Spil Rant Rob Keyes anmeldelser Mass Effect 3

, de tog, der sci-fi RPG erfaring og gav os Mass Effect
og med det, en helt original univers, hvor spillerne kunne styre kampen i tillæg til rejsen og beslutninger af spillets hovedperson. Mass Effect
introducerede os til en episk historie baseret på en rig og kompleks univers, og dens efterfølger gav spillerne forbedret gameplay.

Er BioWare lykkes at finde den rette balance mellem handling og RPG elementer i Mass Effect 3
, og samtidig tilbyde en tilfredsstillende afslutning på Commander Shepards mission for at redde galaksen fra Høstfolkene? Læs videre for vores gennemgang for at finde ud af!

Mass Effect 3
trækker fra de bedste elementer fra sine forgængere, der tilbyder den mest tilfredsstillende og spændende kamp gameplay af serien, og BioWare har igen udformet et spil, der skinner igennem dens karakterer, dialog og filmiske øjeblikke. Mere end seriens øvrige rater, er der en iboende følelse af uopsættelighed for spillere gennem Mass Effect 3 's
følelsesmæssigt medrivende historie, men BioWare undlader at give mange af de tegn på sendoff de fortjente i hvad der svarer til en skuffende endeligt handling.

historien om Mass Effect 3
begynder lige hvor Mass Effect 2
slap, og spillere af "Ankomst" DLC vil have en heads up på omstændigheder, der bringer Commander Shepard til Jorden for at stå anklaget for handlinger, han tog, ofrer kolonister i et forsøg på at forpurre den første etape af Reaper invasion. Før retssagen selv begynder dog Reapers angreb og Shepard er på vej til at samle støtte og erhverve krig aktiver fra konfliktramte rumfartsnationer løb for at finde en måde at redde galaksen. Krigen er begyndt, og spillere kan spille spillet på tre forskellige måder: Action, rollespil (standard) og Story. Tilføjelsen af ​​disse spilmodes - samt støtte af nyttige Kinect stemmekommandoer til Xbox 360 spillere -. Help Mass Effect 3
bliver tilgængelige for franchise-tilflyttere

Ligesom de to foregående rater, spillerne befinder sig hopping frem og tilbage over galaksen ombord på Normandiet, som igen ser lidt af et redesign. Denne gang dog, at skibet føler en smule tom. Shepards hold er væsentligt mindre end de tidligere spil og tegn, der tidligere kunne vælges for væk missioner har nu deres historie buer vævet ind i det overordnede fortælling, i stedet for at blive ansat. En masse kendte ansigter - og nye - vil blive vist ombord på Normandiet mens du arbejder med dem på en særlig mission, så de er væk fra at gøre deres egne ting, når sammenføjning årsagen og Shepard bevæger sig videre til den næste store mission i den forbindelse Mass Effect 3 fotos er anderledes end sine forgængere og rekruttering er ikke en del af spillet. Tegn holdes relevant for den tid der er brug for, indtil historien bevæger sig videre, men hver får deres følelsesmæssige øjeblik med Shepard, infunderes med referencer til begivenhederne i de tidligere spil. Mens spillet gør et godt stykke arbejde med at finde interessante måder at møde op med alle disse tegn, er de fleste af dem underbetjente af historiens ende og fans af franchisen vil blive overladt gad vide hvad der skete med centrale aktører, de har vokset knyttet til hele serien.

galaksen map forbliver omdrejningspunktet i Normandiet og det er også blevet forbedret for at afspejle status galaksen under Reaper invasion. Borte er tidskrævende planet scanning for mineraler og kommer scanning for artefakter, Intel og kreditter. Det er hurtigere, mere givende og tilbyder nu en udfordring, da Reaper-angrebne stjernehobe vil ikke lade spillerne scanne frit. BioWare har skabt en sjov, dodge-the-Reaper mini-spil ud af det, og det lykkes som en forbedring i forhold Mass Effect 2 's
system, men ikke mere end Mass Effect 1 s
for fans, der nyde kørende gameplay og åben verden områder at udforske.

Mass Effect 1 s
M35 Mako tank og Mass Effect 2 's Hotel (gennem DLC) M-44 Hammerhead hovercraft ikke gøre en tilbagevenden udseende og der er ingen åbne områder at udforske i spillet uden for Citadel hub. Ved design, Mass Effect 3 fotos er en meget lineær oplevelse, da det fokuserer på at levere vigtige begivenheder i en nødvendig for at flytte plottet fremad. Det er ikke kun de kort, missioner og overordnede historie, der er lineære dog kan de valg spillerne gøre hele spillet ofte har lidt at ingen indvirkning på krigsindsatsen.

Mass Effect 3
tilbyder en strømlinet oplevelse ved ikke at medtage køretøjer og slippe unødvendige minispil (hacking, uden) og i stedet fokuserer på at levere mere handling. Spillere vil finde sig altid bevæger sig fremad i kamp gennem varierede og dynamiske miljøer, med nogle steder byder de massive og uhyrlige Reapers bevæger sig i de smukke kulisser. Mass Effect 3 fotos ligner Mass Effect 2
fra en grafisk perspektiv, men det kommer med mere polsk og forbedrede animationer. Mouth bevægelser er stadig lidt off i samtaler dog, og spillet gør opleve den lejlighedsvise frameraten lag og tekstur pop-in, men intet, der hindrer gameplay.

Fans af det oprindelige spil vil være tilfreds med tilbagelevering af flere våben og RPG elementer i tilpasse Shepards rustning og indlæse ud. Der er over et halvt dusin kanoner under hver af de fem våbentyper, som alle kan opgraderes ved at købe bedre versioner af hver og købe mods (der også har flere niveauer). Alle våben er unikke og nyttige på deres egen måde, og sorten er en varm velkomst, når det kommer til spillets største tilføjelse:. Multiplayer

Mass Effect 3
introducerer en co-op overlevelse mode hvor op til fire spillere skal arbejde gennem en serie af 11 bølger af kæmper fjender og holde king-of-the-hill stil områder. Langsomme menuer og matchmaking kombineret med kun én mode og seks kort (alle nøjagtige placeringer fra kampagnen) gør tilstanden føler tidsmæssigt men hvordan det binder i single-player kampagne er strålende og vil motivere spillerne til at give det et spin. Fans vil også få et kick ud af endelig at kunne spille som andre arter, hver med deres egne evner, unikke nærkampe og i nogle tilfælde, forskellige metoder til bevægelse.

Ved at udfylde alle bølger på et kort, spillerne øge deres kamp parathed procentdel, der vil øge effektiviteten af ​​Shepards krig aktiver i single-player kampagne, hjælper spillerne øge deres chancer for at udføre en bedre omgang slutter gennem Galaxy at War system. Det er absolut ikke nødvendigt, og vil ikke gøre så meget af en forskel i det store arrangement med ting bør spillerne beslutter at holde fast i kampagnen, men det er der for alle, der er interesserede. I multiplayer, spillere tjener også erfaring og kreditter til at låse op for våben, mods, boosts, og yderligere tegn, og det er, hvor sjovt og igen og igen kommer ind i en ellers grundlæggende multiplayer-oplevelse.

Under multiplayer slips i det større billede af Shepards søgen forene galaksen yderligere eksemplificerer BioWare evne til at innovere med Mass Effect
serien. Når det kombineres med den utrolige kontinuitet, som ser Mass Effect 3
udnytte over tusind variabler fra beslutninger og handlinger foretaget af spillere fra de to første spil, ingen serie har tilbudt sådan en lang spænder og tilfredsstillende oplevelse.

Spillere fra de tidligere spil, der lægge op deres gemme filer til Mass Effect 3
behandles til utallige referencer og dialog fra at støtte tegn, hentyder tilbage til Shepards missioner og spillernes valg. En masse af de throwbacks vil poppe op i samtale eller tilføje krig aktiver til årsagen, men spillet ikke at præsentere de konkrete resultater af disse opkøb. Om det være at finde et par tabte hold af marinesoldater eller få flåder af skibe fra udlændinge engang betragtet fjender, Mass Effect 3 fotos viser ikke, hvordan tidligere valg direkte påvirke det endelige slag. Alt det gør, er føje til den numeriske repræsentation af Alliancens flåde størrelse

Det samme problem gælder for de centrale karakterer af Mass Effect 2
der tiltræder kampen -. De er ikke vist i slutningen af spil og spillere er tilbage hængende med spørgsmål om in-game venner, de har bundet med gennem årene. Kombiner det med en end-game beslutning, som ikke har nogen mærkbar effekt på indgåelse af historien og BioWare, fortjente bifald for at tage de risici, de gjorde, og skabelsen af ​​en genre-definerende erfaring, er faldet bolden på at levere en komplet og tilfredsstillende ende til Mass Effect
trilogi

​​det er ikke til at sige, spillere vil ikke blive følelsesmæssigt investeret -. de vil og rejse, er det Mass Effect
erfaring er uovertruffen ved enhver anden franchisen . På trods af en skuffende sidste akt, som ikke lader spillerne virkelig gøre spillets skiftende beslutninger, Mass Effect 3