Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Fez

Anmeldelse: Fez

Anmeldelse: Fez

I tidligere anmeldelser, har jeg lavet omtale af min "indie-spil shortlist '- en liste jeg holder handy for alle de mindre målestok titler, jeg har været at se som jeg vente for dem at blive frigivet. Hvis du tog et kig på denne liste ville du se Fez
hele vejen i toppen, fordi det er det spil jeg har ventet længst og været mest ivrige for. Først annonceret i 2007, har skaberen Phil Fish længe lavet vittigheder ud af spillets tilsyneladende endeløs udvikling cyklus af teamet på Polytron. Endelig frigivet til Xbox Live i denne uge, de fem-års ventetid er overstået, og spillerne kan endelig gå i gang med et eventyr i den unikke platformspil verden de har udviklet.

Spillet følger historien om Gomez, en ... godt ... han er en lille hvid marshmallow-udseende fyr. Voyaging ud af hans 2D huset i sin lejlighed lille hjemby, Gomez bestiger bjerget for at møde landsbyen ældste, som fortæller ham hans eventyr er ved at begynde ... hvert øjeblik nu.

I en lysglimt, den herlige gyldne heksaeder vises, introducerer ham til den tredje dimension, giver ham licenshaverens fez og eksploderer, Crash spillet. Da han nulstiller og vågner op i sin seng igen, Gomez begiver sig ud på en mission for at finde og genforene disse spredt terninger at genoprette heksaeder og stoppe hans verden fra langsomt kommer fra hinanden i sømmene.

Meget gerne Gomez opfattelse af verden, spillets gameplay har både en pålydende værdi og et dybere niveau af gameplay bag det. I det væsentlige, det er en platformerstabilizer titel, som ser dig løbe, hoppe og scrambling hele verden, indsamle terning bits som du støder på dem. Den dybere niveau af gameplay dog ​​kommer fra, hvordan Gomez nye evne til at rotere sin 2D verden i 3D kan pludselig flytte et fjernt skattekiste til kun en hurtig hop væk. Arbejde din vej gennem hvert af de mange "niveauer", der udgør spillets verden indebærer indpakning din hjerne omkring den måde, hvert område kan ændre og transformere som du blader det 90 grader. Alene niveau af lateral tænkning kræves for at DESIGN disse niveauer er ud over mig, da min hjerne scrabbled at forstå de skiftende landskaber et simpelt tryk på en knap ulåst.

Som du fremskridt gennem det spil, du ' re vist låste døre, som du kun kan åbne ved at samle et vist antal terninger (består af 8 spredte terning bit) eller anti-terninger, belønnet med hårdere gåder og hemmelige områder. Der er også en dybere niveau til spillet ud over dette, med fragmenter af et hemmeligt sprog spredt gennem niveauerne venter på at blive oversat med ciphers behændigt vævet ind i spillet. De bedste af disse råd var en stor del af tekst ledsaget af en doven hund, bliver plaget af en hurtig brun ræv springer hurtigt over ham. Lyder det bekendt?

Hele verden er præsenteret som en fantastisk pixel kunst, med critters knuste omkring stedet i al herlighed Technicolor. Disse omegn varierer vildt fra område til område; smuldrende byer, dybe skove, vulkaner, huler, neon dystopier, store bjergsider og monokrome kloakker alle med i varierende paletter med unikke musikalske akkompagnementer. Det er nemt at fare vild i spillets verden, som du kan flytte hurtigt mellem døråbninger spredt rundt, indtil du er usikker på, hvordan man kommer tilbage. Kortet Systemet er forvirrende i starten, men hjælpsomt vender hver afsluttet er en gylden nuance i grænsefladen, når du har indsamlet alle de terninger og hemmeligheder det har at tilbyde.

Du kan nå spillet 'slutter' relativt tidligt i din udforskninger, men der er langt mere for at finde ud over, hvad der kræves for at nå slutspil områder. En ny evne låst, når du har set denne slutning vil hjælpe dig med at frigøre de større mysterier 2D-3D-verden, så du kan samle alle samlerobjekt denne verden har at tilbyde dig. Efter første omgang handwaving væk de større gåder og sprog afkodning, fandt jeg mig selv trække pen og papir til at skrive noter og muligvis vigtige detaljer alligevel. Dette er en titel jeg vil helt sikkert forsøge at 100% før jeg skrinlægge det - bare ikke dømme mig, hvis jeg Google for lidt hjælp nu og da. Min hjerne er ude af praksis på disse Mistet
-esque puslespil-indenfor-puslespil ting!

Anmeldelse