Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Persona 4 Golden

Anmeldelse: Persona 4 Golden

Hvad er Persona 4 Golden
? Tja, hvis du spillede Persona 3
eller dets PSP derivat, du vil vide præcis, hvad du får ind her, fordi strukturelt det er præcis det samme som det, der kom før. Men hvis du er uerfaren med den slags, her er nedslidt

Du er en almindelig japansk gymnasieelev. (Godt, for det meste regelmæssig - du har hvidt hår), der gør gymnasiet ting som at gå til klassen , tage tests, spille sport, deltage i symfoniske band eller drama klub, hænge ud med dine venner, bringe pigerne tilbage til dit værelse til sex, osv i mellemtiden er der en større plot - i dette tilfælde, en mordgåde - med en overnaturlig element, der kræver, at du slibe gennem dungeons tider, fordi husk, dette er et JRPG.

der har været et par ændringer siden Persona 3
, dog. For en, kan du ikke gøre kærlighed til en robot i denne. For det andet, vil du ikke nødt til at gøre næsten så meget fangekælder kravle her (Mere om det i et andet). Og, selvfølgelig, skole i Inaba er forskellig fra skole i Iwotodai, som Inaba er en fjern og lille by på landet i stedet for en storby. Simuleringen erfaring i P4G
vil være bekendt, men det er stadig en unik oplevelse. Åh, og i modsætning til Persona 3 Portable-, er der ingen mulighed for at spille som en kvindelig hovedperson.

Golden
er mere end en trofast genudstedelse af et gammelt spil . Her finder du nye relationer, du kan danne og også nogle nye dungeons at kravle igennem. De vil give dig nogle perspektiv på det store billede, og giver nok nye indhold, som gamle spillere vil have en grund til at spille igen.

rollebesætning i Persona 4 Golden
er varierede og for det meste sjovt at være omkring. Der er akavet everyteenager der ikke kan synes at finde en kæreste, den hårde fyr, der altid på udkig efter en skrot, den søde drengepige, den generte, uvidende datter af den historiske by inn ejere, teenage popstjerne, der har opgivet sit liv of fame og pigen der klæder sig som en dreng. Og jeg kan ikke glemme Teddie, som er ... ja, han er Teddie. Hver af dem har en perfekt unikke personlighed, og de alle skiller sig ud fra hinanden. Disse er nogle godt skrifttegn, for det meste.

Den bærende idé i spillet involverer en mystisk karakter casting folk i byen i en fantasiverden, der kan tilgås via fjernsyn. At verden er fyldt med tåge, men nogle gange tågen bevæger sig ind i den virkelige verden, og når det sker, kastede de mennesker i tv'et verden er splittet af de skygger, der bebor det. Det er dit job, så, for at redde ofrene, før der opstår.
Dette spil har faktisk en hel del indsigt i den menneskelige tilstand.

En redning indebærer slibning gennem multi-level dungeons samtidig påbegynde turbaseret kamp, ​​hvilket er nøjagtig det samme som det var i Persona 3 fotos. Du kan micromanage hele din gruppe på fire, eller du kan lade dine holdkammerater gøre hvad de vil, mens du kun beskæftige sig med dine egne handlinger.

Hver fangehul er omkring ti niveauer høj eller dyb, og i sidste ende hele dungeons du skal udfylde ikke tilføje op til de 250 niveauer af Persona 3
's Tartaros. Dette gjorde mig meget glad, da alt, slibning i P3P
var ulidelig. Udviklerne regnet ud, at kamp er ikke hovedattraktionen her og handlet i overensstemmelse hermed. Selvfølgelig, hvis du eller anden måde elsker slibning dungeons, kan du slå de vanskeligheder op, som vil falde e mængde XP du optjener fra slag, og dermed vil gøre dig nødt til at tilbringe mere tid i fangehuller når historien ikke er krævende det.

Ved afslutningen af ​​hver dungeon, skal den person, du redde konfrontere hans eller hendes indre dæmoner. Bogstavelig talt. Den mørke side af den pågældende person bliver en skræmmende skabning på du skal kæmpe. Det er de bedste dele af spillet.

Disse skygge selv er personificeringen af ​​siderne af hver person, de ville foretrække ikke at anerkende i sig selv, såsom hvordan et tegn er jaloux på hendes bedste vens ser ud og føles privat nydelse, når hun skruer op, og også hvordan hun virkelig ønsker hende til at afhænge af hende, så hun kan vedtage kontrol over hendes ven. Disse skygger er symbolsk for vores skjulte tanker, vi ville være flov over, hvis de kom til lys, og hver karakter er tvunget til bare disse ting foran gruppen. Selv om nogle af disse ting kan forekomme fjollet og smålige på overfladen, jeg tror, ​​de fleste af os kan relatere til skyggen af ​​mindst en eller to af disse mennesker, og når det sker, det er en stærk oplevelse. Dette spil har faktisk en hel del indsigt i den menneskelige tilstand.

I sidste ende, plottet er ganske episk, selvom det synes at være et mindre affære for meget af spillet. Hvis du formår at trække sig tilbage gardinet på fuld mysterium, vil du finde en historie, der er stor nok til at tjene den JRPG betegnelse. Men hvis det ikke lykkes på det, vil du finde en utilfredsstillende konklusion. Dette er et spil, der giver dig mulighed for at fejle, og det er awesome.

Dette langt, ikke alt, mange folk har fundet en grund til at købe en PS Vita, men Persona 4 Golden
bestemt en, især hvis du aldrig har spillet den tidligere version af spillet. Dette er en legitim ordning sælger, og det er absolut et must-have, hvis du allerede ejer en Vita.

5/5