Anmeldelse: Bayonetta 2

Jeg er en stor Bayonetta
fan. Jeg elsker sin stil, jeg elsker dens humor og jeg elsker dens kamp. Platinum Games 'original
Bayonetta
var en af ​​mine foretrukne spil af sidste generations og nemt bedste af sin genre. Mens dette kan markere mig lidt forudindtaget, men også til opgave Bayonetta 2
med hård opgave for at møde mine ophøjede forventninger; noget, det udretter nemt.

For dem bekendt med serien Bayonetta er
en tempofyldt, over-the-top action spil. Kernen er en unik og raffineret kampsystem, der er ekstremt komplekse endnu nem at bruge. Blanding sammen hundredvis af combos, tidsindstillede undviger og specielle bevægelser dens kamp er suppleret med hektiske og stærkt stiliserede grafik skabe en oplevelse, der vil få din adrenalin pumpende fra start til slut.

Variation er nøglen til at nyde oplevelsen som, uden det, Bayonetta 2
følger en forholdsvis simpel mønster. Niveauer er lineære og blot kræver, at du fremskridt indtil blokeret, besejre bølger af fjender, så gentag indtil niveauet slutter. Bayoneta 2
tællere effektivt potentiel monotoni ved at blande op level design, kulisser og bekæmpe kræves for at komme videre. Dette er kernen i det, der gør Bayonetta 2
store; stil og substans.

Bayonetta 2
slidbaner den fine linje mellem skøre og stilfulde perfekt giver en bolde-to-the-wall oplevelse hele tiden. Bayonetta selv er over-seksualiseret og hendes tongue-in-kind adfærd gennemsyrer alle aspekter af spillet. Uanset om at stå stille, smide en liners eller spinde rundt en stripper pæl skifte det er noget, du vil enten kærlighed eller had. Alt er i åbenlys Spøg og personligt, jeg elskede det! Mindede mig meget af humor i spil som Deadpool
eller Lollipop Chainsaw
.

Resten af ​​spillet føles som en handling sekvens fra en japansk anime. Spillet sjældent bremser og mest dialog er afsluttet i kampens hede. Selv uden mellemsekvenser de kameravinkler og præsentation gør du føle, at du deltager i en actionfilm i stedet et videospil. Bayonetta 2
er en af ​​de sjældne spil, der er næsten lige så meget sjovt at se, som det er at spille. Der var en nedadrettede til dette: et par boss-kampe filt de var for kaotisk, at ofre gameplay for visuel appel resulterer i en kamp, ​​der påberåbes mere på gætterier og timing snarere end beregning og dygtighed. Jeg fandt kun en eller to tilfælde, hvor det var tilfældet dog

Lad ikke præsentationen narre dig selv.; hvis du lader dig selv en anden du vil blive mindet om, at Bayonetta 2
er et spil og ikke en interaktiv film. Med hundredvis af våben specifikke combos at lære, særlige bevægelser og en masse nye funktioner Bayonetta 2
sætter en meget høj bar. Et af de problemer med den oprindelige Bayonetta
var, at trods den sort, kan du holde med et par af dine foretrukne kombinationer og spam dem for det meste af spillet. Bayonetta 2
tællere dette ganske pænt med tilføjelse af combo breakers (pun totalt beregnet!). Disse tvinger dig til at variere dine combos, prøve ting med kortere begår og stole mere på heks tid (slowmotion aktiveres med en perfekt Dodge). Ved at tvinge dig til at variere din spillestil det holder oplevelsen frisk og sjov.

x

Et andet stort problem med den oprindelige Bayonetta
var, at boss-kampe tendens til at udvikle sig til en lang kampe mod en enorm sundhed bar. Bayonetta 2
løser dette ved at belønne spillere, der lærer at undvige og tæller. Hver gang du aktiverer heks tid eller fuldføre en combo du belønnet med en magisk orb. Saml nok magiske kugler og du er i stand til at aktivere Umbran Climax; en ekstremt kraftfuld, blokeringsfri combo, der beskæftiger store skader. Dette reducerede den tid det tager at fuldføre boss-kampe og endnu vigtigere, eliminerer gentagelser betydeligt. Den eneste ulempe er, at det gjorde spillet føler meget lettere end den første ... eller måske er jeg bare bedre nu, end jeg var, da jeg spillede det første spil.

Med sådan et stærkt fokus på mekanik og stil, du forestiller historien kunne lide. Dette er ikke tilfældet med Bayonetta 2
hvis historie beviser både engagerende og interessant fra start til slut. Mens historierne om 1 og 2 er forbundet niether er obligatorisk for nydelse eller forståelse af den anden. Sagt begge historier er stærkt forbundet, så du vil helt sikkert få mere ud af to, hvis du har spillet 1. Hvis du diskuterer, hvilken en til at spille jeg ville sige start med 1; en HD remake kommer gratis med Bayonetta 2
efter alle

Historien er fortalt via tre mekanikere.; cutscenes, udtryk i stillbilleder og tekst. Dette er ikke anderledes end den første Bayonetta men jeg var skuffet dette blev ikke forbedret mellem spil. I den første Bayonetta
de citerede økonomiske grunde til den stil men da det transporteres over til Bayonetta 2
, jeg kan kun formode, det er en stil valg denne gang. Det tjener det formål, men blot følte amatøragtig og stødte sammen med det høje niveau af polish vises andre steder. Som med forgængeren Bayonetta 2
har et væld af lore, som kun kan udforskes ved at opdage skjulte tekster. Jeg følte, det var en fantastisk tilføjelse til spillet og belønnet spillere, der ønskede at lære mere uden at ofre kernen historien.

Til stor ærgrelse for mange fans, Bayonetta 2
er en Wii U eksklusivt. Mens jeg havde en hurtig leg med touch kontrol jeg fandt dem at være temmelig overspundet og påtrængende. En enkelt ret knalde til at udføre en fire hit combo kan være stor for nogen at lære at spille, men for dem af os i stand til at skubbe knapper, den alsidighed offer er ikke det værd. Sagt Jeg er en gammel mand sat i mine Veje, så jeg altid vil spille efter pro controller og måske ikke har givet berøring styrer en rimelig skud. Det gjorde mig ligner de var ude for at bringe franchisen til telefon eller tablet-platforme i fremtiden selv.

Den vigtigste kampagne tager cirka otte til ti timer at gennemføre. Det er kun tilgængelige i singleplayer men der er en multiplayer mode, hvor du afspille spillets boss-kampe forsøger at tjene en højere score end din partner. Du kan placere indsatser ved starten af ​​hver runde øge både vanskeligheden og belønning. Match making fungeret ganske godt, og jeg måtte aldrig vente længe før at finde et match. Det er en fornøjelig tilføjelse og en fantastisk måde at tjene penge til at købe ekstra våben.

Bortset fra multiplayer den eneste anden replay er opnået i single player mode. Alle udfordring arenaer og samlerobjekter er indbygget i niveauer, så det er fantastisk for dem, der elsker spillet, men ikke så stor for folk, der ikke ønsker at afspille historien.

Som konklusion er dette den bedste spil jeg ve spillet i lang tid. Det er sjældent, at noget kommer og har mig så engageret jeg er spændt, mens du spiller, og tænke over det, når det ikke. Det har et par små skønhedsfejl, men er 99% perfekt og stedet på hvor det tæller. Hvis du er en fan af action spil og nyde nogle tungen i kinden så du absolut skal samle dette op! Mit eneste problem er nu, hvad skal jeg spille næste? Intet kan leve op til det sjove, jeg har haft med Bayonetta 2
.

Bayonetta 2 blev revideret ved hjælp af en købt kopi af spillet på Wii U.

anmeldelse: Bayonetta 2