'RAGE' anmeldelse

, Battlefield
, og Halo
at nævne nogle få. Selvfølgelig er der også spil, der er ikke så kendt eller har færre spil ud - men stadig er store oplevelser, såsom Crysis 2
. RAGE
er en helt ny franchise-for id Software og det virker på mange lag, men der er nogle dele, der kunne have været bedre.

Når det er sagt, RAGE
er stadig en meget tilfredsstillende, og endnu vigtigere, sjov first person shooter. id Software er lykkedes crafting en first person shooter, der gør glans. De få problemer med spillet er for det meste små problemer eller øjeblikke, hvor spillere kan stå skrabe deres hoveder. Alt andet, der er gået ind i spillet, selv om, fungerer og fungerer godt

90% af RAGE
oplevelsen kommer ned til gameplayet -. De andre 10% er fordelt mellem en noget svag historie og ikke -combat interaktion spillere vil have i verden (der vil ikke indebære et våben expending ammunition). RAGE
er et id spil, som et resultat, der er en masse af skydning, som ikke er en dårlig ting overhovedet, og der er meget lidt tid i spillet, hvor spillerne ikke bag en pistol. < p>

Våbnene komme på tværs som en Frankenstein-ed version af en velkendt FPS kanoner - og hvert våben er tilladt forskellige ammo typer, som spillerne kan købe eller skabe ved at finde ingredienser i verden. Hver ammo typen resulterer i en anden lyd - hvoraf nogle pack nogle reelle punch. Våben var stor fokus på udvikling - og, selvfølgelig, den gibbing faktor er temmelig tilfredsstillende

Fjender kan opdeles i væsentlige tre kategorier: nærkamp, ​​varierede, og tung.. Melee fjender vil altid haste og angribe spillere, varierede fjender vil holde bag cover og brand, og tunge dem er som regel de boss tegn, der tager mindre strategi (eller en masse kugler) til at dræbe. Som et resultat, en masse af de fjendtlige kampe er overflødige. Spillere vil nærme forskellige møder med gentagelser af den samme fremgangsmåde:. Nærkontakt fjender bør behandles først (sendes af en shotgun eller wingstick), så spillerne kan vende deres opmærksomhed på varierede kombattanter - der typisk ikke gider at flankere

RAGE
forsøg på at uddybe denne formel med gadgets og crafting muligheder - selvom disse muligheder er ikke nødvendigt at overleve. Mere end et par fjender er presset ind i et lille rum - og spillerne vil kun være i stand til at håndtere den strøm gennem implementering af mere end én våben, ammunition type eller gadget. Som nævnt Wingsticks (en kombination af en boomerang og Kull Glaive), er i stand til at dræbe fjender i et hit - som var en masse sjov at bruge. Andre gadgets omfatter granater, RC bombe bil, vagtgeværer og bots, healing, midlertidige sundhed boosts osv Sorten gør for en god tilføjelse, men kan af de våben kunne have været efterladt på skære gulvet - til fordel for en bedre historie og dybere redegørelse.

Når spillerne ikke går rundt, vil de blive kørslen. Desværre er kørsel i RAGE
boxed i et sæt arena - og ivrige chauffører vil ikke være i stand til at udforske hele af spillets verden. Self indeholdt områder gør tilbyde nogle interessante indblik i den store verden, i en Book of Eli
mode (hvor destrueret civilisation er blevet re-agtede for andre midler), men næppe ridse overfladen. Køretøjerne selv håndterer godt og kan opgraderes, ved at vinde racing certifikater, for at maksimere ydelsen. Som et resultat, køreveje kamp i RAGE
virker, men er ikke nødvendigvis så sjovt som det kunne have været. Det er forståeligt, at køre fra punkt A til punkt B med ingen handling i mellem kunne være kedeligt, og bekæmpe tjener til at bryde op, at monotoni, men det er ikke nær så sjov eller fuldt realiseret som det kunne have været.

Historien i RAGE
er ret enkel. Spillere styrer en person placeret i en Ark, særlige kapsler bygget til civile at tage tilflugt i løbet af en katastrofal asteroide strejke, der ødelægger meget af Jorden og gør det en ødemark. Hurtigt frem 106 år senere, og spilleren vågner op og er hurtigt kastet ud i rollen som ansat pistol. En enkel historie, men det giver den ledeste motivation for spilleren at fortsætte indtil udgangen. Problemet med enkelheden er, at der er meget lidt forklaring af verden. Ting spillere vil gerne vide mere om måske aldrig blive diskuteret eller endda opdraget

Den primære motivation for biroller er et andet problem -. Især fordi alle ser det samme til spilleren karakter til at løse deres problemer - som om deres problemer havde været utroligt svært at fastsætte uden hjælp af en navnløs fremmed fra mange år tidligere. Jeg kender tid er hårde, men c'mon, hvis nogen kan skyde og dræbe banditter, hvorfor er de ikke?

Kunst retning er fremragende og id Tech 5, John Carmack nyeste proprietære motor for id Software-spil, er ganske enkelt, smukke. Vistas er betagende - om end utilgængelige. En verden af ​​ RAGE
er fuldt realiseret, og hvert område byder på noget nyt at kontrollere - så spillerne kan blive fascineret af den slags liv, der er blevet reddet efter en apokalypse. Jeg befandt mig at stoppe og kigge på tingene efter ildkampe oftere end ikke - bare for at se den, hvad id Tech 5 er i stand til. Det er overflødigt at sige, jeg var ikke skuffet. Det vil være meget, meget interessant at se, hvordan id vil udnytte deres nye motor til at drive en ny DOOM
eller Quake
spil.

Grafikken er ikke alle perfekte, i hvert fald når det kommer til Xbox 360-versionen. Jeg spillede spillet uden at installere det - bare for at se, hvor godt spillet kiggede uden støtte. RAGE
så fantastisk 95% af tiden. En gang i et stykke tid, der var langsom tekstur lastning, slørede teksturer, og meget lejlighedsvis opbremsning men frame rate blev konstant på den lovede 60 FPS og jeg lagde ikke mærke nogen væsentlig nedgang i hektiske øjeblikke.

De multiplayer funktioner i RAGE
er lidt anderledes end normen. Der er en konkurrencedygtig tilstand, men den fokuserer på køretøjer, der ikke traditionelt skydning. Spillere er sat i en arena og kan gå amok med deres køretøjer ... interessant, men hvad med nogle faktiske skydning deathmatch?

Ud over køretøjet multiplayer, RAGE
også udstyret samarbejdende spil i form af "Legends af Wasteland", hvor du og en kammerat kan spille enten online eller split-screen - og gennemfører en række missioner, der komplimenterer den vigtigste historie. "Legends of ødemarker« består af en serie af 9 missioner, der finder sted forud for spillets originale historie. Hver særlige mission tilføjer en lille, lille smule på bagsiden historien om forskellige karakterer i RAGE
. Spillere finde ud af hvor Dan Hagar betroede snigskytteriffel kom fra, hvad den første episode af Mutant Bash TV var virkelig gerne, og hvordan byen Wellspring havde fået ind i problemer før Arken fremmede ankom.

Den faktiske kooperativ erfaring er behageligt og er lidt minder om Modern Warfare 2
's Spec Ops mode. Missioner er temmelig ligetil og ligner kampagnens modus operandi: skyde bad guys og komplette mål. Selvom det er rart at have co-op element som en side-funktion, ville det have været meget bedre, hvis det var med ind i selve historien linje. Måske næste gang ...

Spillere kan forvente omkring 8-10 timers RAGE
gameplay i singleplayer-kampagnen med en ekstra 2-3 for alle, der springer ind i den kooperative spil. Spillet er en interessant tilføjelse til id Software lineup. Desværre er den stærke skydning, store verden, store grafik og interessant tage på apokalypse skæmmet af en uinteressant historie, lignende fjender, og mangel på taktiske fordele fra våben. Som et resultat, RAGE
er et godt spil, der kunne have været bedre

RAGE
er tilgængelig nu til Xbox 360, PlayStation 3 og PC