Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Impire Single Player

Anmeldelse: Impire Single Player

Impire
er den slags spil, der præsenterer som et vidunderligt anarkistisk legeplads, lovende timers sjov designe sprawling dungeons og om lusket fælder for de forskellige gør-gooders i verden som samt giver mulighed for at plyndre de over-verden på jagt efter ressourcer

Impire
præsenterer godt.; den æstetiske og grafiske troskab giver spillet en stærk visuel personlighed, og værelserne er fyldt med små detaljer. Teksturen arbejde kunne være bedre, men skyggerne og lyseffekter er fremragende, mens farvepaletten er satisfyingly varieret og giver hvert værelse, fra smedjen til Arcanum, en karakteristisk atmosfære.

Animationen er meget god, selv om det er en smule begrænset i steder. Enheder kun tendens til at have et enkelt angreb animation, medmindre de er varierede enheder, som har både en varierede angreb og en melee angreb; der kunne have været et par mere walking animationer, da det lader til, at de fleste skabninger, spærring nogle få bemærkelsesværdige undtagelser i den anden fraktion, den Soulless, er bi-pedal og manglen på krybende, kravlende, skittering, krybende og flyvende er en lille smule af en forspildt chance. Hvad & rsquo; s en Ugerningsmænd hær uden et par insectoids eller være-vingede rædsler

En ting især værd at nævne er brugergrænsefladen?. For det meste er det & rsquo; s utrolig glat, nyttige, og godt designet. Interfacet er så godt designet, i virkeligheden, at spilleren er tilbøjelige til at bruge det meste af deres tid i oversigten skærmen, snarere end at se på deres fangekælder. Dette ville være en skam, da spilleren ville glip af alle de foranstaltninger, hvis det weren & rsquo;. T for handy indlejrede kamerasystem

Hver markant træk på kortet - værelser, arbejdere, squads, Baal -Abaddon - kan kørte musen over for at vise en fuld kamera baggrund af denne funktion, og hvad der foregår omkring denne funktion. Dette kunne være en trup i en kamp eller noget i et bestemt rum. Funktionen isn & rsquo; t perfekt, det gør ikke & rsquo;. T vise de sundhedsmæssige stænger af holdmedlemmer for eksempel, men det er praktisk ikke desto mindre, og aktiveringen af ​​den integrerede kamera er problemfri

Samlet set UI er en af ​​de mest nyttige i & rsquo; ve endnu oplevet i enhver form for RTS eller ledelse sim. Overgang mellem de forskellige menuer, undermenuer og andre sådanne funktioner er ikke kun intuitivt, det & rsquo; s alt problemfri

Impire
& rsquo; s. Kampagnen fokuserer på en dæmon ved navn Ba'al -Abaddon der er blevet tilkaldt af en moronic troldmand ved navn Oscar van Fairweather. Vi får at vide, at Baal er normalt ganske stærk fyr, men van Fairweather & rsquo; s inkompetence har fanget ham i kroppen af ​​en imp. En del af din søgen, den anden er almindelig ondskab, er at genoprette Ba'al til sin tidligere herlighed.

Historien begynder godt, men aldrig rigtig går i gang med nogen form for pacing blive aldeles ødelagt af de forfærdelige gameplay mekanik, der træffe rimelige, hvis uinspirerende, missioner og gøre dem ned i belastende kedelige

hjertet af problemet ligger i den manglende realisere nogle af de centrale aspekter af ledelse simulation RTS spil.

Der er ingen reel & ldquo; management & rdquo; i Impire
; der er ingen vedligeholdelse for tropper og værelser, og ressourcer er meget nemme at komme af så producere nye enheder og værelser er meget let. Du don & rsquo; t nødt til at bekymre sig om moral, der leverer dine køkkener, eller endda give et sted at sove. Køkkenerne selv er teknisk unødvendige tilføjelser (selv om de er nyttige for healing sårede soldater).

Den måde tropper oprettes og vedligeholdes svarer til en mere traditionelle RTS, men i modsætning til i en traditionel RTS, mikro-forvaltning af disse tropper i kamp enten: upraktisk, umuligt eller meningsløst. Den upraktiske, og umulighed, kommer fra det faktum, at enkelte soldater ikke kan sættes i unit grupper knyttet til en bestemt genvejstast samtidig også vælges individuelt. Tropper kan føjes til squads på op til fire (højst fem squads kan oprettes), men den handling at gøre det betyder, at vælge en vil vælge hele truppen så sårede enheder kan ikke være individuelt mikro & rsquo; ed baglæns for at tvinge fjender til fokusere deres morderiske opmærksomhed på en anden enhed uden at frigøre hele trup. Dette beviser især generende, når spilleren har en trup dedikeret til optankning skader og kan & rsquo; t frigøre det uden at bekymre sig om fjender med fokus på de mere sårbare skade forhandlere i spillerne & rsquo; hær.

mikromanagement tropper ofte meningsløst, fordi fjenden AI synes at have været designet til at fokusere på skaden forhandlere i din hær og vil ignorere optankning enheder i næsten alle situationer, selv om tankning enhed sendes ind i kæmpe godt forud for skaden forhandlere. På grund af dette, der & rsquo; at s ingen belønning, og intet behov, så prøv at lege med ethvert niveau af dygtighed. Bekæmper hurtigt udvikle sig til kedelige slugfests; enhver strategi ud over valg af enhed sammensætning er meningsløst, og selv valg af enhed sammensætning hurtigt nedbrydes til spamming enheder, som har et rimeligt beløb af liv og stadig ramt hårdt. Kampe er normalt bestemt i favør af hæren med det højeste antal af fyre med spidse pinde, snarere end den hær, der gør bedre taktiske beslutninger.

Der er nogle enheder med evner, såsom gift og helbredelse, men disse er alle passive med de eneste Afspiller- aktiverede evner foretaget for Ba'al, selv. Selv dem er meget begrænset i antal og ofte kun nyttig i starten af ​​en plan. Annoyingly nok, vil de enheder med helbredende kræfter aldrig forsøge at helbrede andre enheder. Bringe langs en præst til at holde din skade beskæftiger mester IMP i top kampform? Don & rsquo; t gider, bare bringe flere mestre og acceptere de tab; det & rsquo;. er ikke, som om de spil bare-bone enhed erfaring systemet rent faktisk gør holde enheder i live så længe som muligt et værdifuldt bestræbelse

Som en sidste kup-de-nåde til Impire
& rsquo; s kamp mekanik: enhederne vil klippe igennem hinanden i kampe så positionering er også spild af tid. Det & rsquo; s umuligt at zone ud en bestemt fjendtlig enhed, eller beskytte en af ​​dine egne, gennem kloge placering af andre enheder. Simpelthen:. Der er ingen dygtighed element til slagene ved Impire

Desværre dungeon design element Impire
også lader meget tilbage at ønske. På en lignende måde til den kamp, ​​er alle krav dygtighed og belønning fjernet fra det, som er trist, fordi det faktiske design element er godt, selv om det gør lider et par skønhedsfejl.

Mens manglen på tilpasses værelse skabeloner , i stil med Dungeon Keeper
eller Startopia
, er lidt skuffende i starten, Impire
end gør op for dette ved at have nogle meget interessante værelsesdesigns mere. De små detaljer, god stilistisk og tematisk variation bidrage til at gøre særprægede værelser og de forskellige animationer af arbejdstageren IMP, som De ansatte værelserne er ofte ganske humoristisk. Denne variation er med til at adskille de to fraktioner fra hinanden

Dine onde bestræbelser vil ikke gå ubemærket hen i Impire
.; helte vil løbende invadere dit fangekælder. Den lusket Dungeon Master ønsker at lægge alle mulige fælder og bruge deres djævelsk ivrig intellekt at forpurre alle bestræbelser på at udslette dem fra det gode land Ardania. Desværre fælden system Impire
er utroligt mangler: det & rsquo; s kun muligt at placere et meget begrænset antal fælder og stigen mekaniker af heltene gør tanken om fælde placering forældede
de fælder, selv, er ikke alt for inspireret enten der er ni per fraktion, og de alle synes at være de forventede grundpillerne: skader over tid gift (eller syre) fælder, pigge og knusning plader. Det & rsquo; s lidt skuffende, at Impire
& rsquo; s sans for humor, som har tendens til at være ganske godt, var ikke & rsquo; t injiceres i store doser i fælden design. Til min bedste viden, kun en af ​​de fælder faktisk modtaget en injektion af humor:. Den trolledon ånde (gas) fælde

Mekanikeren der virkelig gjort mig ridse mit hoved med hensyn til den begrænsede karakter af den fælder er stigen mekaniker: helte vil periodisk (en gang hver tre til fem minutter) invadere din fangekælder. Stiger vises tilfældigt i hele fangekælder, og spilleren vil modtage en advarsel om deres udseende. Det betyder, at spilleren har et par sekunder, indtil helte vil invadere. Ideen er, at spilleren teleportere enheder over til stigerne at ødelægge dem, men det er normalt et spild af tid, da heltene så bare gå i gennem hoveddøren betyder spillerne squads er ude af position heltene er ofte tættere på nøgleinfrastruktur ligesom lagerrum. En bedre strategi er ofte at ødelægge kun de stiger, der er nærmest skatten værelse og vente på at baghold heltene, der vises fra de andre stiger.

Spillerne kan sende raiding parter i over-verden. Det er enten at opnå specifikke mål mission, eller til gården ressourcer. Alle tre ressourcer til plyndring på bestemte steder. Raiding over-verden kan synes som en sjov ting at gøre, men for det meste det & rsquo; s ret kedeligt: ​​spilleren skifter til de over-verdenskortet, vælger en ressource stedet og afsender ikke mere end en enkelt trup til at stedet så venter minut eller så det tager truppen at rejse, dræbe den forsvarende helten og rejse tilbage. Det & rsquo; s det. Der & rsquo; s ikke mere at denne mekaniker og det & rsquo; s kedeligt. Den kedelige karakter af Impire
fjedre primært fra denne mekaniker; spilleren sidder og gør ingenting for store strækninger af tid, mens squads gå til indsamle ressourcer og tage en lille smule af skader. Det faktum, at kun en enkelt trup også kan sendes tilføjer til den allerede kronisk mangel på tanke, der er nødvendig i kampen med hensyn til synergien mellem forskellige enheder.

Det tager nogle færdigheder til at gøre at være en plyndrende bue -demon virke kedeligt

Ved en over-verden landmænd & rsquo.; mile, Impire
& rsquo; s mest uforståelige mekaniker skal være instant mislykkes tilstand af skatten værelse ødelæggelse. Spilleren kan bygge 2 typer pulterrum: en, der gemmer generelt navngivet & ldquo; materialer & rdquo; ressource samt svampe (som begge er nødvendige for enhed produktion), og en anden lagerrum til skat. Afspilleren vil kræve flere skat rum til at nå de øverste lag af hærens udvikling: nye trup slots kan låses op ved hjælp af in-game guld; en enkelt skat værelse kan ikke gemme guld nok til at tillade indkøb af alle trup slots.

Hvis en helt ødelægger en af ​​de spillere skatte værelser, spillet slutter i fiasko. Derudover er det gør ikke & rsquo; t tage meget lang tid at ødelægge et værelse: en gang en helt ind i skatten værelse, de kun behøver at gøre det til midten (som tager omkring et sekund fra døren), på dette tidspunkt ødelæggelsen af ​​rummet ikke kan afværges, og helten bare sparker en statue og hele rummet er & lsquo; ødelagt & rsquo; (Det går mørkt og synes lidt forladte). Der er ikke givet for andre end van Fairweather & rsquo mislykkes tilstand årsag; s & ldquo; Jeg elsker virkelig skat & rdquo ;. Stigen mekaniker, ikke-eksisterende fangekælder designelement og begrænset fælde placering med til at gøre skatten værelse forsvar lidt problematisk, men dette er anvendeligt ved evnen til bare teleportere en trup på heltene, før de kommer ind i skatten rummet.

i & rsquo; m tilbage med det indtryk, at stigen mekaniker blev tilføjet for at give spilleren noget at gøre mens venter ressource raiding parter til at komme tilbage, og at skatten rummet ødelæggelse mislykkes tilstand blev tilføjet for at skabe nogle små mængde spænding og for at forhindre spilleren i at bygge en hær og derefter det meste opgive deres fangehul indtil deres enheder er døde (dette ville være den mest bekvemme måde at gennemføre mange af missionerne). Det er virkelig gør ikke & rsquo; t tage meget lang tid at få en ødelagt fangehul op at køre, og der don & rsquo; t synes at være nogen reel sanktioner tillade en plads til at blive ødelagt. Worker IMP kan & rsquo;. T forlade fangekælder, så de ville blive dræbt, men de kun koste mana, som er hurtigt regenereres, og de fleste værelser gå ubrugt undtagen under meget særlige omstændigheder

Kortet layout af missionerne og træfninger tendens til at være meget almindelig, og den eneste del værd at nævne er den latterlige karakter af Fire Warlock skattekister. I de fleste spil af denne genre, er det accepteret, at de forlader en skattekiste forbundet til spillerne & rsquo; start base er en cue til spilleren til at indsamle, hvad der er i brystet og bruge den til at hjælpe dem med at opbygge deres base. Ikke så i Impire
; snarere, den stærkeste krybe i spillet er skjult i disse kister, og dreng er han vred! Ethvert forsøg på at indsamle de kister resulterer i gydningen af ​​Fire Warlock som er stærk nok til at dræbe 5 squads af det første lag af enheder samt Ba'al uden at miste mere end halvdelen hans helbred.

Fra en performance stativ -point, Impire
kører godt på selv de højeste indstillinger, men er plaget af regelmæssige nedbrud, spil bryde bugs og andre lejlighedsvise irriterende, men ikke-kritiske bugs. Manglen på en auto-save funktion betyder, at nedbrud kan blive særligt irriterende. Som altid redde ofte! En anden irritation er, at Impire
sparer spillerprofiler til skyen kun så spille Impire
uden en aktiv internetforbindelse ikke er mulig.

Når Impire
blev først afsløret for verden, det havde en masse potentiale. Desværre er de fleste af dette potentiale er ikke blevet realiseret, og den sidste kamp har begået den utilgivelige synd for at være kedelig. Den eneste funktion af Impire Hoteller, som formår at være mere end en øvelse i middelmådighed, som selv er en standard, som mange aspekter af Impire
ikke opfylder, er dens æstetiske design, og at isn & rsquo; t nok til at bære dette spil. Måske Impire
vil gennemgå en større opdatering, men som i lige nu, Impire
er ikke værd at din tid eller dine penge.