Spil Guider > moblie spil > omfattende > BC Kings - PC anmeldelse

BC Kings - PC anmeldelse

Jeg elsker gamle skole strategier realtid: opbygge din base, træne et ton af tropper, lade en anden ton i køen og begynder den planetariske massakre mod en snyd, dum AI som holder bygning ressource høst enheder i stedet for tropper til at forsvare sin angrebet bygninger. Sådanne spil var utrolig sjovt, de var ikke overhovedet vanskeligt, hvis du havde brug for fritid til at tilbringe skabe enorme hære og de aldrig voldt dig nogen hovedpine. Desværre er sådanne spil ikke længere skabt, fordi basen bygning er "kedelige", fordi "taktik" er vigtige og frem for alt, fordi der allerede tonsvis af sådanne spil på butikshylderne. BC Kings, en indie RTS udviklet af Mascot Entertainment, er sat i en længe gået univers, hvor dinosaurerne stadig eksisterede og levede lykkeligt sammen mennesker og grønne muterede monstre (eller udlændinge eller hvad), synes ikke at bekymre sig om den hårde konkurrence og kommer ud af ingenting med nogle gamle skole gameplay for at bevise os, vi kan stadig have nogle klassiske sjov i disse moderne dage.

desværre for dem interesseret i innovation og revolutionerende gameplay mekanik, udsagnet ovenfor betyder, at BC Kings ikke gør virkelig innovere genren. Men styrer spillet, til at blande sammen nogle pæne elementer og begreber -. Nok til at gøre det mindste spændende, hvis ikke behageligt

For eksempel spil bringer sub-maps ens i koncept med dem i Heroes of Might og Magic og du kan nå dem gennem portaler. Imidlertid er potentialet i sådan en dejlig implementering ikke er fuldt udnyttet, i sidste ende bliver intet andet end en måde at øge størrelsen af ​​kortet du spiller på. Også, BC Kings bringer nogle RPG (eller rettere - eventyr). Elementer som hver mission i kampagnen kommer med valgfri side-quests, som føjer til gameplay og formår at tage væk nogle af monotoni

RPG element er afsluttet ved eksistensen af ​​helte, der, ligesom i alle strategispil, der har dem, er nogle virkelig solide enheder, som kan opgraderes med alle mulige egenskaber, og de kan endda modtage nye våben. Normalt disse opgraderinger kommer som et resultat af gennemførslen de førnævnte side-quests eller ved blot at købe dem fra en in-game butik hjælp mønter, som er bekvemt tilbage på kortet. Og siden død af en helt betyder "game over", betyder det, at de er en god tilføjelse trods alt en, der gør spillet lidt mere udfordrende og giver mulighed for forskellige tilgange.

Gameplay-wise, alt er slags standard. Hvad jeg har bemærket er, at BC Kings mangler mulighed for at vælge specifikke formationer for dine tropper, som kan blive lidt af en hovedpine: hurtige enheder vil få for tidligt nær fjender, og de vil blive ødelagt, svække din samlede magt og gøre det lettere for AI til at ødelægge dig. Så du er nødt til at være meget forsigtige og holde øje med dine tropper hele tiden - også selvom du indstiller "defensive" mentalitet til dem, da det ser ud, at 10.000 år siden var det alt om at angribe
En interessant ting, selvom det i sidste ende bliver frustrerende, er, at dinosaurerne tilfældigt opfostrede over kortet, og de har tendens til at angribe dine medarbejdere (aka ressource samlere). Det betyder, at det er en god ide at lade et par tropper med dem - og det gør det lidt mere realistisk. Og sandsynligvis er det det eneste, der gør det

Der er fire typer af ressourcer, der anvendes i BC Kings:. Træ, sten, ben og mad og bortset fra fødevarer (som kan samles fra mammutter du jagt ned) de kan alle samles fra faste steder. De tilføjer også nogle ekstra besvær til spillet, siden at bygge enheder og bygninger generelt kræver, at der findes enorme mængder af alle typer af ressourcer, hvilket yderligere betyder, at du sjældent kan udføre forhastet angreb over din fjende.

De tropper i spillet er standard for alle RTS: arbejdere, nærkontakt, varierede og monterede enheder med en smule variation fra flyvende enheder, dem, der kan bruge magi og skibe. Den måde enheder arbejde synes at være: "stærkeste én vinder," i stedet for den klassiske "sten, papir, saks", hvilket betyder, at der generelt opbygge din stærkeste form for enhed i store mængder burde være nok for dig til sidst at knuse de muterede fjender.

BC Kings bringer også en masse humor i spil (eller i det mindste forsøger at), og det er en velkommen tilføjelse til genren - du bliver nødt til at gå til helvede i en mission (bogstaveligt talt), og du vil altid har sjove dialoger i filmscener. Efter alt, selv de enheder design er temmelig morsomt, men jeg ved ikke, om det var hensigten eller ej ...

Det visuelle i spillet er forældede. Detaljeringsgraden er temmelig lav, de miljøer er gentagne og endda tropper ser ens. Faktisk er hele spillet ser bare gerne en forbedret Warcraft titel. Og der bør sige det hele! Også sammenligningen med Blizzards titel forbliver, når det kommer til stemmen handler: selvom der er naturligvis ingen lignende linjer, fra den anden jeg har hørt enhederne taler jeg tænkte "Warcraft" og fik en kølig nostalgisk følelse
.

Konklusion

BC Kings er ikke en dårlig spil, men det står ikke ud fra mængden enten. Chancerne er, at hvis du har nydt Warcraft, eller hvis du kan lide gamle skole strategier realtid, vil du også finde Mascot kamp underholdende - og det faktum, der er billige er en ekstra bonus. Men hvis du leder efter innovation, eye candy visuals, komplekse gameplay mekanik og en mindre afslappet titel, bør du kigge andre steder
Final bedømmelse:.

Forvirret? Lær mere om vores bedømmelsessystem!