Anmeldelse: Bundet af Flame

Review: Bundet af Flame

Bundet af Flame
er den seneste titel fra franske udvikling hold Spiders, og deres første til at blive vist på en strøm- gen konsol. Kendt for et par tidligere Sherlock Holmes
spil og senest Mars: War Logs
, deres seneste udgivelse er en fantasy-middelalderlig action-RPG boltre gennem realm af Vertiel
<. p> din Bundet af Flame
eventyr steder, du i støvlerne på Vulcan, en mandlig eller kvindelig lejesoldat (dit valg) af Freeborn Blades. Efter nogle mindre figurtilpasning i form af en lille række sært-featured hår og ansigt bygger, du befinder dig i Vertiel. De nationer i denne verden er i krig med Ice Lords, necromancers der har rejst en hær af de døde kreativt titlen som Deadwalker hær. Du står i forsvaret af en gruppe kaldet Red Scribes som de gennemgår en magisk ritual for at forsøge at forbedre deres chancer mod overvældende odds.

Ikke overraskende for en magisk ritual det hele går lidt pæreformet, og Vulcan snart befinder sig i besiddelse af - eller rettere, besat af - en brand dæmon. Du er bundet af FLAME, du ser. Det er ganske smart. Når støvet lægger sig, Vulcan befinder sig i stand til at udnytte den dæmon inden for at bruge en række forskellige brand-relaterede færdigheder.

Dette åbner din trestrenget kamp arsenal, hvilket giver dig flere tilgange til kamp og bekæmpe tilpasning gennem spillet. Ud over din ildkraft, har du en langsom bevægelse, men kraftfulde to-hånds sværd eller økse, og hurtige dual-svingede dolke, der også gør det muligt at nærme sig fjender listende til hurtige takedowns. Hver har sine fordele og ulemper, men evnen til at gennemsyre dit våben med ild at håndtere ekstra skade er en meget nyttig en fra get-go. Personligt fandt jeg sværdet for langsom på trods af dens højere skade niveauer, og for det meste holdt sig til de blødere-rammer dolke. Mens dette gør trække ud bekæmpe lidt, det mindste følte mere komfortabel.

Combat selv er lidt up-and-down. Mens der ikke er et stort udvalg af fjendens typer, er dem, der vises i spillet interessant designet og præsentere en anden tilgang til mange rollespil. Desværre de kampmekanik selv er lidt af en rod. Næsten hver fjendens angreb har en interrupt eller knockdown effekt, som kombineret med en langsom bedring animation til Vulcan kan forlade dig fast på jorden, ikke komme op som fjender gentage deres knockdown træk. Du kan også finde dit helbred hurtigt fordamper i kamp, ​​hvilket efterlader dig med kun to muligheder - prøv og bruge en potion uden at blive afbrudt af en fjende, eller køre cirkler omkring dem, og lad det langsomt regenerere sig selv. Du vil finde dig selv at gøre dette en fair bit for boss-kampe i særdeleshed.

Uden for kamp, ​​vil du have at gøre med en historie, der føles lidt ... Half-bagt. De syv Ice Lords og deres hær af udøde invaderer fra ukendt, iskolde nord (lyder bekendt, Game of Thrones
fans?) Og har ødelagt stort set alle, der har stået i vejen. Der er den implikation, at alliancen mellem Lords er skrøbelig i bedste, som kunne præsentere nogle interessante magtkampe blandt dem. Desværre dette opvejes af is-ordspil-tunge titler disse store onder har vedtaget. En af dem hedder "The Chiller", gutter. Dette er et navn, der angiveligt indgyder frygt i folk i denne verden, i modsætning til at være et kaldenavn for deres frysere.

Spillet har forsøgt at vedtage en moden naturen i dens karakterisering i venen af ​​ Game of Thrones
så godt, men det falder fladt som deres idé om moden er at have hele cast sværger. En masse. Dette kunne arbejde, da det naturligvis gjorde for George RR Martins elskede serie, men det er udført i en meget juvenile måde. På trods af den pseudo-middelalderlige omgivelser, er dialog leveres i meget afslappet sprog, der ville være mere hjemme i et spil, der foregår i løbende dage, og leveret temmelig dårligt af stemmen aktører til at starte. Virkelig den eneste karakter til at bryde denne tendens er din dæmon passager, der i stedet bruger masser af Thees, thous og Thines til vinkel for raffinement ... men det meste kommer på tværs som indbildsk.

Et mere interessant aspekt af spillets historie er skelsættende beslutninger, der påvirker udseendet og færdigheder af Vulcan. Hovedpunkter i spillet vil præsentere dig med en beslutning om at lytte til din nye dæmon vens råd, eller at gendrive ham og arbejde med dine egne færdigheder. Accept dæmoniske hjælp viljestyrke dig op, men det kommer på bekostning af din menneskelighed, med hver indsendelse vridning dit udseende lidt efter lidt, bringer dig tættere på fuld på dæmoniske besiddelse. Den kølige del er, at ændringerne ikke er rent kosmetisk; for eksempel, er en af ​​de fysiske ændringer, der kan opstå vokser op til tre sæt af horn på hovedet. Dette vil forhindre dig i at kunne udstyre hjelme og få deres forskellige forsvar boosts, men hornene forbedre dit magiske dygtighed i stedet. Sideløbende med disse fysiske ændringer kan du tilpasse og udforme en bred vifte af add-ons til din rustning og våben, med fordele lige fra forsvar boosts, at forgifte eller magi modstand, større forsvar mod knockdowns, og magiske øger. Det faktum, du kan gøre dette på absolut helst - selv midt-swing med dine våben - tilføjer en spændende lag til gameplayet, at det absolut nødvendige

Det skuffer mig at have. at relay alle disse spørgsmål med spillet, som jeg var helt begejstret Bundet af Flame
da den først blev annonceret. Meget gerne Spiders 'forrige titel, Mars: War Logs
, dette spil har en masse løfte om, at det ikke helt levere på. Den crafting tilpasning er absolut spillets stærkeste funktion, og trak mig igennem, når jeg ellers har sat spillet til side. De menneskelige /demon dynamiske og bekæmpe mekanik er både konceptuelt stor, men henrettet i en mindre end spektakulær vis. Jeg vil stadig sige at spillet er værd at se i det mindste, men det kan være bedst at få fat i det billige på pc, eller vente på den prisseddel at falde på konsoller.

anmeldelse