Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Xenoblade Chronicles X

Anmeldelse: Xenoblade Chronicles X

Xenoblade Chronicles X
er et JRPG med "J" i fed skrift og understreget. Det er en massiv spil i en sprudlende verden, men kun de mest dedikerede spillere vil være i stand til at holde kursen. Xenoblade
har en masse at byde på, men at komme til varerne tager så lang tid, og kræver, at du til at hoppe igennem så mange bånd, synes det ikke umagen værd.

Vi slutte fortællingen som Jorden er fanget i en kamp mellem to stridende fremmede fraktioner. Planeten er ødelagt, og en kostbar par flugt i et rumfartøj. En yderligere battle får din skib til at gå ned lander på en underlig fremmed verden; det er her spillet begynder

Din blank avatar -. enten mand eller kvinde - er reddet, og din første par timer ser du lære de reb af udforskning, bekæmpe og quests. Det er en urimelig sammenligning, men efter at have tilbragt så meget tid med Fallout 4
, Xenoblade
føles aggressivt restriktiv. Mens det er kapret sig selv som en åben verden, det er virkelig ikke. Du kan gå nogen steder og udforske som du ønsker det, men missionerne er låst til karakter-niveau og visse dele af kortet er fyldt med skabninger så hårde, der er ingen mening i selv at forsøge indtil senere.

< p> planeten, Mira, har fem forskellige kontinenter, hvoraf fire er tilgængelige fra begyndelsen. Hver er fyldt med forskellige monstre og en anderledes landskab, med antallet og variationen af ​​dyr bliver mest imponerende. Der er altid fjender at kæmpe for at hjælpe dig niveau op og i typisk JRPG mode, vil du gøre en masse slibning bare for at få adgang til missioner at fremme historien. Det er en af ​​mine mest foragtede spilmekanik og hver gang en vilkårlig niveau begrænsning dukkede op det lykkedes at suge alt det sjove ud af min spil.

Omvendt mens planeten er tæt befolket og føler i live, byen Ny Los Angeles føles død. Den er spækket med NPC'ere, men de knap nok interagerer med hinanden, endsige med din karakter. Generelt, det hele sted er steril og livløs. Soundtracket i byen er lige så forfærdelige -. Mit råd er at slå den ned

Heldigvis, for alle sine begrænsninger og frustrationer, spille Xenoblade
er faktisk en masse sjov. Combat er en hybrid af turbaseret og real-time og bruger cooldown timere til at kontrollere brugen af ​​evner. Mens i kamp, ​​kan spillerne nemt skifte mellem nærkamp og varierede våben og kombinere disse med evner kan resultere i ødelæggende skader. Endnu bedre er, at NPC medlemmer af dit parti vil koordinere angreb baseret på hvordan du spiller. At finde ud massive combos og den bedste måde at tackle hver anden fjende type er hvor de mest nydelse kommer fra. Det tilskynder også ved hjælp af en bred vifte af evner og våben, i stedet for blot spamming de samme ting igen og igen.

Evner kommer fra de tre vigtigste klasser og tolv underklasser. Du er i stand til at skifte klasser, når du vælger og titlen fremmer den aktivt. Du vil starte fra bunden hver gang, men en boostet nivellering og oplåsning sats betyder, at du vil være at få nye evner og nivellering op hurtigere, så du er aldrig rigtig en ulempe. Der er et stort udvalg af forskellige klasser og kampstile at vælge imellem, så at finde den, der passer din playstyle er simpelthen et spørgsmål om eksperimenter. I betragtning af, hvor lang tid og enorme titlen er, bør dette ikke være et problem.

Det er forventes, at en RPG er en investering af tid og kræfter, men Xenoblade
ofte følte jeg gav mere end jeg fik til gengæld. I al sin forfremmelse de gigantiske mechs - kaldet Skells - en fremtrædende plads. Hvad var ikke afsløret, er, at det tager mindst 30 timer, før du er selv i stand til at erhverve en. Pilotforsøg med Skell, helt forvandler hvordan du spiller og åbner kampe, der tidligere var umuligt, men at få man tager så lang tid og kræver så mange kræfter, at ved den tid, jeg fik der jeg næppe plejet. Især de missioner, der kræves for at låse din Skell licens er et mareridt af de mest kedelige overtalelse. De er awesome, når du får en, og mens de er en game changer, de er ikke en instant win. Vanskeligheden formår at opretholde et tempo, der holder op med dig, uanset hvor avanceret du er. Dette er en sjælden feat.

Dette er en gigantisk JRPG der læner så tungt på 'J', at spillere som mig, der nyder frihed og spil, der ikke begrænser deres fremskridt af hensyn til det, vil kæmpe for at spille. Genre fans vil have allerede købt det og vil spotte min kritik, så denne anmeldelse er ikke for dem Dette er for spillerne på hegnet. Xenoblade Chronicles X
er en lang og hård slog med en par lyspunkter at holde dig i gang. Det giver en illusion af frihed, mens der fastholder spiller på hver tur. Så en klassisk JRPG.

Xenoblade Chronicles X blev revideret ved hjælp detail kopi på Wii U som leveret af udgiveren
.