Spil Guider > videospil > alle video game > 'Rocketeer HD' anmeldelse

'Rocketeer HD' anmeldelse

På trods bliver frigivet i maj 2010, den generelle konsensus er, at iPad er stadig en ny enhed. Overvejer de fleste detailforretninger er lige nu i stand til at holde noget af en tung materiel til rådighed for masserne, du eller nogen du kender måske har for nylig hentet Apples skinnende nye gadget. Af iPad talløse funktioner, gaming er fortsat at være en af, hvis ikke den mest spændende. Browsing gennem mine iPad apps, der er nogle kvalitet spil til rådighed: Angry Birds
, Plants vs Zombies
, ord med venner
, etc. Hvis du har for nylig hænge fast en, så er du sikkert ligesom mig, altid trang næste kølige app til at imødekomme mobile gaming behov. At Ranters, bringer os til Rocketeer HD
.

For dem, der ikke har hørt om titlen, Rocketeer HD
er et rum puslespil skabt af Wired Developments. Målet med spillet er simpelt. Spillere skal affyre deres raket-ridning Rocketeer fra lanceringen pod til den blå vortex for at gå videre til næste niveau. Niveauer er befolket med forskellige forhindringer, såsom astroid felter, forskellige størrelser og farver af planeter, og laser tårne. Fangsten er, at når din raket skib er lanceret, kan det kun gå lige. Det er her, planeterne kommer i; hver planet har sin egen unikke sæt af gravitationelle egenskaber, der kan bruges til at slå og guide dit skib. Små grønne planeter har lav tyngdekraft, gennemsnitlige størrelse gule planeter har gennemsnitlig tyngdepåvirkning, og de store røde planeter har (du gættede det) den mest tyngdepåvirkning. Asteroide marker og laser tårne ​​vil ødelægge din Rocketeer, og skal undgås, hvis du ønsker at levere din modige Rocketeer til den blå vortex.

Wired Udviklingen har naglet den samle op og spille tilgang, spil på mobile platforme skal have, hvis de håber at være en succes, som Rocketeer HD
lærer dig, når du går. Regler og kontrol er super enkel, og den første tredjedel af spillet byder puslespil, der er virkelig grundlæggende no-brainers. Jeg tror helt ærligt, jeg brugte mere tid på at læse, hvad egenskaber er af hver af spillets objekter i hovedmenuen, end jeg gjorde gennemkører udgangspunkterne etaper. Ligesom spillet begynder at blive ensformigt dog Wired Developments heldigvis præsenterer et nyt objekt med det enkelte ejendomme og giver spillerne en håndfuld nye gåder at løse, indtil det næste objekt introduceres. Mine personlige favoritter er portaler og reverse portaler, der overfører din Rocketeer ene eller anden måde, som gør for nogle interessante problemer at løse.

Wired Udviklingen har udformet 83 niveauer, der for det meste kan løses ret hurtigt. Det er først omkring den sidste tredjedel, hvor Rocketeer HD
begynder at blive sjovt, når portalerne vises, og selv disse niveauer bliver ofre for Rocketeer HD
's største fejl: der virkelig isn' t noget straffende om spillet overhovedet. Når spilleren haner på skærmen, lanceringen pod sætter bane af Rocketeer og fyrer den af; spilleren kan trykke flere gange, lancerer fire rocketeers indtil den femte og efterfølgende tap (r), når den første Rocketeer der blev lanceret slettes fra skærmen (hvis det ikke er gået ned i en planet eller en anden forhindring allerede). Der er ingen grænse for, hvor mange skibe du kan starte; spillet holder kun et referat af et maksimum på 99 for scoring formål, men det er det. Ingen niveau gentagne forsøg, ingen spil over skærme, ingen konsekvenser overhovedet. Denne mangel på udfordring bliver hurtigt klart, og ikke rigtig give spillerne nogen form for motivation til at finde ud af gåder; Hvis du sidder fast, kan du bare trykke tilfældigt i områder i håb om at få heldige, indtil din Rocketeer møder vortex. Jeg selv ansat denne "strategi" på et af de par niveauer jeg ville kunne klare.

Rocketeer HD
også er i desperat behov for en opdatering, da jeg var startet tilbage til min iPad hjem skærm flere gange, en håndfuld, der var ved lanceringen af ​​app. Oven i alt dette, eksisterer spil kun musik på menuen skærmen, mens kedelige lydeffekter serenade dig under selve gameplayet. Det er rigtigt Ranters, du læste denne korrekt ... musik eksisterer kun på hovedmenuen. Ingen lytter til dine foretrukne kunstner eller den nyeste podcast, du har downloadet, mens du spiller Rocketeer
. For at være fair, er iPad iOS 4 opdatering med multitasking ikke gå live frem til november, bet endda stadig, de tre spil jeg nævnte tidligere alle tilbyder denne funktionalitet. Hvilket bringer mig til mit sidste tanke ...

Rocketeer HD er en kæmpestor 99 cents. Det er mindre af et spil og mere af en tidsrøver, sikker, men med en rimelig pris og engagerende endelige niveauer, ville jeg stadig anbefale Rocketeer
. Hvis du kan lide at holde din iPad på dig hele tiden, det er perfekt til at cykle hjem fra arbejde i metroen, venter på klassen til at starte, eller kedelige frokost pauser på kontoret. Hvis du er en af ​​de millioner af nye iPad ejere selv, bank din sorteper og sætte det i retning af noget andet.

Rocketeer HD
er tilgængelig nu til iPad, i iTunes App Store for 99 cents .