Spil Guider > videospil > alle video game > Space Hulk Anmeldelse: noget af en Proto-XCOM

Space Hulk Anmeldelse: noget af en Proto-XCOM

Games Workshop er notorisk beskyttende af deres brand. De er meget specifik omkring licensering deres produkter til udviklere og er usædvanligt strenge med, hvordan deres karakter lighederne bevares, og sørg for, at nye iterationer don & rsquo;. T forvilder en centimeter væk fra deres oprindelige design principper

Virksomheden har havde en hånd i, hvordan karaktererne animere i Space Hulk
. Du kan fortælle. Med et udvalg, ville ingen udvikleren villigt har tegn flytte så trægt som at aflede opmærksomheden fra afspilleren nydelse.

Space Hulk
er noget af en prototype XCOM
. En trup-baserede taktisk spil med gitter bevægelse og karakter klasser. Det & rsquo; s baseret på et brætspil af samme navn, som ligger i 40K universet. Licenshaverens & ldquo; Space Hulk
& rdquo; er en massiv kirkegård af forladte rumskibe, der har smeltet sammen. Deres mål inden denne maskiner skifter fra niveau til niveau, men for det meste, du & rsquo;. Re der, fordi stedet er overskredet med Alien Genestealers der har brug for at blive udryddet

Styring dit team af Blood Angels er simpelt nok. De & rsquo; re placeret i formation ved starten af ​​et niveau, har hver fire indsatsområder per tur, de kan bruge til at flytte, skyde, forsvare eller gå ind i en & ldquo; Overwatch & rdquo; tilstand. Du & rsquo; tilladt re også et par universelle point, der kan bruges af alle, for en ekstra par handlinger. Derfra du forsøger at få en VIP til den anden ende af kortet, ødelægge specifikke mål eller bare forsøge at udslette alle fjender.

Genestealers bevæge sig hurtigere end dig, hurtigt overtal dig og kan næsten altid dræbe en enhed i ét hit, er så halvdelen af ​​dit job udtynding dem ud, så du aren & rsquo; t overskridelse, mens placere enheder i de bedste steder at blokade dem så længe som muligt. Space Hulk
handler om at gøre kontrollerede risici, vel vidende at det & rsquo;. S kun så længe, ​​før lykken løber ud og gøre forberedelser til når det til sidst gør

Da dette er et videospil oversættelse af et brætspil det & rsquo; s store om automatisering reglerne for bevægelse og kamp, ​​som er meget mindre fiddly og kørt ned, men det & rsquo; s forvirrende ikke klart om nogle af de regler, som det & rsquo; s gemmer sig bag die-ruller. Det & rsquo,. Er ikke rigtig en forsøg på at forklare, hvordan systemerne for mulighed for at ramt og sådant arbejde du bare udføre handlinger og håbe på det bedst

Selv om der er tydelige forskelle på nogle af de figurklasser, i & rsquo; re aldrig helt sikker på, hvilket er teknisk bedst egnet til bestemte opgaver. Som en anden ulempe ved alle de statistikker, bliver skjult du don & rsquo; få t en fornemmelse af, hvorvidt en enhed er teknisk bedre til at forsvare eller skyde, når de har en anden våben. Der & rsquo; s en enhed-type med en massiv kæde pistol, der synes ikke mere effektiv end den almindelige enhed klassen, men har den ulempe at skulle genindlæse hver 10 skud. Det & rsquo; s naturligvis bedre, men der & rsquo; s. Intet til stede, der nemt formidler hvordan eller hvorfor

Den førnævnte træg bevægelse oprørende. Det & rsquo; s tydeligvis til formål at formidle arbitragemuligheder og vægten af ​​panser, som dine marinesoldater er iført, men det betyder, at hver tur dine enheder tager massive strækninger af tid til at handle ud deres ordrer. Dette er forfærdeligt i en oversættelse af et spil, hvor du bare afhente stykker og læg dem, uanset hvor de & rsquo; re behov med det samme. Det & rsquo; s forværret af en handling kamera system, der aldrig helt finder den rette vinkel til at vise begivenheder fra og er bedst slukkes straks

Space Hulk
er meget kedeligt, når alt går godt. . Det sjove kommer fra at trække igennem til odds, men i starten af ​​de fleste missioner du føler for lang tid, at du kan se målet, og du & rsquo; re bare vader langsomt mod at gennemføre den. Det & rsquo; s kun, når spænding ramper op mod slutningen af ​​en mission, at der & rsquo; s nogen reel nydelse, og i betragtning af den arbejdede tempo at komme til denne stilling, du måske miste interessen længe før der starter

Den oprindelige bord. spillet var indflydelsesrig på en masse af vores forståelse af turbaserede strategispil, men genren har gjort uhindret fremskridt siden da. Smagen af ​​40K verden er blevet fuldt realiseret og implementeret her, men theres for meget begrænser oplevelsen fra at være alt, fornøjelig.

Endelige dom

5 af 10

En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.