Spil Guider > videospil > alle video game > 'Slagskib: The Game' anmeldelse

'Slagskib: The Game' anmeldelse

Spil Rant Rob Keyes anmeldelser Battleship

Mens film baseret på Hasbro legetøj er til for at skubbe merchandising til et bredere publikum, de er ikke immune over for den obligatoriske film. tie-i behandling enten. Begge G.I. Joe: The Rise of Cobra
og hele Transformers
film trilogi fik release-dato-fokuserede videospil, der var bedre tjent med ikke eksisterende

Kan veteran movie-tie-in udvikleren Double Helix Games. overvinde denne stigmatisering i deres forsøg på at levere en moderne spin på Battleship
serie, med et spil, der fordobler som en shooter og en flåde strategi spil? Læs videre for vores gennemgang.

De idéer og potentiale bag det Battleship
forsøger at tilbyde spillerne drastisk opvejer hvad det egentlig leverer. Som en fuld-prissat detail spil på $ 59,99 til PS3 /Xbox 360 versioner, Battleship
er en absolut rip-off, men det betyder ikke, det er et frygteligt spil. Det er kun en kort, hult, repetitive og uinspirerende med ingen historie eller tegn.

Uden at se den Battleship
film, spillets "historie" er uden sammenhæng eller mening. Spillerne påtager sig rollen som eliten nedrivninger specialist Cole Mathis, en ansigtsløs, ustemt karakter lærer vi intet om - der skal hjælpe med at bekæmpe off en fremmed invasion, der finder sted omkring Hawaii-øerne. En stemme over radioen informerer spilleren af ​​hvad de skal gøre, og med hjælp af waypoints, skal spillerne navigere frem og tilbage over en lille lineær afbildning, ødelægge el-generatorer, aktiverende tårne, og gøre det samme for en flok andre tilfældige tech bygninger gentagne gange.

Mellem og omkring mål, spillerne møder fremmede landstyrker, tobenet infanteri hvoraf der er kun tre typer (Soldater, bøller og Commanders). De er lige så ansigtsløs og navnløs som par venlige menneskelige soldater, der dukker op i missioner og lider af de samme svage AI problemer, men i det mindste de bringe to mere brugbare kanoner til den amerikanske hærs spilbare tre.

Langt de fleste af Battleship s
tre timers kampagne involverer skyderier med de samme udlændinge i de samme miljøer, blandet med kører op til et panel eller dør og holde en knap for at interagere med det (interagere i dette spil er en lille belastning bar ). Hvad holder gameplayet noget interessant er dens en vigtig funktion:. Det BattleCom

På ethvert tidspunkt i løbet af spillet spilleren kan aktivere BattleCom, der stopper spillet og bringer et slagskib brætspil gitter med et taktisk kort over øerne og omkringliggende farvande. Det er her, hvor spilleren kan bevæge sig flådefartøjer, giver angreb ordrer, eller placere midler i støtte steder -., Hvor de så kan tilbyde artilleri strejker, der kan kaldes i løbet af regelmæssig shooter gameplay

Styring fartøjer i denne mode er enkel, innovativ og fungerer godt inden for temaet i spillet, og endnu vigtigere, det er mere end bare et minigame. Ved flytning skibe eller kæmper de fremmede skibe, det BattleCom funktionen udmønter sig i in-game action i løbet af første-person shooter mode (bare se ud på vandet). En indikator øverst til venstre af trylleri holde spillerne orienteret om hvert skib helbred - men det tager lang tid at komme ind og ud af grænsefladen med belastning gange

Det er sagt, er det en funktion, der ikke engang DICE kunne. drage fordel af i Battlefield 3
men det er noget, vi gerne vil se uddybet i andre skydespil. En masse af spillets sjove kommer fra det taktiske element tilbydes med Naval kommando del af spillet, og det hele bliver lidt mere dynamisk, når spilleren opfanger wild cards - glødende symboler, der falder fra fjender, der kan anvendes til et skib i BattleCom. Disse tilføje skib opgraderinger, herunder bonusser til våben, rustninger, radar rækkevidde og endda tillader spilleren at reparere skibe eller overtage kontrollen med dem.

Samtidig tage kontrol over en destroyer, en ubåd, eller et slagskib til at engagere sig i maritim krigsførelse havde potentiale til at blive det afgørende gameplay mekaniker Battleship
, den måde alt for kort, 20 sekunders frist betyder, at flådefartøjer træfninger realiseres som simple knap mash øvelser, indtil en enkelt mål skib er ødelagt. Spillet lader ikke spillere bruger hele 20 sekunder, selvom der er flere fjender, ligesom det heller ikke lade dem styre, hvor skibet går. Point and shoot for et par sekunder, og du er færdig. Det er for let, og det er for kedeligt.

Mens utrolig begrænset og kun eksisterer som en markedsføring punkt, er det vigtigt at bruge denne funktion siden ankomsten skib kamp giver en massiv skade bonus og sikrer fjernelse af en fjende fartøj off kortet. Gem disse kommando skib wild cards for de større fremmede skibe.

Som forventet, Battleship
er din sædvanlige film tie-in affære, mangler værdi og polsk. Der er kun syv missioner i tre-timers spil, og hver genbruge de samme miljøer, aktiver, fjender og animationer. Skibe og AI figurer stamme med hit afsløring, vragrester forsvinder før rammer jorden og endda himlen er en simpel statisk billede, som illustrerer den manglende udvikling tid og midler til at gøre spillet en interessant oplevelse. Men hey, der er samlerobjekt pinde findes i hver mission

Dette spil baseret ud en film baseret off et spil eksisterer kun som en del af den større cross-marketing strategi, og det er ikke noget, der bør købes nyt -! Selv med sin 10 $ biografbillet voucher. Spillet er generelt mangler som en moderne shooter kontra hvad der allerede findes på markedet, og dens dateret grafik ikke hjælpe dens årsag. Som en $ 10-15 downloades titel, ville det have fungeret godt (nok), og det er en skam, der var ingen forsøg på at gøre mere med Battleship
tema eller ved at tilføje multiplayer /kooperative funktioner.

< p> Battleship
repræsenterer en forspildt chance, en hvor Activision skulle have taget ideen par skridt videre for at forsøge at udforme en levedygtig, værdig shooter franchise. Som det står dog Battleship