Spil Rant s Vivas Kaul anmeldelser Eufloria

Det blev oprindeligt kaldt Dyson
, men navneskiftet til Eufloria
indfanger minimalistisk visuel æstetisk bedre end det oprindelige navn. Eufloria
blev bragt til PS3 høflighed af den nye kampagne -. Samt Sonys $ 20 millioner initiativ

Eufloria
næsten lyder som det bør betyde "ægte blomster 'på latin. Faktisk er denne idé tæt forbundet med den visuelle æstetiske og spillets plot. I Eufloria
, spilleren tager rollen som en arbejdstager for en gruppe af væsener mystisk kendt som avlerne. Som agent for avlerne, spillerne styrer frøplanter i et forsøg på at erobre asteroider i rummet. ting er naturligvis ikke alle hunky dory som en mystisk gruppe kun kendt som gråtoner (og ja, det er den britiske stavemåde) begynder at vraget ravage på tværs af kosmos. Som det er nu, det mothertree opkræver spilleren med at fjerne den grå trussel og udvide imperiet af avlere.

Det er klart, plottet for Eufloria
er tynde papir i bedste fald, men fortælling er ikke princippet kørsel kraft. Eufloria
er faktisk en meget abstrakt strategi spil, hvor kimplanter er enheder, der anvendes til at angribe og forsvare asteroider. Når 10 frøplanter er grupperet omkring en tom asteroide - et træ kan plantes på overfladen. Der er to typer af træer i spillet ene er en standardenhed producerende træ og den anden kaldes en "Dyson træ", der virker som en defensiv anbringelse. For at erobre en fjende asteroide, en spiller har for at få deres frøplanter trænge dens overflade. Da de planter flyde ind i kernen, er asteroiden energi formindsket - indtil det er blevet erobret af spilleren. Hver asteroide har også specifikke base-statistik for energi, styrke og hastighed. Disse statistikker vil være de samme statistik, at eventuelle enheder, der produceres af denne asteroide vil have, men senere på spillet introducerer en mekaniker kaldet "terraforming", som gør det muligt for de attributter, der skal ændres. Som tiden skrider frem træerne vokser i størrelse og deres rødder flytte dybere ind i asteroiden forårsager træerne til at blive mere magtfulde og i stand til at producere enheder i et hurtigere tempo.

Kontrollerne er også som strømlinede som gameplay oplevelse, og enhed kommandoer er optimeret til at arbejde med en gamepad. De fleste kommandoer, såsom at sende en spejder, er så let som at trykke på X, flytte den højre pind til den ønskede planet, og trykke på trekant. Angribe med store grupper er lige så nemt som spillet har meget intuitive kontroller til kommanderende store grupper af planter. Selvfølgelig, de store ulempe at alt dette er, at spillerne ikke kan fokusere ild enhederne, når de angriber. De har simpelthen brand-at-vilje, så at sige, og skyde på alt der bevæger sig. Dette kan gøre nogle træfninger sidste for ganske lidt længere, end de har til -. Hvilket er grunden til Eufloria
læner sig tungt på sin omgivende præsentation

Visuelt Eufloria
er minimalistisk. Men der zoomes ind i en asteroide giver mulighed for mere komplekse visuals til at blive set. Hver sætteplante har en form og størrelse i overensstemmelse med deres statistik, og træerne har en origami-lignende art stil til deres udseende. En stor klynge af planter, mens zoomet, ligner en flok fluer svirret omkring et klart lys om natten, men zoome ind og de har små finner og næsten ligne jagerfly. Dette svarer også til kampe, hvor der zoomes ind tillader laser sprængning lyde til at blive hørt, bomme fra Dyson standpladser og sætteplante dødsfald. Den visuelle stil er også komplimenteres af en interessant ambient musikalsk valg, der understreger Eufloria s afslappende atmosfære. Alt dette bidrager til de store øjeblikke, hvor en massiv sværm af player kontrollerede udplantningsplanter bevæger sig hen over asteroidebæltet til overfald nogle fjendtlige højborg.

Hvert niveau er også proceduremæssigt genererede stedet scripted tilføje nogle dybde til titlen. I betragtning af, at der er 25 niveauer fordelt over 5 verdener, Eufloria
vil være en temmelig enorm kampagne for selv de mest veteran strategi entusiast. Der er også oplåselige Skirmish kort og en mørkt stof mode, som består af spillets oprindelige niveauer, men sæt mod en mørk baggrund, som tilslører synet af noget, der ikke er blevet undersøgt - og præsenterer også den spiller med hårdere AI til at kæmpe. Derudover kan alle disse tilstande låses op via menuen med indstillinger lige fra starten. Så spillere, der har oplevet Eufloria
før eller er meget god til strategispil vil formentlig ønsker at låse nogle af de mere avancerede niveauer tidligt. Selvfølgelig er denne beslutning et tveægget sværd, som springer niveauerne, der indfører nye mekanikere har en forfærdelig effekt på spillets pacing.

Men for alt, hvad der Eufloria
bliver lige der er en ganske nogle ting det gør, at der ligefrem frustrerende. Som tidligere nævnt, Eufloria
undgår kontrol over de enkelte enheder for at bevæge sig væk fra den traditionelle detailstyring. Som et resultat fjendtlige træfninger kan tage meget lang tid, og i begyndelsen af ​​gåen er det ikke ualmindeligt at se en langt overlegen kraft kimplanter bliver mejet ned af en Dyson træ eller fjendtlige tropper. Tilføjelse til denne frustration er, at den bedste taktik for enhver strategisk scenario turtling. Da spillet vil producere enheder på et indstillet interval for hver asteroide, turtling indtil en tilstrækkelig stor kraft kimplanter genereres er den nemmeste måde at slå spillets niveauer. AI vil forsøge at løsne en spillers base, men som regel disse forsøg har nogen reel indflydelse, og AI, i det almindelige spil alligevel, elsker at trække sig tilbage, når det meste af deres invasionsstyrke er blevet udtømt. Dette er lidt afbødes i mørkt stof mode, hvor AI vil handle meget mere opportunistisk. For eksempel, hvis en hel legion af kimplanter fra en enkelt planet bruges i et angreb AI vil øjeblikkeligt sende sine enheder til den tomme planet i stedet holde deres jord mod et angreb kraft. Imidlertid er denne ændring i taktik igen slået af turtling indtil en tilstrækkelig stor kraft enheder genereres. På dette tidspunkt en spiller kan derefter opdele deres styrker for både angreb og forsvar.

Fra en visuel og auditiv synspunkt Eufloria er en ny og kunstnerisk tilføjelse til PSN lineup. Fra et gameplay synspunkt kontrollerne er meget strømlinet og arbejde meget godt på en gamepad, men desværre problemet med spillet er, at spille Eufloria
koges ned til blot at spille et ventende spil - for at slå niveauer . I betragtning af disse kendsgerninger, Eufloria
er lidt af en vask. Det er en skam, for i betragtning af hvor meget arbejde blev lagt i at gøre den visuelle stil som tiltrækkende som det er, og hvordan skarpt kontrollerne fungerer.

Desværre selv med det proceduremæssige generation niveau mangler spillet nogen reel variation i form af sine centrale mekanik . Forhåbentlig Omni får chancen for at lave en efterfølger, som det ville være rart at se en mere robust strategisk element tilføjet ind i spillet sammen med de fantastiske visuals. På det tidspunkt Eufloria
kunne være så vanedannende som Pixel Junk Monsters
. For nu selv, kan spillerne interesseret i dette afsnit vil først tjekke demoen før begå.

Eufloria