Spil Guider > videospil > alle video game > Spider-Man: Shattered Dimensions Anmeldelse

Spider-Man: Shattered Dimensions Anmeldelse

Det har været over et halvt år siden detaljer først faldt om Activisions kommende strejftog ind i op og ned videospil franchise, der er Spider-Man
. Og for dem af os, der husker de nedture langt mere levende end ups, den indledende offentliggørelse af Spider-Man: Shattered Dimensions
ikke blev mødt med begejstring, men placeringen af ​​væddemål på hvor slemt spillet ville vende ud til at være.

og nu, efter uge upon ugers små detaljer bliver uddelte, fra tale støbning til skurk vignetter, har spillet ramt butikshylderne, og er klar til at blive dømt. Så vi ved, at Activision mener, at de har en vinder i Shattered Dimensions
, udviklet af Beenox, men gør vi her på Spil Rant
føler på samme måde?

I kan ikke forklare hvorfor, men over yearsSpider-Man har været en konstant kilde til indhold til video spiludviklere, der alle ønsker at udforske et stykke af Peter Parkers eventyr. Men hvorfor er det, at så mange tilbagevenden til det samme godt for inspiration? I mit sind, uanset årsagen, har Spider-Man bliver en kulturel prøvesten for mere end en enkelt generation, og fra de første spejlvendt sider af Marvel-logoet du fornemmelsen af, at selvom spillet er en ny oplevelse, nabolaget er bekendt.

det ville ikke gøre mig meget godt at bruge min tid på at diskutere indførelsen af ​​spillet, da der allerede er en gammel nyhed. Lang historie kort: realiteterne fire forskellige universer er blevet brækket, og det er op til dig, at spille som hver af disse verdener 'Spider-Men at slutte stykker af en mystisk tablet og redde dagen. Dette er helt sikkert den mest tegneserie-boglige plot af Spider-Man-spil jeg har spillet til dato, og helt sikkert tog nogle få bruges til. Det er blevet den tendens til at tage tegneserie egenskaber og fratage dem deres fantasi, så det er rart at se dem omfavne lidt af det sjove side med noget originalt, såsom Shattered Dimensions
.

Desværre, historien er aldrig rigtig udviklet ud over det simple forudsætning, og selv om der er lejlighedsvis drejninger, er indsatserne aldrig rigtig forhøjet. Må ikke få mig forkert, spilverdener, som de har bygget for hver af Spider-Men er utroligt unikke og underholdende, men du kan kun være nedsænket, når fortællingen, der kører hele spillet er lidt mere end en forudsætning for spillet koncept. Hvis du afspiller en Spider-Man titel udelukkende for svingende og webslinging, det er fint, men manglen på en virkelig medrivende historie (ligesom mange fundet i tegneserien lange løb) har altid holdt en Spidey titel fra at nå storhed, i hvert fald for mig .

Men dimensionerne, de har bygget til dette spil er, simpelthen sat, awesome. Af grunde, som vi vil komme til senere, lad os se på dem en ad gangen:

The Amazing Spider-Man Universe er den, der vil føle sig mest velkendt for fans af serien, da det er klart reality- baserede verden af ​​de to foregående Spider-Man-spil, og de fleste ligner de spillefilm. Den grafiske stil har fået en håndtegnet effekt, den nye hotness i titler som Borderlands
og Prince of Persia
, bruges her til at afspejle spillets tegneserie rødder.

Hvis du havde at sige præcis, hvad spillet består af, dette univers er en blanding af hektisk, sprang kamp spækket med svingende og web-zippe via miljøet. Det første niveau var meget ligetil, og efter omkring 10 minutter, jeg havde allerede begyndt at vokse træt af at svinge fra den ene platform til den anden og ødelægge fjender. Selvom Shattered Dimensions
gør intensivere handlingen ganske lidt med deres kamp motor, det har altid været svært at virkelig føle sig stærk som Spidey. Hans kampene har altid været baseret omkring vægtløst hoppe fra det ene fjende til den næste, eller pinning dem til jorden med webbing. Det er også her, men jeg var glad for at opdage, at den sekundære angreb består af Spidey skydning gjord på jorden bag ham, rippe stenen fri fra jorden, og smække den ind i en fjende, knusning ham ind i snavs. Tre gange i træk.

Tak Marvel.

Det er kun begyndelsen på det store opgradering og nivelleringssystem af spillet, der giver dig mulighed for at tilføje nye bonusser og combos ved indløsning tokens skjult i miljøet. Det er en lille tilføjelse til ethvert kampspil, men det virkelig går langt i at gøre Spidey synes farlige.

Selv med tiltrængt opgradering til Spidey s bekæmpe effektivitet, spillet gav fra en meget klar fornemmelse af "været-der -done-det. "Og så tingene tog en tur. Da jeg gik ind i Thunderdome-esque kamp bur (du hørte denne ret) Jeg indså, at jeg havde brug for at give dette spil en smule mere tid, før at fælde dom. Hvad fulgte var en boss kamp minder meget om Batman: Arkham Asylum
, eller læse en fjendes bevægelser og derefter angribe under retableringen, under hensyntagen til behovet for at springe til en aborre før pigge blev lanceret gennem gulvet. Efter at have arbejdet væk på brawling chef, Kraven, fik han det bedre af mig, og fangede mig i foretrukne flytningen af ​​alle overskæg skurke: den bearhug. Så Marvel ramte mig med deres næste jab:. Bogstaveligt

Du ser, når kampen kommer "op tæt og personligt," har du mulighed for at tage på dine fjender i en god gammeldags nævekamp. Fans af tegneserien fryde; dette spil har gjort Spidey en rigtig fighter. Ved hjælp af analoge sticks, kan du undvige angreb, når du bliver bedt om, derefter vende tilbage jabs, kroge eller overhånd slag; en helt overraskende tilføjelse til den type kamp forventer jeg fra en Spider-Man
titel.

Det var klart, at selv om reklame spærreild fra Marvel havde nået den kritiske masse, der stadig var et par større hemmeligheder, at dette spil havde i vente for mig Klik her for at fortsætte til Side 2 af spillet Rant s Spider-Man: Shattered Dimensions anmeldelse
fortsat:.!
& laquo; 1 2 & raquo;