Mafia II Anmeldelse

, udviklerne nu kendt som 2K Czech tilbudt en unik og spændende gangster spiloplevelse. Lev livet for en klog fyr, gennem herlighed og den uundgåelige nedadgående spiral.

Mafia II
, udgivet otte år efter den oprindelige, står over for en meget bredere konkurrencepræget miljø. Grand Theft Auto
franchisen sig selv er gået fra Liberty City of til GTA4
. Sandbox stil spil skal leve op til ekstremt høje forventninger i sådan en over-mættet marked, endsige en gangster tema sandkasse spil.

Så hvad gjorde Mafia II
gøre for at skille sig ud? Kort sagt, de fjernet et flertal af sandkassen mekanik fra spillet. I stedet skabte de en rig, lineær historie for spillere at nyde. Du vil stadig have adgang til den åbne verden i Empire City, men væk er nogen historie-baserede side-missioner. Dit primære fokus vil være at følge livet i Vito Scaletta, som han stræber efter at skabe et behageligt liv i mafiaen.

Er ofringen af ​​din typiske sandkasse mekanik værd langt mere spændende historie? Er plottet godt lavet og er hovedpersonerne let relatable? Hvordan bekæmpe og kørsel systemer føler? Fortsæt læsning som jeg diskutere alt Mafia II
stræbte efter at skabe, og hvordan det kommer sammen i et klodset og kedelig måde.

Vito Scaletta er en italiensk-fødte indvandrer, der kom til Amerika med sine forældre og søster i en meget ung alder. Horribly forarmede, hans far er en beruset, en gambler og et par andre uncomplimentary ting. Som spillet begynder Vito kommer ind i nogle juridiske problemer og er udarbejdet for Anden Verdenskrig, og med den tid, han vender hjem til Empire City hans Fader er død, og hans mor og søster arbejder på at afbetale en enorm gæld. En perfekt storm for Vito at dykke lige tilbage i ulovlig aktivitet.

Den anden vigtige karakter her er Joe Barbaro, Vito mangeårige ven. Det er Joes forbindelser, der uundgåeligt får Vito involveret i mafiaen. Derfra, Vito og Joe partner op til gradvist at klatre mafiaen fødekæden. Det er deres komplicerede forhold på forkant med Mafia II
's plot, brødre-i-arme og afhængige af hinanden til en fejl.

De fleste af Mafia II
' s historie er fortalt gennem cut-scener og udstilling, der løber over gameplayet, mens du kører eller flytte om. Disse scener er uden tvivl højdepunktet i Mafia II
, da de er meget godt koreograferede og udtryk løbet. Hver scene udspiller sig meget glat, og du kan fortælle 2K Czech brugt en masse tid på at se klassiske Scorseses film for tips og tricks. Faktisk kan de har set lidt for mange gangster film, fordi et flertal af de store plot punkter føler sig yderst derivat.

Som en overordnet historie Mafia II
mangler. Snarere end en sammenhængende fortælling med glatte overgange, de kapitler i historien føles ligeud adskille. Dette er til dels et resultat af den åbne verden-karakter af spillet og dets afhængighed af time-springer. Det er også et resultat af, hvad der skal være 2K Czech afhængighed af film kildemateriale. Mange, hvis ikke de fleste kapitler i spillet er taget direkte fra scener i højt profilerede gangster film. Mens de er stadig ganske godt skrevet og udført, det uvægerligt forringer den ellers enestående historie af spillet, og efter min mening gør en kæmpe bjørnetjeneste Vito historie.

Som et resultat, Mafia II
aldrig føles som om det hører til Vito, men snarere bliver en konglomerat af dramatiske Mafia scenarier bundet sammen ved at have Vito involveret i dem. Tegn eller situationer, der kan efterlade en varig følelsesmæssig effekt på afspilleren, eller Vito, kommer og derefter afskediget eller på anden måde ignoreres uden at blive effektivt sammenflettet med plottet. Selv som spillet når sit klimaks og ender, jeg spekulerede på, hvad meningen med det hele var. Vito manglende følelsesmæssig investering i noget forlader ham, og mig, helt apatisk om det hele Klik her for at gå til Side 2 af spillet Rant s Gennemgang af Mafia 2
Fortsat:.!
& Laquo; 1 2 & raquo;