Spil Guider > videospil > alle video game > 'Mario Party 9' anmeldelse

'Mario Party 9' anmeldelse

Spil Rant s Riley Små anmeldelser Mario Party 9

Det er blevet næsten et halvt årti siden Festdeltagere er blevet inviteret til en af ​​Marios berygtede shindigs, men Nintendo har endelig besluttet at give buttede blikkenslager en sidste fest på Wii. I hvad der kan være en af ​​de sidste bemærkelsesværdige spil på systemet, Mario Party 9
håber at levere Wii ejere en sidste must-have Mario
spillet før Wii U overtager under helligdage senere i år.

Heldigvis Mario Party 9
tager en gammel formel og gør det sjovt igen, men det er stadig ikke den nøjagtige erfaring fans af serien kan have været håbet på.

for dem, der har været lykkeligt uvidende om den Mario Party
seriens eksistens i det forløbne halvandet årti, spillet kaster Nintendos vigtigste mand Mario og hans kohorter i et brætspil-esque boltre. Hver spiller skiftes rammer en flydende terning blok, der vises over deres hoveder, så de kan udvikle sig på tværs af en bestyrelse. Hvem formår at indsamle de mest in-game valuta og samleobjekter vinder spillet, og som et resultat, de netto nogle alvorlige håneret.

Mario Party
er, og har altid været, en fest spil i den mest bogstavelige forstand, og Mario Party 9
er bestemt ingen undtagelse. Spillet understøtter op til fire spillere lokalt, men tilbyder absolut ingen form for online multiplayer. Dette er et af de få spil, der kan slippe af sted med en mangel på online support selv, fordi det er virkelig på sit bedste, når der spilles i et rum fyldt med dine venner.

De, der ikke kan klare at få en gruppe af venner eller familiemedlemmer sammen for at nyde spillet kan se frem til en "Solo" mode. Som man kunne forvente fra en tilstand kaldet "Solo Mode ', er en spiller opgave at spille spil mod computere. Muligheden single-player ikke bare smide spillere til et spil og fortælle dem at vinde, heldigvis, og det faktisk har en løs historie, der skulle motivere spillerne lige nok til rent faktisk at gennemføre spillet. Tilstanden som helhed føles lidt unødvendigt selv, og udviklingstid kan have været bedre brugt på at tilføje et nyt kort, mini-spil, eller spilbare figurer.

Mario Party 9
klæber til skelettet forudsætning af alle de andre spil før det, men meget lidt af spillet føles det samme som sine forgængere. Fans vil straks bemærke, at spillerne ikke længere bevæge sig rundt på brættet separat, og i stedet vil hver skiftes køre en bil med alle de spillere i den. For hvert nummer en spiller hits, er hele gruppen af ​​spillere flyttet op på samme antal, som er en radikalt anderledes tilgang til spillet. Som et resultat af alle rejser sammen i et køretøj, er bestyrelserne blevet ændret også. Mange af spilleplader er en "komme fra punkt A til punkt B 'affære, hvilket faktisk gør gennemkører omkring dem meget mere interessant på grund af deres mindre stagnerende natur.

Da de spilleplader og metode til transport har modtaget en sådan et omfattende eftersyn, det er kun forventes, at ændringerne ikke stoppe der. Først og fremmest er formålet med spillet er ikke længere at rejse rundt på brættet, indsamle mønter, og indløse dem i for stjerner. I stedet for dem, vil samleobjekter kaldet stjerne Bits være det vigtigste fokus i alle party-sultne spillere, og de er opnåelige ved at vinde minispil eller sker på slyngelstater stjerne bits mens du flytter over hele linjen. Udskiftning mønter og stjerner kan synes ulogisk ved første, men det gør forenkle målet lidt mere og flytter fokus på spillet på en mere konkurrencedygtig og chancy affære.

En masse spillere har problemer med alt- eller-intet chance aspekt af Mario Party
, og det har ikke ændret sig i seriens niende rate. En mild mængde strategi og opportunt særlige terninger brug er nøglen i at skrue over dine venner-slået-rivaler, men held stadig har næsten alt at gøre med, der formår at hævde først sted, når spillerne når til slutningen af ​​spillet. Et par mere strategiske muligheder ville være rart, for som det står spillet føles lidt ligesom en gambling simulator for børn. Hvis spillet var lidt mere derefter cerebral det ville helt sikkert være baseret lidt mindre på held, men det er svært at ændre det uden helt at ændre de centrale mekanik og grundlæggende forudsætning for en Mario Party
spil.

Mini-spil er også blevet ændret en smule, og de vil ikke længere ske efter hver spiller har ramt terningerne blok. Det er ikke til at sige, at der ikke er masser af mini-spil (der er 80 efter alle), men hvert spil føles meget kortere som et resultat - som faktisk kan være et plus for dem, der keder sig, hvis spillet kører lidt for langt. Mens det meste af spillet er overladt til tilfældighederne, udvælgelsesprocessen for alle de mini-spil er ikke. Spillere får at vælge, hvilke spil de spiller, og det gør man undgår crappy ventures et helvede af en hel del lettere.

Selv med alle disse ændringer, den mest fremtrædende tilføjelse til Mario Party 9
må være den nye "Boss Battle 'mini-spil, der vil opstå to gange bord. Berømte onde fra Mushroom Kingdom ligesom Wiggler, Dry Bones, Lakitu, og kong Bob-omb er alle der. Hver kamp udspiller sig mere som en ekstra lang mini-spil med en sundheds- bar, men formlen synes at fungere fint. Et par kampe er lidt kedeligt, men for det meste er det en sjov tilføjelse, der vil holde veteraner og nytilkomne interesserede.

Uanset hvem går væk med den metaforiske bælte omkring deres talje, spillets ejer fordele ved at tjene stjerne point. Disse point kan bruges til at købe skjult indhold, såsom en ny fase, nye køretøjer, musik, og de rent æstetiske Mushroom Kingdom-tema konstellationer. Det er rart at have noget at spille for, men andre end Donkey Kong scenen og en håndfuld af køretøjer er der ikke meget at spillerne kommer til at føle behov for at låse op.

Jeg har også fået at få noget fra mit bryst, manglen på en spilbar Donkey Kong er stadig ekstremt frustrerende, især i betragtning af, at han har sin egen scene, der kan låses op. Selv Diddy Kong dukker op i hvad der føles som en dårlig forsøg på at holde den store abe involveret med Mario Party
serien - til trods for at de ikke engang synes at ville gøre ham til en spilbar figur. Nintendo, du har gjort en indsats for at inkludere Donkey Kong karakter model i spillet, så er det virkelig for meget at se en spilbar version af alles favorit primat?

Mario Party 9
er en tiltrængt frisk pust, der gjorde mig til at føle som om der er stadig masser af potentiale for en franchise, der begyndte knap 15 år siden. Hvis finde tid til at få tre af dine nærmeste venner i et værelse sammen, er en udfordring så Wii ejere måske ønsker at videregive denne ene, men det ser ud som en af ​​de indbegrebet spil for alle, der bor i en college dorm. Børn, der har søskende at spille spillet med vil også have en blast med Mario og venner, men nogen på udkig efter en lille single-player Wii handling bør nok holde ud for et spil som Xenoblade Chronicles
og /eller < em> The Last Story
.

Følg mig på Twitter @TheRileyLittle