere at holde styr på mere end fire nummererede færdigheder, ligesom mig, er du nødt til at trykke på plads til at bremse spillet til en gennemgang og opdrage evnen hjul. Ja, en færdighed bar ville have været rart.

Du kan skifte mellem de to figurer i farten, men du vil sandsynligvis beslutte, hvilken en du kan lide mere og holde sig til ham. Jeg gik med ork, fordi jeg har det sjovere beskæftiger skade, men det betyder ikke, Styx er ubrugelig. Det afhænger bare af, hvad spillestil du foretrækker.

Selv hvis du elsker Arkail, dog vil du få en masse brug ud af Styx, som en masse af de kampe er vindes, hvis du ikke drage fordel af Styx s stealth evner før dykning i. Styx kan gå næsten usynlig (bare ikke få til at lukke deres øjne) og luske rundt i området udskæring struber til tynde mængden. Ingen vil blive tage fejl dette lille minigame til Splinter Cell enhver tid snart, men fordi roaming soldater aldrig synes at tage notits af deres nedskudte brødre. De bare holde på walking som om intet er sket.

Selv når du stealth dræbe så mange onde som muligt, før fuldt engagerende, vil du finde mange kampe er ekstremt hård. Jeg havde en hård tid med et par kampe, som jeg var nødt til at sænke vanskeligheden, og selv da jeg havde normalt nogle problemer. Jeg er ikke sikker på, om det betyder, at spillet virkelig er, at hård eller hvis jeg bare ikke særlig god til det. Enten måde, der bekæmper var svært til tider ikke frustrere mig, fordi det bare betød jeg måtte tænke lidt hårdere om mine taktik, og jeg nyder at tænke hårdere.

Men nok om kødet. Lad os tale om knoglerne. Fra et teknisk synspunkt, af orker og mænd er ikke specielt gennemført. Jeg har bemærket nogle bugs, men animationer er stive, og læbe synkronisering ser det er lige ud af den oprindelige Deus Ex. Men spillet tændes undertekster som standard, og der vil distrahere dig fra det.

kinda bare vænne sig til disse ting, men fordi stemmen handler er solid, det visuelle ser godt for et spil uden en stor udgiver mellemstore budget og historien, at spillet leverer er ganske spændende. Den fortæller om en verden, hvor mænd er onde og ud at underkaste orcs til slaveri, og Arkail opgave at myrde den menneskelige kejser, før han kan lave en aftale med elverne og dværgene til at gå efter de orker og tage dem ned til gode . Styx er hans guide på denne rejse, og de gør en sjov umage par, som Arkail er vred hele tiden og Styx bare kan lide at gøre vulgære vittigheder. Ved der mener jeg han siger & quot; kneppe & quot; meget og bruger mange slang ord for & quot; penis & quot;

Side note:. Jeg nyder det altid, når folk i fantasy historier forbande en masse. Det er, hvad henledte mig til både Game of Thrones show og Matthew Stover s Cain romaner. Og så når alle i dette gabouts bevæbnet sprænge ud f-ordet regelmæssigt, var jeg meget glad.

Jeg kan lide denne historie, fordi det kommer fra en usædvanlig synsvinkel. At have en hovedperson orc kamp mod onde mennesker er beslægtet med Battlestar Galactica sympatisere med selvmordsbombere. Tja, det er lidt ligesom det, alligevel. . Det er en dejlig vinkel, og en, der straks får din opmærksomhed

Rejsen er ikke vildt lang - forventer det at tage dig 15-20 timer - men en masse der sker i løbet af den. Det giver off et dårligt indtryk tidligt når for at gå have en samtale med en person, du nødt til at kæmpe dig vej gennem skarer af fjender på tværs af en lille by, men det meste af tiden, når du er nødt til at kravle gennem en fangekælder, billedligt talt, det er for en storslået formål end det.

der er en dejlig twist nær herpå, at de fleste folk ville synes er indlysende, men det er helt troværdigt, at en dummy som Arkail ikke ville se det komme. Jeg faktisk købe det. Alvorligt. Historien i sidste ende holder op til kontrol, og jeg sætter pris på det. Og det er bare epic nok, at det vil holde din opmærksomhed, mens du gør din vej gennem spillet

Jeg har en klage over udviklernes forsøg på verdens-bygning:. Dette spil har ingen codex. Hvis du virkelig ønsker at sælge mig på din splinternye fantasiverden, skal du forsøge at fodre mig en masse oplysninger om det. Men de gør ikke, og jeg blev efterladt følelse som jeg havde savnet nogle sammenhæng.

Af Orcs og mænd kommer i under radaren, som overrasker ingen som Focus Interactive, mens konsekvent at levere solide spil, betyder ikke har cachen som 2K (XCOM) og Bethesda (Dishonored) og Microsoft (Fable: The Journey) gør. Så i en uge som denne, ville det være let at gå glip af denne ene. Men det ville være en skam, hvis du gjorde. Selvom Of Orcs and Men sandsynligvis ikke sensationsprægede meget awards opmærksomhed kommer December, det gør for en grundigt fornøjelig oplevelse, som du ikke vil fortryde at spille, medmindre du er bare en curmudgeon der hader spil som dette. Og da dette spil giver dig en AAA oplevelse for en simpel $ 39,99 på PC, kan du helt sikkert gøre værre med dine penge. Jeg hører til dem, anbefaler, at du ikke springe over det

The Verdict

Af Orcs and Men:. 4 stjerner ud af 5.