Spil Guider > videospil > alle video game > 'Dragon Lair' anmeldelse

'Dragon Lair' anmeldelse

C.J. Smillie anmeldelser Dragons Lair

Når spillerne reflektere over klassiske spil, før NES lanceret og begyndte en ny revolution i gaming, de typisk tænker på korte arkadetitler - såsom Pac-Man
, asteroider
, eller faldgrube
. Disse spil havde simple grafik, enkel kontrol og enkle mål. Så kom Dragens Lair
, det første spil til funktionen fuld længde animation - animeret mesterligt af Don Bluth - og med et mål ud over at nå en høj score. Sure, der var en score, men gamere typisk spillet bare for at sige, at de slå spillet - og reddede prinsessen

Nu, næsten tredive år efter titel ændrede ansigt spil, spillet bliver udgivet på Xbox Live Arcade. , med Kinect støtte til at starte. Er denne legende af et spil stadig holder op efter alle disse år? Uden tvivl.

Målet er temmelig grundlæggende. Spilleren tager rollen som Dirk den dristige, en ridder, der har til at rejse gennem et slot, kæmpe mange monstre, flygte fælder og faldgruber, og i sidste ende redde prinsessen Daphne fra en ildsprudlende drage. Det er dejligt enkel og ydelser fra charmen af ​​old-school (men stadig interaktivt) historiefortælling. Gameplay banede vejen for moderne quick-gang begivenheder - hvor spilleren skal se en bred vifte af cutscenes, og når en prompt vises på skærmen, de har til at trykke på den tilsvarende knap - eller gør den passende bevægelse, hvis de bruger Kinect - i tide til at undslippe den fælde eller dræbe monster.

Selvom kontrollerne lyd
let nok, og nogle kan sige, det er bare en ekstra lang hurtig tid begivenhed (QTE), hvad der gør dette spil både vanedannende og sjovt at spille er den udfordring det giver. Selv hvis spilleren kender i forvejen, hvad prompt kommer til at blive vist på skærmen, hvis de ikke kan få timingen helt rigtige, vil de ikke lykkes. Dette er et spil, der kræver en spillers fulde opmærksomhed, og hvis spilleren ikke er helt fokuseret på målet ved hånden, kan de brænde igennem fem liv meget hurtigt.

At spille med Kinect slapper vinduet for at fuldføre bevæger bare en smule , men stadig sporer player bevægelser pålideligt. Hvis der er en ulempe at gå Kinect ruten (andre end tutorial, der popper op umiddelbart før spillets endelige scene) det er, at gentagne hoppe bevægelser - fremad, bagud, til højre eller venstre - ofte efterlader lidt tid for spillere at centrere sig selv i enhedens synsfelt, hvilket fører til mistede prompter. Det er næppe en udstillingsgenstand for tech, og spillere, der ønsker at sætte en høj score på ranglisterne bør nok holde sig til en standard controller, men Kinect ejere er tilbøjelige til at få et smil ud af Dragens Lair s
Motion Controls.

Indrømmet, er spilleren ikke ligefrem straffet på nogen måde for at miste hele deres liv. Hvis man spiller hjemme version af spillet, kan de nemt fortsætte, hvor de slap med det samme, og prøv igen. Den eneste konsekvens er ved at miste næsten alle de point de har akkumuleret indtil dette punkt. Så hvis spilleren bare ønsker at komme til slutningen af ​​spillet og er ikke bekymret om, hvor hurtigt de får der, er det ikke et problem. Men replay værdien af ​​ Dragons Lair
ligger i spillerens ønske om at gøre det bedre, for at komme til slutningen hurtigere, end de gjorde i første omgang. Det er derfor ikke er vilkårlig inddragelse af en høj score, og have leaderboards til show-off top scores vil helt tilføje nogle motivation til at gense spillet.

Spillerne kan spille hjemme version af Dragens Lair
der blev udgivet på laserdisc, den førnævnte version, der giver dem mulighed for at samle op, præcis hvor de slap, hvis de dør, eller alternativt kan de spille den oprindelige arcade versionen, som i stedet har spilleren respawn i et andet, tilfældig værelset ved døden . Arkadeversionen ups udfordring lidt - som det kan lade afspilleren desorienteret og tvinge dem til at være meget opmærksom i stedet for blot huske mønstre. Begge versioner kan afspilles på en hårdere sværhedsgrad, som har flere prompter for spilleren at adlyde og kræver endnu hurtigere timing end før.

Men hvis en af ​​tilstandene lyder ikke udfordrende nok, især sadistiske spillere kan endda slukke anvisningerne, der vises på skærmen. Det betyder, at de er nødt til at stole på sund fornuft, et par blinker i landskabet, og vigtigst, hukommelse. Dette, mere end noget andet, hjælper generobre autentiske arkade oplevelse, hvor spilleren kun har deres hjerne og deres reflekser til at guide dem til slutningen så hurtigt og sikkert som muligt.

Du kan ikke tale om dragens Lair
uden at tale om animationen. Som nævnt blev de animerede scener tegnet af Don Bluth, der var berømt for at gøre nogle af de mest elskede animerede film af firserne - The Land Before Time
, (den oprindelige, ingen af ​​sequels eller TV show), Rejsen til Amerika
, The Secret of NIMH
, og mange andre. Scenerne er simpelthen smukt i HD: baggrunde, creature design, og væsken, naturlige bevægelser alt på skærmen viser en detaljeringsgrad og opmærksomhed, gør spillet, meget sjovere. Desværre, kan spillerne være alt for fokuseret på at få til slutningen at lægge mærke til, men heldigvis er der en funktion i de ekstra for at se alle de scener, som sig selv -. Samt den originale trailer for spillet

det er svært at finde noget at lide om titlen - i betragtning af at spillerne skal vide, hvad de får ind. De eneste ulemper, der kan være rettet mod Dragens Lair
er, at det vil uden tvivl være for ensformigt for nogle spillere og alt for kort. Det er én ting at spille gennem de samme scener igen og igen på flere gennemspilninger, forsøger at få det ideelle tidspunkt, men selv på en indledende gennemspilning nogle spillere vil bemærke, at nogle afsnit er bare tidligere scener - men spejlvendt omkring. Selvom dette ikke er en decideret problem med spillet - nogle spillere kan opleve, at der ikke er nok variation til at berettige et køb - da der ikke er en masse scener til at overvinde. Havde spillet kommer bundtet med sin efterfølger, eller Bluth s Space Ace
, det ville være lettere at anbefale til et bredt publikum. Som det er nu, Dragons Lair
bedste tjener spillere, der elskede spil i spillehaller, og /eller skat klassiske håndtegnet animation.

Dragons Lair
er en udfordring. Selv hvis en spiller har en walkthrough udenad og ved, hvad der vil ske, deres kløgt og reaktioner er, hvad der vil afgøre sejr eller nederlag. At være i stand til at prale til venner, at du slå spillet på hårdere vanskeligheder, med prompter slukket og alle fem af jeres liv intakte, er et mål, at enhver hardcore gamer vil nyde at stræbe efter at opnå. Hvis spillerne virkelig kan tage spillet for hvad det er - og relish i foran dem opgaven samt det klassiske spil oplevelse, det er svært at argumentere for, at Dragens Lair
, selv med lidt lav replay værdi, isn 't værd at deres tid og penge.

Dragons Lair
er ude nu til Xbox live Arcade, og er spilbar med både en standard controller og Kinect.