Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: La-Mulana Ex

Anmeldelse: La-Mulana Ex

Anmeldelse: La-Mulana Ex

Oprindeligt udgivet for 10 år siden for computeren, La-Mulana
var en 2D side scrolling platformer ud af Japan, der betales hyldest til de klassiske videospil, der var brutalt hårdt. Nu kendt som La-Mulana Ex
, spillet er blevet genskabt og lokaliseret til udgivelse på PlayStation Vita, i håb om at trække i et nyt publikum.

Du tager kontrol over en Archaeology professor, der er fået til opgave at udforske ruiner og afdække de skatte, der lå i dem. Du er dybest set Indiana Jones; hovedpersonen model ser selv som ham. Igennem dine eventyr, du bliver nødt til at løse gåder og besejre en række forskellige monstre og bosser, som du arbejder dig vej mellem hver skræmmende skærm i spillet. Når du begynder det spil, du starter med din vigtigste våben - en pisk - og herfra, som du fremskridt og tjene penge, vil du være i stand til at købe nye varer og mere kraftfulde våben for at fremme dine eventyr
.

Den opdaterede grafiske stil for La-Mulana Ex
ser godt; de har holdt den gamle skole pixel art udseende, mens du stadig gør det detaljeret nok til at komme på tværs af virkelig pænt på PlayStation Vita displayet. Desværre den grafiske stil er et af de eneste områder, der er blevet bragt i dagens alder af spil. La-Mulana Ex kontrollerer ligesom det er et spil fra 20 år siden -. Det kunne have brugt nogle forbedringer

Der er ingen følelse af momentum, når de forsøger at kontrollere din hopper, så du er ofte at finde dig selv mangler mærket af, hvor du forsøger at lande tegnet. Dette kan helt frustrerende som en simpel fejl som denne let kan føre til din død. Døende i dette spil bliver du bedt tilbage til titlen skærmen, hvor du bliver nødt til at genindlæse dit sidste gemme, at miste nogen fremskridt, som du lige har lavet -., Som kan være ganske anstændig mængde tid

Mit største problem med La-Mulana Ex
kommer i vejen for, hvordan det håndterer dens problemer. Der er en forskel mellem at lave et spil, der er svært, og så er der dårligt spildesign. Fra starten får du nogen klar retning af, hvor du skal gå, eller hvad du skal gøre. Du er bare smidt i den dybe og bare nødt til at regne det ud for dig selv ... eller se på internettet. Jeg tilbragte et par gode timer ikke kendt, hvis jeg var endda i det rigtige område af spillet - eller hvis jeg selv skrider videre -., Fordi der er ikke meget af en historie

I nogle afsnit jeg ville se på elementer på skærmen og ikke vidste, om de var en del af et puslespil, der skulle løses - måske jeg havde ikke den særlige gizmo endnu at knække gåden? Eller hvis denne ting jeg søgte på på skærmen var bare en del af det spil baggrund kunst. Spillet bare helt mangler i at give spilleren med en hvilken som helst fornemmelse af retning

Nogle af mine foretrukne spil over de seneste par år har været spil, der er meget udfordrende.; Dark Souls 2
var min Game of the Year for 2014. Mens Souls
serien har dette tag for at være en hård spil, de har nogle fantastiske spil design bag det, der driver spilleren i den rigtige retning. Bare fordi du har en svær kamp betyder ikke, det vil være en givende oplevelse for spillerne. Er spillet vanskeligt, fordi det er faktisk ganske udfordrende, eller er det vanskeligt, fordi spillet mangler godt design?

La-Mulana Ex
ikke belønner spillerne for sin udfordring, fordi nogle gange du er bare gætte og håber, hvad du laver, er det rigtige. Hvis en vanskelig spil er, hvad du vil, kan du helt sikkert finde en bedre andetsteds uden den frustration, som La-Mulana Ex
tilbud.

La-Mulana Ex blev revideret ved hjælp af en salgsfremmende kode af spillet på PlayStation Vita, som leveres af distributøren.