Game Rant Steve Pendlebury anmeldelser Vanvittig Twisted Shadow Planet

, sommeren Arcade har opbygget et ry for at give spillerne premium-grade oplevelser en fjerdedel af udgifterne til deres detail fætre .

nu i sit tredje år i træk, 2011 Summer of Arcade er på vej til at være den bedste endnu, sparker ud med glimrende-sjælfulde Bastion
, og sidste uges udgivelse af den unikke og inspireret gud spil From Dust
.Dette uge ser den tredje sommeren af ​​Arcade titel, den vidunderligt-titlen Vanvittig Twisted Shadow Planet
, kunne meget vel være Summer of Arcade fineste time.

historien af Vanvittig Twisted Shadow Planet
er simpelt nok. En sød lille ekstra terrestriske er passede sin egen virksomhed, når pludselig, vises en mørk og rugende fremmed planet i himlen og begynder at sprøjte ud meteorer i sit hjem verden. Da disse sorte meteorer ramt og begynde at sprede deres korruption over hans retfærdige jord, vores nuttede helt hopper ind i hans UFO og flyver ud til Vanvittig Twisted Shadow Planet
selv, i håb om at slutter angrebet.

gameplayet er strengt en 2D rulle affære, næret af udforskning og kamp. Udtrykket "metroidvania 'er en smule dateret, så i stedet vil jeg bruge denne forfærdelige udtryk jeg lige opfundet -." ArkhamShadowBatmanComplex "

popping åbne kortet med knappen Vælg viser verdenskortet. Skyggen Planet selv er enorme, og mere end en smule skræmmende - brudt i syv entydigt forskellige områder, vil spillerne opleve underjordiske huler dækket af is, betændte swamplands boblende med syre, mekaniske maskinrum fuld af tandhjul og andre industrielle tingester, og så ll støde steder, så bizart, at det er vanskeligt at fremstille en god jordiske referencepunkt til at beskrive dem.

Disse temaer rækker ud over bare vindue-dressing, selv om, og også de grundlæggende elementer i puslespillet design i hvert område, samt påvirke den brede og varierende bestiarium af antagonister spillere vil stå undervejs. For eksempel 'Mech "område er en industriel konstruktion fyldt med tandhjul, roterende gear, trykplader og ledende elektricitet. De swamplands, derimod, er økologiske i naturen. Half-nedsænket i vand og dækket i aggressiv planteliv, gåderne heri primært flydende-baseret.

Spredt i hele Shadow Planet enorme, bundløs netværk er samlerobjekt teleskopiske vedhæftede filer, der udvider din UFO sortiment af evner, når opnået. I første omgang disse vedhæftede filer er forholdsvis tam i naturen, såsom en scanning stråle, der kan brændes ved mistænkelige objekter for at få oplysninger om, hvordan man bedst kan interagere med dem, og en 1950'er-æra ray pistol, som naturligvis skyder ting. Når spillerne erhverve den opsigtsvækkende klo vedhæftet fil, men gameplayet åbner eksponentielt - så spændende fysiske samspil med miljøet. Den opsigtsvækkende klo kan bruges til at hage fjender, flytte sten, træk håndtag og selv tether UFO til en hård overflade, når vinden blæser op -. For ikke at blive blæst væk

Der er ni teleskopiske vedhæftede filer i alt repræsenterer en blanding af våben og redskaber - og nogle af de senere dem er særligt cool. Hver vedhæftet fil opdagelse bringer med sig en ny evne, for ikke at nævne et væld af nye gåder og og forhindringer, der skal overvindes gennem sin brug. Derudover vil tidligere (men utilgængelige) områder gradvist åbne op som nye våben eller redskaber erhverves - i stand til at fjerne hindringer, der kan have tidligere hindret progression. Som nævnt, meget ArkhamShadowBatmanComplex.

På grund af dette, hver ny erhvervelse er lidt ligesom jul. Da det endelige mål med spillet er åben og noget tågede, erhverve den næste stykke tech og opgradering af rumskibet bliver den primære drivkraft bag udforskning -., Når spilleren chancer upon et nyt stykke legetøj, det er en reel behandling

En to-stick kontrol ordningen kører showet her - den højre pind letter bevægelse af skibet mens den højre pind styrer sigter af de teleskopiske vedhæftede filer. Aktivering af vedhæftede filer gøres med højre trigger. Enten skulder knap vil bringe en radial vedhæftede menu, mens den højre pind bruges til at vælge en af ​​de ni vedhæftede filer. Håndtering af ni separate former for angreb og /eller forsvar i varmen i en boss kamp eller et særligt involveret fysik puslespil kan være en udfordring, men evnen til at kortlægge fire bilag til knapperne ansigt hjælper afhjælpe nogle af de frustrationer. Jeg befandt mig ofte stoppe for at kalibrere mit ansigt knap loadout hele spillet, men fandt dette at være en taktisk og engagerende til side -. Snarere end en kedelig krav

Der er kun én sværhedsgrad, men det giver en rimelig balance. Hver fjende har et mønster og et svagt punkt, men de varierer vildt, så hver støder på, er en taktisk én. På et par gange uendeligt-respawning fjender var en enorm brummer-kill, selv om, især når de forsøger at udføre en vanskelig fysik-baserede sekvens af handlinger med henblik på at færdiggøre et puslespil. Når det er sagt, vedholdenhed betaler sig i dette spil, og oftere end ikke, ændre taktik er en smart kur mod særligt vanskelige situationer

Hvad der begynder som en temmelig traditionelle twin-stick shooter -. Omend med exceptionel grafisk elegance - viser snart dets dybde. Ankomsten af ​​hver ny tilknytning medfører en frisk nyt lag af gameplay mekanik for spillere at eksperimentere med og svælge i. Stilen i hvert geografisk område er fyldt til bristepunktet med strålende, opfindsomme puslespil mekanik skræddersyet til at æstetiske, og selv chefen møder kræver ikke-lateral tænkning og et godt øje til at spotte mønstre spillere bliver nødt til at udnytte.

Hver isolerede del af spillet er teknisk dygtige. Animationen over hele linjen er silkeblød og meget minder om en animeret billede. Håndteringen af ​​UFO er stor - hver vedhæftede fil er behageligt og lydhør. De fleste aspekter af Vanvittig Twisted Shadow Planet
er intet mindre end 100% poleret. Sagt, mens lyden minder om Limbo s
subtile lydbillede, Vanvittig Twisted Shadow Planet
kunne have nydt godt af en mere robust lydlig palle. Selvom musikken bevægede-up spænding i de sidste dele af spillet; samlet, på trods af en rig visuel udbud, audio komponent af titlen var temmelig tom.

Desværre er der ikke et ton af replay værdi, da multiplayer-mode er ikke meget at få begejstret. Det er svært at tænke på, hvordan multiplayer kunne have været gennemført inden for spillets rammer på en overbevisende måde - så, bortset fra at give spillerne en grund til at komme tilbage, Vanvittig Twisted Shadow Planet
sandsynligvis ikke brug for det. Den "Saml Lamper" mode, der tillader mere end én spiller til race omkring indsamling lamper for en høj score - som de derefter kan sammenligne mod venner via online pointtavler. Det er en simpel funktion med minut-værdi - og kan underholde nogle spillere for lidt - selvom det er usandsynligt, at være en reel draw

I sidste ende, Vanvittig Twisted Shadow Planet
vil give dig, at ArkhamShadowBatmanComplex stil. gameplay, vi alle elsker så meget, og mætte sagen med Michel Gagne individuelle visuelle stylings og æstetisk - virkelig unikke og smukke. Dybden af ​​gameplay muligheder leveret til afspilleren ved de ni vedhæftede filer er sjovt - som er de uoverkommeligt opfindsomme fjendtlige og boss designs. Vanvittig Twisted Shadow Planet
er et mesterligt udformet puslespil af et spil, hvor hvert område er forskellige og adskiller i sin egen ret. Men brikkerne alle slot sammen til en sammenhængende enkelt produkt -., Der er en af ​​de mere underholdende og kunstneriske spiloplevelser i seneste hukommelse

Vanvittig Twisted Shadow Planet
er ude på onsdag 3 august på Xbox Live Arcade