Gæst bidragyder Ken J anmeldelser Battlefield 3

har vi endelig har spillet vi har ventet på? Eller, efter en masse Battlefield 3
hype, har DICE afleverede bolden til deres PC publikum

Battlefield 3
er næsten to forskellige spil i én pakke -? Og én ting folk ofte glemmer er, at alle de tidligere nummererede Battlefield
spil ( Battlefield 1942 Battlefield Vietnam, Battlefield 2,
og Battlefield 2142
) var multiplayer-only titler. Som et resultat, er der ingen tvivl om, at DICE er singleplayer tilbud er langt mindre raffineret og robust som multiplayer (en formel, de har raffineret over flere iterationer nu).

enkelt spiller af Battlefield 3
spiller ud som en masse film og videospil, der kom før det. Hvor spillerne springe direkte ind i en begivenhed ud af kontekst og derefter bakke at se, hvordan tingene kom til dette punkt. Resten af ​​spillet spiller som oftest separate segmenter holdes sammen af ​​den vinkel, at spillerne er genoplever begivenheder drøftes i nutid forhør værelse tidslinje. Selvfølgelig vil mange mennesker drage paralleller til sidste års Call of Duty: Black Ops
historie - og mens de er retfærdige paralleller at trække på samme tid, Black Ops historien var ikke en helt original idé enten . Vi har set den slags ting meget (læs: for meget) sidst i videospil og det ville have været rart at se en historie, der bragte i nogle friske ideer. Ak, det endelige resultat er en single-player kampagne, der mangler sammenhæng og kommer på tværs som tilfældigt indsat sammen segmenter -. Bare for at gøre det muligt for spillere at spille en række forskellige roller i mange forskellige situationer

Som vi nævnte i vores Battlefield 3
konsol gennemgang, segmenterne selv dog har nogle stærke punkter - nemlig i stemmen handler, animationer, og ægtheden af ​​de indstillede-stykker. At tydeliggøre, der er en forskel mellem realisme og autenticitet. Realisme ville holde sig strengt til reglerne i det virkelige liv - ét hit dræber, begrænset vægtbærende, udholdenhed, osv I stedet for at være autentisk, udviklere kun behøver at synes
at overholde reglerne i det virkelige liv - ved præsentere præcise våben modeller /animationer, troværdige karakter animationer og AI, stemmeskuespillet, dialog, blandt andre faktorer. Hvis et spil kan opnå autenticitet, det er det næste bedste ting at realisme, og dette spil helt sikkert leverer på den front. Beyond ægthed, der var masser af andre små detaljer, der hjalp med at gøre spillet en af ​​de mest medrivende skydespil på markedet - herunder militære lingo og radio snak, der lød som noget fra en krigsfilm og lydeffekter var dead-on (fra langt væk skud, den soniske-boom snap af en forbipasserende snigskytte rundt, til eksplosion af en modkørende tank).

det mest imponerende af disse kampagne niveauer er de køretøjer segmenter selvom de er få og langt imellem. Spillere får en first-person view af de involverede i at skyde en F /A-18F Super-Hornet off et hangarskib trin (selvom spillerne ikke får at flyve det) til at køre rundt i en 70-ton M1 Abrams tank. Detaljerne er skarpe og det er svært at tænke på noget andet first-person shooter, hvor spillet faktisk viser, hvordan kranen indlæser en ny sabot runde i de vigtigste pistol af en tank. Generelt våben animationer er alle døde på såvel

Grafik spiller også en rolle i en spillets fordybelse -. Og Battlefield 3
skuffer ikke i dette område. Der havde været spekulationer om, at de Battlefield 3
PC specs ville være meget stejl, men ældre PC'er, så længe de har nok RAM og en anstændig grafikkort, kan køre dette spil på forskellige grafiske niveauer bare fint. Efter at have hørt, at PC versionen kører med alt på de laveste indstillinger er sammenlignelige med de konsolversionerne - Battlefield 3
ser fantastisk selvom spillerne ikke har den nyeste og bedste hardware, selv på de større kort med mere afspillere. Lyseffekter er smuk, vand vandpytter på jorden ser realistiske, og træer bevæger organisk som de svajer fra eksplosioner. Våben modeller er også overraskende detaljeret og figurer viser endda ansigtsudtryk da de fyre væk med deres fuldautomatiske våben.

Nu er den gode kommer med dårlige. Desværre som en helhed, single-player oplevelse er alt for lineært. Sammen med den lineære gameplay, der var også en masse hurtig tid begivenheder, der fandt væk fra erfaringen så godt. Brug QTEs er forståeligt nu og da, hvis historien kræver det, men Battlefield 3
afhængig det for meget som fysisk kontrol er taget væk fra spillere for ofte.

Med hensyn til spillets brød og smør , multiplayer, mens udelukkelse af visse funktioner såsom Commander Mode og seks-mand squads ( BF3
tillader squads af fire spillere max) strider nogle Battlefield
alun, spillet bevarer hovedparten af ​​det, der gjorde de tidligere nummererede serier titler så store - nemlig storstilet krigsførelse, som kun Battlefield
kan give. Der er ikke noget som at spille på en server med 64 spillere med kugler og RPG'er susende ved, tanke fyring fra deres vigtigste våben, vægge smuldre, raketter regner ned fra et angreb helikopter, og jets hund-kampe over hovedet - alle direkte styret af spillere. Det er den erfaring spillere får med pc-versionen af ​​ Battlefield 3
. Alene af den erfaring, at spillet er værd at købe, selv om spillet ikke gør noget ny
. Selvfølgelig detaljeret grafik også fremførsel fra single-player.

En anden ting, der gør multiplayer stor er magt valg. Den multiplayer, ligesom i tidligere Battlefield
titler, funktioner flere klasser at vælge imellem, der kan tilpasses, så hver kan spilles på flere måder. Hver klasse har adgang til en bred vifte af våben, der kan låses op, og hver våben funktioner nogle 18 til 19 tilbehør, der kan vælges yderligere tilpasse spillerens loadout. Spillere kan vælge og tilpasse våben til at være en kortrækkende dræbermaskine, langtrækkende skarpskytte riffel, eller et lyddæmpet stealth våben. Valget er op til spilleren

Så selvfølgelig er der valg af, hvordan man kommer rundt -. Dvs. hvilke af de mange køretøjer vil passe deres spillestil. Hvorvidt spillerne bare have en jeep eller en båd for at komme til en destination hurtigere, eller de ønsker at være i en kampvogn, APC, LAV, mobil anti-luft køretøj, jet, angrebshelikopter eller transport helikopter - der er masser af muligheder at vælge imellem. Hvis du vil tilføje endnu flere valgmuligheder, da spillerne optjene point med disse køretøjer, vil de låse evner og våben, som de også kan vælge fra til at tilpasse deres kørende spillestil.

Som kort nævnt, den eneste reelle bogstav nedture med multiplayer på pc-versionen af ​​spillet vil være manglen på den øverstbefalende tilstand, ingen gruppefører evner og den reducerede trup størrelse. DICE hævder de udelukkede chefen, fordi kun én person kan være en kommandant for hvert hold - påstår de ønskede at være i stand til at give nogle af disse evner til flere spillere. Det er sagt, har en kommandant, der kan bidrage til at støtte de patruljer med levering dråber, køretøj dråber og endda artilleri strejker er en noget DICE kunne have uddybet at udvikle serien.

Også mangler i spillet, men mindre, er hornet på jeeps. Det kan lyde som en latterlig kommentar, men hornet er faktisk meget nyttig. Bare spørg en BF2
veteran ...

Uden for større kort, højere spiller tæller og bedre grafik til pc-versionen af ​​ Battlefield 3
, den større ændring for serien er kravet om EA nye Origin tjeneste. Spillere skal bruge EA stadig i beta browserbaseret tjeneste til at kommunikere med venner, spore statistik og søg efter servere. Organisering squads er stadig glitchy på tidspunkter og ansøgningsskemaerne og ven server lister ikke synkronisere ordentligt, men det gør rent layout hver spillers fremskridt, og det er let at finde browsere gennem tjenesten.

Samlet set trods sine fejl, < em> Battlefield 3
var bestemt ventetiden værd. Den multiplayer alene gør spillet værd at hver krone - med masser af DLC på den måde spillet er kun vil få større og bedre. Den enkelte spiller kan være en smule glansløse, men det er stadig en sjov omledning i en stor multiplayer-oplevelse

Hvis du er en konsol gamer -.. Sørg for at tjekke vores Battlefield 3
konsol review

Battlefield 3