Spil Guider > videospil > alle video game > 'Fable 3' anmeldelse

'Fable 3' anmeldelse

Fable 3
er uden tvivl en af ​​de største og mest ventede udgivelser af året. Efter at have tilbragt en uge med spillet kan jeg sige med sikkerhed, at det er værd at prisen for optagelse, men det er ikke perfekt. Udviklet af Lionhead Studios og udgivet af Microsoft Game Studio, Fable 3
tager franchise i en mere tilgængelig retning, åbner op for en verden af ​​RPG spil til alle, der bekymrer sig for at hente en controller.

Spillet begynder med at tage kontrol over enten søn eller datter af helten fra Fable 2,
prins eller prinsesse af fantasy rige Albion. At vælge at være prinsen betyder figurens far var helten, mens valget prinsessen betyder det var tegnet mor. Spillet foregår 50 år efter begivenhederne i Fable 2.
industrielle revolution har fejet hen over landet, og ting i Albion har ændret sig drastisk. Hovedpersonen bror er i øjeblikket den konge, men han regerende mere som en tyran. Derfra skæbne kræver forlader sikkerheden af ​​slottet (med en trofast hund naturligvis), at blive en helt, forankringen støtte fra folk, omstyrte den undertrykkende bror /konge og blive hersker Albion. Hvordan dette er væk om, er op til spilleren at beslutte.

Den første ting at vide om Fable 3
er, at det er ren og skær sjov. Rejse gennem land Albion er en fornøjelig oplevelse, interagere med de lokale, færdiggøre quests, kæmper monstre og redde dagen. Den anden ting at vide er, at Fable 3
er fejlbehæftet i nogle centrale områder, som forhindrer den fra at være en elite spil.

Så snart spillet tændes, Fable 3
er mærkbart ligner Fable 2.
grafikken vil ikke blæse nogen væk. Det er ikke den form for spil, der bygger på iøjnefaldende grafik til at lokke gamer i. Mens der er flottere spil på markedet, bør det ikke mindske nydelsen af ​​at spille Fable 3
.

det grundlæggende i kamp er uberørt fra de tidligere Fable
spil. Helten har tre typer af våben til brug under kamp: nærkamp, ​​rækkevidde og magi. Hvad har ændret sig, er, hvordan disse våben ændre sig over tid. I modsætning til tidligere Fable
spil, hvor spillerne ville ændre deres våben med elementer findes i spillet, nu våben udvikler sig over tid, baseret på hvordan de er brugt. Hvert våben har flere "Achievements" forbundet med det, og der fuldfører disse præstationer forårsage våben til at udvikle sig. Et sværd kan udvikle brandskader, efter at den har dræbt 200 fjender. Nogle spillere har klaget over, at det tager væk fra tilpasning af de første to Fable
spil, og det gør at spille spillet en langt mere strømlinet proces.

Styring kamp er den velkendte knap mashing affære at gamere er vant til med Fable
. Battles normalt koges ned til gentagne gange at trykke på X-tasten (nærkamp) med lejlighedsvise trylleformular smidt i for god foranstaltning. Den kamp kan få kedeligt hurtigt, men nu og da helten trækker ud en fancy efterbehandling træk, der gør det værd ikke at checke ud i kamp. Problemet er de afsluttende manøvrer er helt tilfældigt og spillerne kan gøre de samme bekæmpe handlinger 10 gange endnu kun se efterbehandling flytte én gang.

Selvom combos blev integreret i kamp, ​​vil kameraet stadig være et problem. Under slaget, med tilfældige intervaller, vil efterbehandling flytter være i slo-mo og kameraet zoomer ind på nedskudte fjende. Ikke alene er denne desorienterende når omringet af fjender, men mens kameraet zoomer de andre fjender stopper ikke angribe. Mens kæmper fem ulve, kan kameraet zoome ind for at vise en at blive dræbt, i mellemtiden de andre fire ulve stadig at angribe og dræner livet. Da spillet er ikke svært dette normalt ikke vil resultere i død, men det er stadig dårligt design.

Spillet er uofficielt opdelt i tre sektioner. Det første afsnit indebærer rejser i hele Albion, få støtte fra folk, og fører revolutionen mod kongen. Heroes kan få denne støtte ved at færdiggøre quests eller interagere med mennesker. Mange af de quests vil resultere i at gøre et løfte om at en leder af byen (mere om dem senere). Samspil med folk direkte er en fantastisk måde at tjene venner og kan i sidste ende føre til ægteskab og børn. I modsætning til tidligere Fable
spil, kan kun én person påvirkes ad gangen. For yderligere at understrege dette, starter en interaktion med en person får skærmen til at falme til sort og komme tilbage med kun helten og den anden person i fokus. Selvom det ikke er en stor aftale, at ekstra 1-2 sekunder, mens skærmen svinder og kommer tilbage får virkelig irriterende efter 12 timers spil.

Den anden sektion er nok den bedste del af Fable 3
. Kongen er blevet væltet og alle de mennesker, der har modtaget løfter fra helten kommer ringer. Helten kan leve op til deres del af aftalen, eller vælge at bryde løftet for at tjene flere penge. Mens det ser ud som en simpel 'God v. Evil "beslutning karakter, er det ikke sort og hvidt. En stor sum penge er forpligtet til at forsvare Albion fra en ekstern fjende. Disse valg går ud over standarden "god v. Evil 'valg findes i de fleste spil som dette, og det virkelig tilføjer til oplevelsen af ​​spillet. Spillere endelig vil føles som ethvert valg, de gør, kan /vil påvirke verden på en eller anden måde. Til gengæld er den tredje del af spillet er direkte berørt af valg i den anden. Så afhængigt af de valg, i de første afsnit, vil verden af ​​Albion være helt anderledes i slutningen af ​​spillet. Af hensyn til ikke at ødelægge store plot point, vil jeg ikke gå yderligere i detaljer om det tredje afsnit.

Den bedste måde at beskrive Fable 3
er en introduktion til rollespil. Den normale RPG billetpris af forgrening evne træer og nivellering op mangler. I stedet er en engagerende, men enkel, oplevelse for dem, der søger at dyppe deres tå i RPG verden. Spillere behøver ikke at forstå nivellering at forstå, hvordan man med held spiller spillet. De behøver ikke at dykke dybt ind i et komplekst menu system for at skifte ud udstyr, så de er gearet korrekt for en kamp.

Der er dele af spillet, der kan udforskes dybere, ligesom ejendom tilpasning, men de re sidemissioner, der helt kan ignoreres. Gamers udkig efter en dyb rollespil oplevelse som Mass Effect 2
eller Dragon Age
vil blive skuffet over den manglende dybde i Fable 3