Anmeldelse: Command & amp; Conquer: Tiberian Sun

jeg spillede Tiberian Sun
da det var kun om nye, engang i slutningen af ​​1999 eller begyndelsen af ​​2000. I 2010 for at fejre et årti med spillets eksistens, EA re -released både Tiberian Sun
Firestorm
som freeware, og jeg for nylig besluttet at installere og spille det, fordi jeg bare havde en attrå for en ordentlig real time strategi titel - og Tiberian Sun
var altid en af ​​mine go-to RTS-titler sammen Red Alert 2
.

spillet foregår i 2030, 30 år efter afslutningen af ​​den første konflikt mellem FN GDI eller Global Defence Initiative, og Brotherhood of Nod, som GDI havde vundet. Kane, som blev anset for at være død, er opstået en gang mere, og er kommet tilbage med en hævn, og søger at tørre GDI helt ud.

Tiberian Sun er uden tvivl en real time strategi titel, og det har basen bygning - for de fleste missioner, alligevel. Under singeplayer kampagne vil du blive taget ud af din comfort zone og behandles til (eller gøres til at lide gennem) mere snigende, guerrilla taktik -. Hvilket NOD, det må siges, udmærker sig ved

Det vigtigste mål, når det kommer til basen bygning er at have nok penge. Det gør du ved høst Tiberium - og der er tre slags. Der er Tiberium felter, både grønne og blå (blå er sjældnere), samt Tiberium gas - som NOD bruger til deres kemiske våben. Tiberium er afgørende for en chef, men det er også dødbringende ting. Sende tropper for forlænget ophold i Tiberium felter vil få dem til at mutere og tænde deres allierede. Rødderne, der spredes fra veinholes (disse bæster i begrundelsen med gabende munde) vil skade mechs og ødelægge dem, og Tiberium gas vil dræbe enhver, der kommer i kontakt med det.

Tiberium indsamles af høstmaskiner, og de derefter tage det til raffinaderier, der gør, at der i til penge, som du kan bruge til at bygge flere strukturer og enheder, og forbedre dine chancer for at bo i spillet. Base forsvar er også afgørende som fjenden vil forsøge at invadere og ødelægge din base. Så vil være behov for vægge, porte og tårne, mest sandsynligt. Du kan også hæve op en hær og derefter sende det til at angribe fjendens base. Begge sider har grundlæggende enheder som infanteri - men derfra tingene bliver anderledes, afhængigt af hvilken side du spiller som. GDI har mechs og overlegen teknologi og luft kapacitet, især med dens forstærkning drop bælg og det faktum, at de har en rumstation, kaldes Philadelphia. NOD foretrækker angreb buggies og andre hurtige biler egnet til hit and run angreb. GDI har en amfibie APC; NOD har underjordiske køretøjer, der kan rejse under jorden og dukker op ud af ingenting at overraske fjenden

Der er andre særlige formål, bortset fra at ødelægge en fjendes base, der skal udføres, ligesom opfange bygninger.; besparelse civile; bevogtning nedbrud sites - men der er ikke for meget sort. Du kan komme til at gå sammen med andre fraktioner som The Forgotten, og måske endda få en assist fra lokale fauna, ligesom Tiberium djævle. Der er også bonusser, der er faldet med lastbiler, når ødelagt, der normalt helbrede enheder, men kan også give dig en kontant indsprøjtning, eller en sjælden enhed, ligesom en Mammoth Tank
Command & amp.; Conquer: Tiberian Sun - Advanced Strategier (Primas Official Strategy Guide) Køb nu Klik lille billede for at se i fuld-sizeSee alle 11 photosSee alle 11 photosUnits bliver forfremmet efter at have set en masse action.See alle 11 photosAerial enheder kan være en godsend.See alle 11 photosA skjult amfibieangreb. Hvor spændende! Se alle 11 photosNOD lastning skærme er badass.See alle 11 photosTwo hold samles her. En for basen forsvar, og den anden for assault.See alle 11 photosSkirmish missioner giver dig fuld adgang til tech, ligesom NOD s stealth generator.See alle 11 photosPaths normalt føre til fjendens baser. Hvordan convenient.See alle 11 photosWater præsenterer lidt af et problem for de fleste units.See alle 11 photosDisruptors er udviklingen af ​​prisme tanke fra Red Alert 2.

Combat er også for det meste begrænset til jord, med søslag bliver noget forsømt i C & amp; C-udgaven. Dette er mere Red Alert område. Steder på land foregår over hele kloden, i ørkener, decimeret byer, og selv tundra. Missioner finde sted på enten nat eller dag. Der er ikke meget i vejen for vejreffekter, men der er ion-storme, som er stille skræmmende og resultere i store bolte af lyn rammer jordens overflade, som kan ramme enheder og strukturer, skadelige og endda helt ødelægge dem.

Efter afslutningen af ​​hver mission, du se en skærm statistik fortæller dig, hvor godt du udført i en mission, og derfra du er behandlet til en temmelig osteagtig, men generelt morsomme cutscene med flere kendte skuespillere, der kom om bord for Tiberian Sun, at få en idé om, hvad du vil være oppe imod næste. Så er det afsted til en skærm, som ser minder om brætspillet Risk, hvor man ofte får et valg af hvilken mission at tage næste. Tage en mission først kan gøre det lettere at udføre den anden. Men hvis du ønsker mere af en udfordring, kan du tage hårdere mission, hvilket så betyder den anden valgfri mission bliver overflødig. Dette giver spilleren med begrænset replayability. Så når du er væk til den næste mission i kampagnen, og du vil blive givet dine mål.

Når du er færdig med singleplayer kampagne, der også multiplayer-mode, og ikke at nævne skirmish mode, som gruber dig mod AI modstandere - måske gode nok til at finpudse dine evner mod forberedelse til at tage på dine venner

Uanset hvilken tilstand, du vælger, en temmelig montering futuristisk, ambient soundtrack komponeret af Jarrid Mendelson og C & amp; c. gæv Frank Klepacki vil spille i baggrunden, med iørefaldende omend en smule gentagne melodier, der vil få dig i humør til kamp.

Pros

+ Udfordrende

+ Langvarige kampagner

+ To fraktioner

Cons

- Utilgivende, frustrerende

Grafik: $$

Lyd: $$$$

Gameplay: $$$$

Kontrol: $$ $

Story: $$$$

Gæsternes vurdering 8,3 /10

Tiberian Sun har ikke alderen så godt, ser på det nu . Jeg husker det anderledes i mit sind mere end ti år siden

Dette er tydeligt når at se enhederne -. Hvoraf de fleste er sprites med nogle voxel kastet i også. Så er der den statiske, isometrisk 2D-visning af slagmarken, og teatralsk fuld bevægelse filmscener, som er ringere i kvalitet og retning til at sige noget i retning af Red Alert 2
. Men det giver en af ​​de bedste RTS erfaringer omkring, selv den dag i dag.

Det skal være godt, som det har vundet adskillige priser og er gået guld og platin i fortiden. Det var faktisk en af ​​Westwood hurtigste sælgende titler nogensinde udgivet. Det mere end levet op til alle de hype den har modtaget på det tidspunkt. Og se så både Tiberian Sun og Firestorm ekspansion er nu freeware, det er mere end bare fremragende værdi for pengene. Dette spil kommer fra en tid, hvor RTS-titler var ganske almindelige, og dette er langt en af ​​de bedste.
Hvad synes du om Tiberian Sun?

• Det er den bedste RTS spil nogensinde lavet !

Det er okay. Jeg foretrækker Red Alert serien.