Spil Guider > videospil > alle video game > Regn anmeldelse: A Narrative Integreret

Regn anmeldelse: A Narrative Integreret

De græske myter er fulde af tvingende historier, men få holde op bedre end Sistyphus, som blev dømt til en evighed af rullende en kampesten op ad en bakke kun for det til at glide fra hans hænder og rulle tilbage til niveau jorden på ethvert forsøg. I dag har vi ordet & ldquo; Sisyphean & rdquo; at beskrive opgaver, der synes at tage for evigt og har ingen mening, og mere abstrakt dette udtryk er undertiden bruges til at opsummere, hvad en kronisk deprimeret person føler om hans liv. Det & rsquo; s alle en trummerum, vi & rsquo; re alene, det ender aldrig, og så videre. Den slags tankegang kan føre til selvmordstanker og forsøg på en & rsquo; s eget liv. Under billedet i dit hoved er hård at håndtere

Men forestil dig & rsquo;. Re rullende at figurative sten op at figurative bakke, og man ser over og mærke en anden gøre det samme. Det & rsquo; s hvordan, når alle blev sagt og gjort, fortolket I Rain

PlayStation CAMP & rsquo; s. Rain
handler om en ung dreng, der finder sig selv at være usynlig men stadig med formen. Ved udsættelse for Rain
, hans form er synlig; når under tag, er det ikke. Oven i det eksistentielle dilemma, han er i en verden befolket af tilsvarende usynlige bæster, der er ude efter ham. Som spillet fortæller os tidligt, denne unavngivne dreng føler sig tryg, når ingen kan se ham, men ...

I mellemtiden Rain
handler også om en ung pige i samme situation som drengen: usynlige og jaget. Drengen ser hende, men pigen ikke se ham, og for en tid deres individuelle Sisyphean rejser gennem en verden af ​​trusler, de kan & rsquo; t direkte bekæmpe løb parallelt. Når hun gør indse drengen er der, magi sker: mens de aren & rsquo; t altid rejser side om side, de ser ud for hinanden og bringe støtte, når den anden er størst behov for det.

Som historien skrider frem, bliver det klart, at blandt alle deres fjender der er én, der skiller sig ud, døbt & ldquo; The Unknown, & rdquo; der aldrig stopper jagt dem selv som alle de andre farer bo i deres egne områder. The Unknown er en konstant, som uanset hvor de går det følger. Der kan ikke være fred, ingen hvile, fordi denne uforglemmelige tal altid vil være der for at forsøge at dræbe dem

Hvad jeg beskriver ovenfor, er en overbevisende koncept, men Rain Restaurant & rsquo; s. Præsentation bør krediteres med at gøre oplevelsen så fuldstændig gribende. Mekanisk set dette spil om at snige rundt skurke du kan & rsquo; t shoot kunne blive slået i med de seneste indie horror spil som Outlast
eller Amnesia: A Machine for Pigs
, men det ville være forkert. Regn
er ikke skræmmende eller stressende - det er melankoli.

Rain
er roman, hvor du er hovedpersonen. Din deltagelse er begrænset til at handle ud fortællingen en anden har skrevet. Som du gør det, vises sætninger i miljøet til at give sammenhæng i et spil med ingen dialog, til at forklare, hvad du & rsquo; re gør på et givet tidspunkt, for at give dig retning. Tung musik vil spille på cue til at supplere de begivenheder, du & rsquo; re vedtage samt at køre stemningen hjem.

Afspilning Regn
ikke vil udfordre dette organ i dit kranie eller muskler i dine hænder og arme så meget, men det isn & rsquo; t formodes at. Jeg tror, ​​når man ser på, hvad Jessica Curry af Den kinesiske Room sagde i sidste uge om hendes atelier ikke at være bekymret for mekanik, Rain
er den slags produkt hendes studie forestiller. (Selvom jeg finder Rain
at være langt bedre end en maskine til Svin
eller Kære Esther
.) PlayStation CAMP giver dig nogle af de indramning sætninger fra historien og som har du handle ud resten af ​​prosa. Der & rsquo; s ingen fleksibilitet i oplevelsen, som hver puslespil og støder har en forudbestemt sekvens, der skal udføres, men det virker.

Og med denne form for præsentation, Rain
føles beslægtet med de korte historier fra Mistet Odyssey Hotel (her er et eksempel) i spil formular, og jeg mener, at så . en høj kompliment

Som et figurativt historie, Rain
er meget åben for fortolkning, og jeg didn & rsquo; t selv begynder at danne min egen (hvad jeg beskriver i de to første afsnit i denne anmeldelse), indtil jeg ser denouement. Det afsløring, ved den måde, ramte mig som et ton af mursten. Der var en betydelig bevægelse i mine følelser, da jeg spillede igennem Rain Restaurant & rsquo; s otte kapitler, men når det nærmede sig sin afslutning, jeg var helt knust.

Mange video spiludviklere har for et par årtier nu forsøgt at smelte forskellige andre medier på en færdighed komponent med den tanke, at det er det, der gør et spil sin egen ting. Regn
gør i det mindste hykler for alle-mægtige dygtighed komponent, men i at give legitime forsøg på at tanken om at indarbejde historiefortælling i gameplay - hver handling, du tager i spillet kunne believably beskrives i tekst blev denne historie faktisk en roman, som er en mærkelig tanke - PlayStation CAMP har udformet en virkelig komplet video game fortælling oplevelse. Det isn & rsquo; ta kræve mange andre studier med rimelighed gøre

10 ud af 10

En kopi af spillet blev leveret af udgiveren for. formålet med denne anmeldelse.