Spil Guider > videospil > alle video game > Divinity: Dragon Commander anmeldelse

Divinity: Dragon Commander anmeldelse

Larian Studios 'nyeste spil, Divinity: Dragon Commander
, er noget af en afgang til fantasy action rollespil guddommelighed
franchise. Det er også en nysgerrig sammenlægningen. Der er meget få strategispil byder et kortsystem, drager med jet packs til at styre, og endda en politisk simulering i centrum.

Ved første øjekast, det er nemme sammenligninger at gøre til The Creative Assembly er Total War
serien. Den turbaseret strategi lede hære og opfange provinser på et grand kort er til stede, samt real-time kamp, ​​når disse hære kommer til at blæse. Men de delte, brede egenskaber stort set ende der. Det er mindre sofistikeret på mange måder, nogle gange endda ligefrem kedelig. På trods af dette, er den erfaring, forhøjet med en interessant sæt af mekanik og spiller involvering

Hjertet i guddommelighed:. Drage Commander
ligger inden for dens historie kampagne. Udgangspunktet er simpelt - du spiller som uægte søn af kejser af Rivellon kæmper dine søskende til styring af tronen, efter at de myrdede din far. Din mor var en drage forklædt som en kvinde, men at yde dig mulighed for at forvandle sig til den mægtige form, under kampens hede. Plottet fungerer som lidt mere end en undskyldning for gameplay formål, men det bruger rammer fantasi til at fortælle mere overbevisende historier.

I mellem hver tur af traditionelle gameplay finder dig ombord din flagskib fartøj, kragen. Der er flere områder, der kan skiftet til med et klik på en knap, hvor teknologier kan forsket og hvor rådgivere, generaler og diplomater venter dit input om vigtige spørgsmål. Ambassadører repræsenterer de forskellige racer i spillet - undead, elvere, dværge, firben og Imps - vil løbende bringe forslag ofte rippet fra moderne overskrifter til din opmærksomhed, hver lægge frem de politiske ideologier deres folk. Hver ambassadør har deres indflydelse på, hvordan imperiet skal køres, og de beslutninger, der træffes, ikke kun påvirke de personlige historier om dem på skibet, men den støtte du har med disse racer på jorden, så godt. Mit lave favor med Yorrick s udøde betød jeg kunne ikke feltet så mange enheder i deres område, en potentielt farlig straf som jeg skubbede yderligere hen over kortet. Et andet forslag tjent mig reducerede rekruttering omkostninger.

store mængde af forslag bør give mulighed for en stor del af replayability. Ikke enhver beslutning kan være svært, men spillet gør præsentere en bred vifte af emner fra Dwarven nøgen strande, deportation, slot doktrin til folkeafstemninger om den retning, at regeringen bør tage. Det kan endda være klogt at understøtte en ambassadør du er uenig med for at hjælpe erobringen af ​​Rivellon. Mange af disse beslutninger derefter oprette nye veje i diskussion eller flygtige situationer med spillets generaler. Disse har også gameplay konsekvenser, såsom at yde kort og forbedre deres bekæmpe auto-resolve statistik. Til sidst en dronning har at blive valgt fra en af ​​fire prinsesser, som alle har deres egne forskellige personligheder, dagsordener og dilemmaer.

Disse interaktioner er, hvad der drev mig fremad i spillet mere end enhver plan om at erobre nye stykker af jord. Cast af er forskelligartet, med et væld af modstridende personligheder udstillet. De får ikke altid sammen, og heller ikke komme sammen med dig, men ser deres vækst og reaktioner på mine forskellige beslutninger blev spillets kerne krog. Jeg hårdt presset til at tænke på lignende strategispil, der kan skabe at investeringsniveauet.

De tegn kommer til live med velskrevet dialog og en stor præsentation, så godt. Deres modeller er rige med mange fine detaljer. Voice handler er overraskende godt over hele linjen, hvilket gør du mener deres overbevisning. Men deres ansigts animationer er af særlig note, der giver dem mulighed lejlighedsvise udtryk for uhyggelig realisme.

Desværre kan ikke helt siges det samme niveau af ros for Divinity: Dragon Commander
øvrige søjler i gameplay. Både dens turbaseret strategisk fase og dens real-time kamp er begrænsede og uambitiøse. Det sjove fundet er lunken i stedet skoldning, nedslående i en indstilling, hvor du kan ånde ild som en drage.

Strategien Kortene har den flade udseende og enkle regler for et brætspil. Den håndtegnet styling har nogle gode, ætset detaljer, men generelt er der ikke en masse oplysninger til at formidle. Territories kun bringe i en lille mængde guld og forskning point. En enkelt, ikke-opgraderes bygning kan placeres i hver, hvilket giver en flad bonus til disse ressourcer og /eller generere forskellige kort. Optagelse af en ubeboet område er så let som at flytte en enhed på det rum. Der er ingen diplomati - politik ombord på Raven er alene om at forvalte dit imperium -. Og hver fjende skal besejres

Hver spiller kan bruge kortene under begge gameplay faser. På den strategi kortet, disse yde bonus for dit imperium eller sabotere befolkningen og produktion af dine fjender. De, kun vare en enkelt tur, dog, og så deres virkninger ikke føle, at de har nogen større betydning. Denne manglende vægt er ikke hjulpet af en kunstig intelligens, der ikke tager chancer. Divinity: Dragon Commander
's begrænsede muligheder gør det et spil om tal. Og på trods af AI forkærlighed for at opbygge store hære hurtigt, er det sjældent sender hovedparten af ​​sine styrker imod dig i de normale vanskeligheder. Meget af den tid i denne fase består i at opbygge en større hær, lejlighedsvis kæmper små træfninger, indtil du har nok tropper til at skubbe til deres hovedstad.

Navigation på kortet er ikke mangler i nogen nydelse, selv om. De tandhjul stadig vendt i mit hoved, da jeg planlagt min rute til sejr over Rivellon talrige områder og omkringliggende øer. Flere fronter mod flere fjender, samt en temmelig uvenlige udgangsposition på større, andet kort, krævede nogle tanker i, hvor at placere mine tropper. Det er bare ikke en særlig vanskelig eller spændende udfordring, når fodfæste etableres

Når modsatrettede enheder besætte samme område, en real-time kamp kan bekæmpes.; og ligesom den strategi kortet, svaret er lidt lunken. Ved starten af ​​kamp, ​​styrer du en enkelt base med en rekruttering citadel - bygninger, der er ansvarlige for at dræne den delte befolkning til din side og yde dig en ressource til at rekruttere enheder - og tomme, udpegede slots til konstruktion fabrikkerne er ansvarlige for at bygge disse enheder. Punkteret tværs kortene er neutrale baser. For at vinde, er du nødt til at kvæle fjendens levering af rekrutter ved at erobre flere af disse baser, bygge rekruttering citadeller og ødelægge deres.

Det er også en temmelig ukompliceret affære. Divinity: Dragon Commander
's real-time kamp består af samle en stor gruppe af enheder, der peger dem mod fjenden, og derefter se dem handle slag, indtil kun én står tilbage. Der er ikke meget i vejen for andre end mob mentalitet eller fylde rækkerne med dyrere, tunge enheder end din fjende har udleveret strategi. Enheder har avancerede evner, samt Sten, Saks, Papir træk, men det kan være svært at udnytte dem effektivt, når din hær er en vrider, dum klump. Derudover alles enheder er de samme, så de stridende klumper ser aldrig ikke optræde anderledes end din egen.

Den kunstige intelligens er igen forudsigelig. De vil følge de samme veje hver gang, hvilket gør det ganske let at imødegå deres rutiner. Og med en basisk bekæmpe model, bliver det en gentagen øvelse, især når gentagne gange kæmper på samme kort. Det er alt for fristende at nå til auto-resolve muligheder - disse består af dine fire generaler, der øger oddsene for succes ved en lille pris i guld, eller den kejserlige hær for uden omkostninger, men ingen bonus. Det er en skuffende en dire valg, dog. Det er muligt at fange absolut sejr, selv når spillet forudsiger en 0% chance for at vinde.

Hvis du er ude nummererede, er der to måder at balancere vægten. Kort kan spilles, før du lægger ind i kampen, der giver bonus til bestemte enheder, Debuff fjendens eller ansætte ekstra tropper i starten af ​​kampen. Den anden er evnen til at tage direkte kontrol i en drage, som er helt eventuelt bekæmpe frelsende nåde. Udstyret med en jet pack, kan du flyve på blændende hastigheder på tværs slagmarker. Først det er ganske skrøbelig, men som opgraderinger og nye evner er forsket, bliver dragen et kraftfuldt værktøj. Det er ganske lidt sjov decimere snesevis af enheder selv at vende tidevandet. Grundlæggende ordrer kan også gives i denne form, selvom du bliver nødt til at forlade den til at gøre noget mere kompliceret end at lede din hær til et mål.

Divinity: Dragon Commander
gør funktionen online co-operative og konkurrencedygtig multiplayer mellem Skirmish og kampagne modes. At være i stand til at strategize med en ven gør turbaserede og real-time faser sjovere. Men multiplayer mangler at flagskibet fartøj og dets indhold fra single-player kampagne. Uden det, min ven og jeg blev hurtigt træt af simpel erobring.

Larian Studios har gjort nogle vidunderlige, charmerende arbejde på Divinity: Dragon Commander
. De politiske og personlige beslutninger mellem generaler, diplomater og dronninger skaber et spind af reaktioner, der er sjove at følge. Det var ikke svært at blive investeret med personligheder og historier om disse tegn. Det er næsten værd at anbefale spillet på alene at indhold. Men det er kun en del af oplevelsen, den hvoraf to andre er ikke nær så givende. Trods sine fejl, det er en retning for franchisen, jeg ønsker at se mere af, og jeg kan ikke vente med at komme tilbage til kampen for rettigheder nøgne dværge og udøde kunstnere på tværs Rivellon.

7.5 ud af 10

En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.