Spil Guider > videospil > alle video game > 'Lumines Electronic Symphony' Review

'Lumines Electronic Symphony' Review

Spil Rant Anthony Mole anmeldelser Lumines Electronic Symphony

Med PlayStation Vita lancering blot to dage væk, og over 20 titler tilgængelige, gamere er ingen tvivl om, gad vide hvad titel (r ) de skal samle op. Det mest oplagte valg, uden tvivl, er Lumines Electronic Symphony
.

Mange PSP-ejere er sandsynligvis meget bekendt med konceptet bag Lumines.
For for de uindviede, den største sammenligning man kan gøre, er at den for Tetris
franchise. Målet er stort set den samme, blokke falde fra nogle mystiske nether og spillerne nødt til at prøve og fjerne så mange af dem, som de kan for at undgå at fylde skærmen. Lumines
præsenterer en lille twist på formlen, da spillerne ikke behøver at fuldføre rækker, men 2 × 2 firkanter. Blokkene, der falder består af fire blokke i en 2 × 2 form, der indeholder to forskellige farver eller mønstre. Det er op til spilleren at rotere blokkene (kontrolleres af Vita ansigt knapper) for at skabe 2 × 2 blokke af matchende farver.

Spillet introducerer andre blok typer at bryde op den mulige monotoni, såsom den helt nye shuffle blok. Denne blok vil skifte rundt allerede brikkerne på banen for at skabe flere matchende 2 × 2 blokke -. En taktik, der er praktisk, når skærmen begynder at fylde op, og spillerne har brug for nogle vejrtrækning værelse

Den anden type særlig blok er kæden blok, som påvirker alle tilsvarende farvede blokke det rører. Eventuelle berørte blokke bliver fremhævet og forsvinder, når Time linje passerer over dem. Tænk på Time linje som en slags metronom, der bevæger sig vandret hen over skærmen. Fordi blokke ikke forsvinder, før Time linje passerer over dem, kan spillerne bruge det til deres fordel og skabe store kombinationer

Combos komme i handy, da de kan bruges til at oplade op spillerens avatar evne -. Aktiveres ved trykke på den berøringsfølsomme skærm. Som spillere fremskridt gennem spillet, vil de låse op for nye avatarer med forskellige evner, herunder dem, der reducerer den tid, det tager for en blok til at falde eller ændre en kommende blok i en kæde blok. Combos er ikke den eneste måde at oplade op avatar evner, kan spillerne også gøre det ved at trykke på Vita bagside-touchpad'en. Mens spillerne ikke virkelig har brug for at bruge deres avatar evner, kan det være frustrerende at forsøge at oplade dem op, som spillerne vil finde sig fokuseret så meget på bagside-touchpad'en, at de kan miste overblikket over, hvad der sker på skærmen.

Hvad adskiller Lumines
fra andre spil i genren er dens vægt på musik. Elektronisk Symphony
har en fantastisk soundtrack, herunder grupper som The Chemical Brothers og LCD Soundsystem. Musikken spiller en stor rolle i Lumines
, som ændringer i sangen stort set påvirke æstetik niveauer. Hver gang sangen skifter spillere vil blive mødt af en meget tiltalende og dynamisk baggrundsbillede, samt visuelle og auditive ændringer af blokkene. Et eksempel er sangen "moistly", som maler tilbage jorden med billeder af sommerfugle og har blokkene gør fugl lyde, hver gang de flyttes.

Men musik er ikke den eneste plus Lumines
har , det er også meget hypnotiske. Det er nemt at bare få tabt i spillet, at vende det om og realisere en halv time senere, at du har været roterende blokke og lytte til musik, der sparker dig i en trance. Det er næsten umuligt at lægge ned.

Titlen kan opleves i en række forskellige spilmodes, selvom de alle væsentlige koges ned til det samme. For startere der Voyage tilstand, der hovedsagelig er Lumines '
tage på en kampagne mode. Spillere vil bevæge sig gennem en forudbestemt indstillet liste, der aldrig ændres, hver gang de spiller det. For dem, der ønsker at vælge og vrage de sange, de gerne vil høre, Playlist tilstand er det perfekte valg. Spillere kan tage allerede låst sange og skabe deres egen "spilleliste", at vælge både sangene og den rækkefølge, de vises. Nogle kan endda vælge at bare trykke på knappen shuffle og lytte til alle sangene i uorden.

Der er også en Stopur mode, som ser spillere, der prøver at score så mange point som muligt inden for den tildelte tid. Denne tilstand er sandsynligvis spillet bedst, når man kun har korte mellemrum frikvarter til deres rådighed, som man bare kan indstille timeren til at sige fem minutter - den maksimale tid tilladt i Stopur - uden at skulle bekymre sig om om ikke at kunne afslutte. Der er også en Master-mode, der ser spillerne fremskridt gennem forskellige "lag". Denne tilstand er ikke meget anderledes end Voyage, bortset fra, at spillerne ikke længere har avatar evner til deres rådighed. Den sidste spiltype er duel mode, hvor to spillere kan gå til hovedet til hoved, selvom vi ikke var i stand til at afprøve denne tilstand som sin ad hoc alene.

Som spillere fremskridt gennem disse tilstande, de vil tjene XP, som går i retning af at frigøre nye avatarer og nye skind - skind væsentlige være nye musiknumre. Unlocked en sang, din ven virkelig ønsker? Intet problem, kan du bare dele det via Vita "nær" app. Spillere kan også tjene ekstra XP ved at bidrage til "World Block". Dybest set, jo mere man spiller, jo flere blokke fjernes fra "World Block". Andre spillere også bidrage til World Block, tjene mere XP for de involverede.

Mens de nye avatar er er helt sikkert en vidunderlig bonus, vil den virkelige årsag spillerne finde sig gå tilbage til Lumines
er bare ren og skær sjov, der kommer ud af det. Ja, der er ikke for mange game modes - eller i det mindste dem, der adskiller sig -. Men spillet er så nemt at bare hente og fare vild i det er vanedannende, det er smukt, og fuld af smittende musik. Forhåbentlig Ubisoft og Q? Underholdning plan at støtte titel Rock Band
-stil ved at frigive mere musik pakker i fremtiden, da det let et spil vil du ikke ønsker at lægge ned. Hvis du køber en Vita denne uge, købe dette spil. Det er let en af ​​de bedste Vita lanceringen titler

-.

Følg mig på Twitter @AnthonyMole