Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Luftrausers

Anmeldelse: Luftrausers

Anmeldelse: Luftrausers

Luftrausers
er en tempofyldt skydespil, der er let at spille og svær at sætte ned. Da jeg først fyret det op var jeg ikke særlig "wowed". Gameplayet var som en moderniseret klassisk shooter og de pixelerede grafik, silhuet i sepia tilbagevist, hvor sjovt spillet ville være. Jeg tror det må have været den kyniker i mig tage fejl af 8-bit styling og arcade-ish gameplay for doven retro appel

På en måde var jeg ret skønt.; Luftrausers
er designet i meget på samme måde som mange telefon, tablet eller arcade spil. Det er simpelt interface og grundlæggende mekanik mener det har en næsten ikke-eksisterende indlæringskurve og er let tilgængelig fra starten. Sessions er korte og hurtige med lidt skiftende mellem spil, men det har alle de kroge, der er nødvendige for at gøre dig spille "blot endnu spil".

Gameplay koges ned til en fysik baseret skydespil. Du er givet kontrol over en Rauser (fly) og skal overleve så længe du kan mod bølger af stadig sværere både, fly, ubåde og luftskibe. Kontrollerne er meget enkel med dig i stand til at accelerere, drej til venstre eller højre og skyde ... det er det.

Enkel betjening gør ikke et simpelt spil dog, og der er en række yderligere faktorer til at overveje. For det første skal du styre den lodrette (enhver Outer Limits
fans læser dette?). Hvis du flyver for højt eller synke for lavt du tager skade og skal komme tilbage i det klare at lade dit helbred til at regenerere. For det andet dit helbred regenererer kun, når du ikke er skydning. For det tredje får du kun ét liv, som kan ende temmelig hurtigt, undertiden med blot en eller to hits.

Du kan forestille mig dette ville føre dig til konservativ spillestil dog Luftrausers
har et pointsystem der opfordrer dig til at tage risici. Killing fjender giver en forholdsvis lille score dog sekventielle drab resulterer i et punkt multiplikator. Pointen multiplikator maxes ud på 20x mening dem lillebitte 15 point dræber du fik i starten er nu værd 300 et stykke. Gameplay bliver til en jonglør nummer for at forsøge at holde dig sikker og samtidig opretholde en høj score multiplikator og arbejder på en anstændig score.

Bortset fra at slå din høj score er der en række incitamenter til holde dig spille. Hver session score føjes til en grand total som giver dig player niveauer og Rauser mods. Ændringer omfatter våben, krop og motor tilpasninger som hver balancerer det fordele og ulemper pænt til sikre, at du har ingen "bedste" valg. Våben varierer i styrke, spredt og brand sats; kropstyper tilbyder flotte specialeffekter såsom en atombombe på død eller negation af kontakt skade og motor mods give tilladelse til varierende flyvehastighed og bonusser som anti-tyngdekraft eller evnen til at dykke. Ved siden af ​​de offensive og defensive egenskaber hver mod ændrer også den måde, din Rauser håndterer. Acceleration og dreje hastighed er lige så vigtigt som rustning og ildkraft, når de forsøger at overleve en hundekamp.

Tilføjelse til dette hver mod også kommer med sin egen unikke sæt mål. Mens de er for det meste "dræbe X antal Y" varianter, de give yderligere mål og incitament til at spille "bare endnu en runde". Dette er en pæn måde at gennemføre målsætninger, hvis du sidder fast på en, kan du blot ændre en mod og forsøge en anden. Dette er en meget vigtig funktion for LuftRausers
da der ikke er nogen historie eller "slutspillet" som sådan. Når du når højeste niveau er der intet at gøre, men prøv og slå din høj score, mens overvejer mysteriet om hvorfor du er stadig håbløst afhængige.

Hvor Luftrausers
virkelig excellerer er i sin sans for detaljer. Vanskeligheder og incitamenter er forskudt godt, så du aldrig føler for overvældet eller langt fra din næste milepæl. Grafikken er enkel, men effektiv med glat animation og klare mål. Musikalsk har det en enkelt score dog instrumenterne variere baseret på de komponenter, du har udstyret. Kombiner dette med den glatte gameplay, veldesignede mål og kontrol varians via tilpasses skibe det, og du får en enkel titel henrettet perfekt ... godt, næsten perfekt.

Jeg har kun to problemer med < i> Luftrausers
hvoraf kun den ene kan betragtes retfærdig kritik. Det første problem er, at fjender Autogenerér. I sig selv er dette en stor ting, men jeg sad fast på et par mål, som jeg havde til at vente på et luftskib, ubåd, laser es eller anden fjende type til at gyde. Dette kan være meget frustrerende, da der er lidt du kan gøre, når venter på en tilfældig møde andre end gentagne gange prøve indtil du lykkes. Jeg tror, ​​der er tricks du kan gøre for at øge chancerne for disse hændelser, men det var ikke alt for klart, hvad de var.

Den anden, måske nogle siger uretfærdigt, kritik af spillet er, at det føles overpris på $ 15. Mens $ 15 er ikke ublu, kan jeg ikke lade være med at sammenligne det til tablet-ækvivalenter som Jetpack Joyride Hotel ($ 3), Guacamelee
($ 19) eller Hotline Miami Hotel ( $ 12). Sagt du får både Vita og Playstation 3 versioner til denne pris med Crossplay aktiveret, så de ikke er forsøgsfasen på funktioner. Hvis du stadig er på hegnet fortvivl ikke, med Playstation Plus den måde, det er, vil vi sandsynligvis alle få det gratis i et par måneder alligevel.

Luftrausers
isn 't kommer til at være for alle. Det er enkelt design, gentagne gameplay og prisen vil afskrække mange fra at investere i en simpel "tid filler" men hvis det ser ud som din slags spil, det er værd at investeringen. En bestemt bedste af sin klasse, og en, der vil helt sikkert give dig timevis af underholdning.

Anmeldelse