Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Homeworld Remastered Collection

Anmeldelse: Homeworld Remastered Collection

Homeworld
spil har altid haft en særlig plads i mit hjerte. Serien perfekt illustrerede den store ensomhed af universet, mens kobling med science fiction fornemmelse af starfightere som de deltager i krigsførelse i tre-dimensionelle rum. Det fortæller en følelsesmæssig historie, der er levende bragt til live af ekspert stemmeskuespil og et mesterværk orkestrale tema, som få spil & ndash; meget mindre strategispil & ndash;. Har opnået
Efter års samle støv i historiens annaler, udvikler Gearbox Software annonceret at spillene ville se nyt liv igen, gennem remastering af Relic Entertainment & rsquo; s mesterværker & ndash; bringe spil ajour med alle nye grafik, med velsignelse fra Relic Entertainment
det & rsquo;. s været måneder siden offentliggørelsen af ​​remakes, og spillene er nu tilgængelige i en pæn lille pakke med Homeworld Remastered
Homeworld 2 Remastered
, samt deres respektive klassiske formater. En standalone udvidelsespakke titlen Homeworld Cataclysm
, udgivet engang efter den oprindelige Homeworld
, er den eneste indhold fraværende fra frigivelsen.
Den opdaterede versioner af spillene bevarer deres imponerende kvaliteter fra originalerne. Historien og præsentation er tidløse, og bekæmpelse forbliver så visceral som det nogensinde var & ndash; engagere spilleren at vidne slagplaner udfolde efter ordrer er udstedt. Det & rsquo; s en fryd for øjet at se som sværme af bombefly dykke i at implementere deres ordinancer på en kapital skib, som det kæmper for at tage dem ud én efter én med sine tårne. Med nye figurmodeller, teksturer og visuelle effekter, skuespillet er herligere end nogensinde før.
Hverken Homeworld
eller dens efterfølger er simple spil. De & rsquo; re let i starten, men bliver mere og mere kompleks, som du fremskridt gennem hver af deres 15-timers-kampagner. Det kan være oprindeligt forvirrende at få flåder til at bevæge sig i tre-dimensionelle rum, men givende, når du får hænge af det som du finde ud af at udstede komplekse kommandoer og bruge Z-aksen til din fordel. Det & rsquo; s bedst at binde dig selv til en roving udsigt over banen til individuelle eskadroner eller kapital skibe til at fange din lejer, end det er at stole på nogen stationære vartegn. Det er plads, efter alle
På mange måder, Homeworld Remastered
spiller meget bedre end den oprindelige, og at & rsquo; s., Fordi det & rsquo; s blevet eftermonteret med alle de ændringer og forbedringer fra Homeworld 2
. Du kan zoome ud for at få en taktisk overblik over slagmarken, oprette kontrolgrupper, og dobbeltklik på en enhed for at vælge alle enheder af samme klasse, der vises på skærmen. Du kan også udstede flytte ordrer til at få dine enheder flyve til et bestemt punkt i rummet, og hold på Shift for at justere højden. Panorering kameraet rundt for at få en fornemmelse af dybde kan tage lidt tilvænning i starten, men det & rsquo; s ikke mere kompliceret end det er i en Total War
spil.
Der er også et par subtile ændringer, der bærer store kvalitet-of-life forbedringer til spillet. Især bygge og forskning menuer kan kollapsede og skjult ude af syne, og behovet for at tanke op krigere og korvetter er blevet elimineret. Brændstof er ikke længere en strategisk overvejelse, og at & rsquo; s helt okay. Det & rsquo; s en mindre irriterende ting at bekymre sig om.
Desværre ser Homeworld
gennem linsen af ​​ Homeworld 2
kommer ikke uden omkostninger. Kuglen dannelse fungerer ikke længere som det plejer at; du vandt & rsquo; t være i stand til at integrere større skibe i en kredsende sfære døden. Reparation skibe skal også micromanaged og kan & rsquo;. T have tillid til at arbejde på egen hånd
En af de ting Homeworld
og dens efterfølger har til fælles med de Total War
spil er dens tempo. Da alt foregår på tværs af store intethed af plads, der er store øjeblikke af nedetid, der tjener som mulighed for at strategize og planlægge flytter, mens du ser dine skibe bevæge ploddingly hen over skærmen. Dette kommer som en velsignelse, da du & rsquo; ll være administrerende snesevis af skibe grupperinger på samme tid. Selv i sine strammeste øjeblikke, det gør ikke & rsquo;. T blive hvor som helst så hektisk som et spil Starcraft II
Som med enhver real-time strategi spil, Homeworld
fungerer ved den samme sten, saks, papir principper, som har drevet genren siden Age of Empires
. Ligesom mange andre af sin ligesindede, spillet stakke op kompleksiteten ved at tillade dig at vælge fra en bred vifte af muligheder, når du udfører modangreb. For eksempel, du & rsquo; ll nødt til at vælge mellem at sende en kraft på Interceptors at imødegå en eskadrille af bombefly, eller imødegå dem med en multi-gun fregat. Det hele afhænger af, hvor dine styrker er, og hvad du & rsquo; re villige til at forpligte sig til kampen. Det & rsquo; s helt op til dig.
Det hjælper også, at kampagnerne tilbyder et mangfoldigt udvalg af udfordringer for spillere at beskæftige sig med, så du & rsquo; ll sjældent finde dig selv ønsker for flere historien intervaller mens du spiller gennem missionerne. Det & rsquo; s ikke blot et spørgsmål om at sende dine styrker fra den ene ende af kortet til de andre og decimere fjendtlige styrker. Målene hver mission giver er varierede og formår at holde spillet interessant hele sin helhed, såsom kredser vognene i en mission, hvor du er nødt til at gøre din vej gennem en tæt tåge, forsvare allierede, og undersøge forladte rumskibe, mens du afværger angreb fra raiders.
Mission design er forbedret betydeligt i Homeworld 2
, der byder på masser af store udfordringer og langt færre irriterende mission mål. Ud over dette, spillets & rsquo; s centrale mekanik gør et stort spring fremad med hensyn til enhed kontrol ved at behandle hele eskadriller som en enkelt enhed. Det & rsquo; er bare sjovere at spille, som et resultat & ndash; og de ting Relic Entertainment lært i sin udvikling af Homeworld 2
let afspejles i deres senere titler, herunder Company of Heroes
Dawn of War
.
eneste skuffende aspekt af Homeworld Remastered Collection
er det faktum, at dens multiplayer-mode forbliver i beta. I stedet for opsplitning multiplayer mellem titler, har Gearkasse gjort det så, at de fraktioner af både Homeworld
og dens efterfølger kan gå op mod hinanden & ndash; så spillerne kan spille som Homeworld & rsquo; s
Taiidan samtidig med at gå op imod efterfølgeren & rsquo; s Vaygr. Mens hver fraktion er mekanisk lignende (du vandt & rsquo; t se store forskelle i, hvordan de spiller & ndash; denne isn & rsquo; t Starcraft) er der nogle mindre finesser, der giver hver fraktion sort. På grund af sin langsomme tempo, Homeworld
vil aldrig være en konkurrencedygtig titel, men alligevel, det & rsquo; s stadig en fornøjelig oplevelse.
Homeworld: Den Remastered Collection
gør et stort stykke arbejde at reproducere disse real-time strategi klassikere mens introducere dem til et helt nyt publikum af spillere, og givet de moderne opgraderinger, det står at overleve prøve. Jeg kan varmt anbefale det.