Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Yaiba: Ninja Gaiden Z

Anmeldelse: Yaiba: Ninja Gaiden Z

Review: Yaiba: Ninja Gaiden Z

I de seneste år, Ninja Gaiden
serien har haft en perlerække af 3D action remakes kredser omkring hurtig, flydende og alligevel dybt tilfredsstillende gameplay. Yaiba: Ninja Gaiden Z
er den seneste titel i serien, og det tager en hel del omveje. Som et resultat, er jeg virkelig delte om, hvordan jeg føler for det

Du spiller den del af den eponyme Yaiba Kamikaze -. En ninja med en skyggefuld historie, der i intro filmen, har en Kør- i med serien grundpille Ryu Hayabusa. Ryu ender adskille Yaiba skulder - sammen med halvdelen af ​​hans ansigt - fra resten af ​​hans krop. Yaiba vågner snart op med nogle skinnende nye cyborg komponenter, og opdager, at der har været en zombie udbrud; verden, for alle henseender, er overskredet. På den ene side, han ønsker at nøjagtige sin hævn over den ninja, der dræbte ham, men på den anden side ønsker han også at tage ned selskab, der bragte ham tilbage til livet, ledet af den mystiske (og irriterende) Gonzo. Som du måske har indsamlet, historien er temmelig forfærdeligt. Faktisk det lykkes at forvirre og vildlede i løbet af spillet, så det virkelig betyder ikke noget. Hvad betyder noget er ACTION.

Yaiba
starter hurtigt og rasende. Faktisk ville jeg selv sige det var virkelig sjovt for den første time eller deromkring. De kæmpende mekanikere er lidt mere simpelt end tidligere Ninja Gaiden
spil, i hvert fald i første omgang, men det er hurtigt og nemt at få hænge af. Snart nok, spillet kaster i nogle lavt niveau chefer, og når du er færdig med dem (via quick-gang begivenheder, naturligvis), kan du bruge en af ​​deres kropsdele til at angribe andre med. Det synes grusomme, og på nogle måder er det, men det er også temmelig sjovt ... indtil sagde chefer begynder at have evnen til at udspy ild, galde, og elektricitet. Så tingene begynder at blive forvirrende.

Forskellige kombinationer af disse former vil skabe eksplosioner eller whatnot, og forsøger at huske den rigtige kombination virkelig begynder at ødelægge det sjove. Desværre, det sker meget tidligt i spillet, før selv den manglende forskelligartede gameplay begynder at ødelægge dens sjov. Selvfølgelig kan du øge din medarbejderstaben til at fylde en særlig meter og frigøre din "Blodtørst", en bevægelse, der hovedsagelig øger din evne til at rive zombier fra hinanden. Plus, der er en forsimplet nivellering komponent, som giver frynsegoder på hvert niveau op, men disse er virkelig bare nye bevægelser. Jeg fandt de fleste af de nye bevægelser lidt ubrugelig, men flere frynsegoder kom i praktisk.

Hvert niveau indeholder flere særlige poster oversået om. Completionists kan finde spore disse ned af interesse, men det var ikke nok til at trække min opmærksomhed væk fra blot forsøger at komme gennem spillet. Selvfølgelig chefer får større og større og mere og mere badass, men det største problem er, som spillet skrider frem, er det bare smider flere af dem på dig. Det hele bliver samey, især på grund af Yaiba
's afhængighed af QTEs, som næsten ødelægge spillet

Det er trist, virkelig.; visse komponenter af Yaiba
er eksemplarisk. Mange af de cutscenes er fuldt animeret, og virkelig komme på tværs som yderst professionel, i stil med japanske anime. Selv de statiske filmscener - som har til formål at simulere en tegneserie - indeholder stor tegneserie-stil kunst. Den in-game art design selv er også meget karakteristisk, hvilket giver en cel-shaded tegneserieagtig føler, som adskiller Yaiba
fra Ninja Gaiden
titler, der kom før det.

Men så er der det campy historie, og de næsten Suda51 niveauer af barnlig hentydninger (alvorligt, Yaiba
ville have været bedre tjent uden insinuationer, det ikke passer ind i resten af ​​titlen), ikke at nævne de ekstremt billige shots, at spillet design tager mod slutningen. Du får intet men gentagne slag, foruden gentagne QTEs der bliver knap-bashing, gamepad-knusning bedrifter af frustration. I sidste ende, alt, der gør Yaiba
synes som et godt spil bare bliver skubbet til side

Jeg kan ikke lyve:. Der var tidspunkter, jeg havde det sjovt at spille < em> Yaiba
. Det tager ikke sig selv alvorligt, så der er ingen grund til at være opmærksom på historien; kan du blot smelte ind zombie ødelæggelse. Det er hurtig bevægelse, og du kan trække nogle sjove bevægelser når de flyver om. Men det bare ikke udvikler sig i løbet af spillet - du holde gør det samme igen og igen og igen. Og når det hele kommer til et hoved? Det tager billige shots bare for at gøre de sidste par niveauer virkelig forbandet svært (det virker, men det er mere frustrerende end noget andet). Mere end det? Flere af de endelige game bosser kræver spillere til at besejre dem flere gange, og hvis du dør halvvejs selv, er du nødt til at gå hele vejen tilbage til start. Argh. Jeg hader det.

Det er ikke et dårligt spil, men det er langt fra store. Hvis du er en Ninja Gaiden
fan du kan lide det, men selv da, ville jeg vente, indtil du ser det i købet bin.

anmeldelse