Spil Guider > videospil > alle video game > 'Fantasy' anmeldelse

'Fantasy' anmeldelse

Sony introducerede PlayStation Move titel Sorcery
tilbage på E3 2010 - positionering spillet som et medrivende eksempel på, hvordan deres nye motion control perifere kunne appellere til mere end blot afslappet afspillere. For mange interesserede spillere, Sorcery
syntes at være den første "must-have" oplevelse for Move-controlleren -. Indtil titlen tilsyneladende forsvandt (forårsager nogle insidere at spekulere projektet var blevet annulleret)

Som det viste sig, selv efter en udeblivelse på E3 2011, spillets udviklere, Værkstedet og SCE Santa Monica Studio, var stadig hårdt på arbejde bag kulisserne - forsøger at skubbe spillet ud til en 2012 udgivelse. Nu, efter tre års udvikling og noget formindsket interesse for Move-controlleren, Sorcery
er endelig tilgængelig på butikshylderne (og via download på PSN), men er det endelige produkt for lidt for sent?

Heldigvis /desværre Sorcery
er både en høj kvalitet PlayStation Move tilbud der er sikker på at tilfredsstille spillere, der allerede nyder motion control spil og, på samme tid, en underwhelming oplevelse for dem, der forventer titlen til at sælge Flyt som et must-egen perifere. Ligesom meget af Move bibliotek, Sorcery
er en større, bedre og mere tilfredsstillende riff på Wii gameplay - i dette tilfælde analog controller /wand kamp (som set i titler som Epic Mickey
, Super Mario Galaxy
, og Skyward Sword
). Som et resultat, er det svært at afskedige titlen - siden, ligesom selve Move, Sorcery
giver en langt mere raffineret version af en prøvede og sande oplevelse; dog er spillet stadig tynget af manglerne i bevægelse gameplay (gentagne kamp, ​​kontrol hikke, og en samlet pakke, der prioriterer stil over substans).

Den grundlæggende opsætning er ret enkel, overeager og hensynsløs troldmandens lærling Finn uforvarende frigiver en gammel ondskab, The Nightmare dronning, der indhyller jorden i mørket. Ledsaget af magi feline ven, Erline, Finn sætter sig for at rette op på sin fejl og sætte tingene rigtigt ved at besejre The Nightmare dronning. Selvfølgelig undervejs, Finn lærer en række smarte magi og møder utallige fantasivæsner (udøde skeletter og ogres, blandt andre).

Generelt trods en anstændig mængde polish, næsten alle centrale elementer i Sorcery
er temmelig generisk. Miljøer og fjendtlige typer er ikke særlig interessant, og på trods af irske-inspireret grafik og historie detaljer, de fleste aspekter af projektet kunne nemt have blevet løftet fra det utal af tilsvarende generiske fantasy tilbud i markedet spil. Pålydende, selv de besværgelser mangler sort (og kreativitet) - stole udelukkende på de mest rudimentære magi-casting elementer: Jord, Ice, Fire, Wind og Lightning. Det er ikke, at nogen af ​​spillets forskellige dele er ligefrem dårlige, fordi de ikke er, det er bare, at ingen af ​​dem faktisk sat oplevelsen til side som noget særligt særlige enten

Det vil sige, undtagen kampmekanik -. Som som nævnt, tage kernen tryllestav-svingende gameplay af lignende titler og forfine oplevelsen ind i en dybere og mere givende (omend stadig gentagne) serie af møder. I kamp, ​​behøver spillerne ikke bare pege og skyde - sekundær funktionaliteter for hver af de beføjelser skabe områdets effekter og endnu mere interessant, kan magi kombineres for øget skade (eller andre taktiske effekter). Som nævnt er Move kræves, og som et resultat, er gameplayet bundet tæt til motion-kontrol perifer: peger på en fjende og zappe the Move controller brande fra et projektil (såsom en ildkugle) hvor som piskning controlleren fra venstre til højre skaber et lokaliseret angreb (såsom en væg af ild) - ofte til defensive formål. Desuden drikke potions kræver spilleren til at ryste flytningen controller og tippe den over, hver gang. Som et resultat, på overfladen Flyt applikationer hit og miss -. Som nogle skabe sjove muligheder, der sjældent får gamle og andre hurtigt falde i den kedelige motion-kontrol kategori

​​kombinere beføjelser er helt sikkert en af ​​de mere underholdende, om end nogle gange frustrerende, elementer af oplevelsen - kan som spillerne fryse fjender med bolte af is (eller en indefrysning område angreb) og efterfølgende smadre dem i stykker med mystiske bolt projektiler. På samme måde kan spillerne oprette en mur af ild og derefter kastede en tornado gennem flammerne -. Hvilket resulterer i en fyrig storm, der beskæftiger øget skade på fjender i sin vej

Desværre spell-casting strategier kan, i kampens hede (eller for yngre spillere), bliver en forvirret trial-and-error oplevelse. Generelt Move controller opsætning fungerer fint, og sjældent fejllæser en spillers planlagte foranstaltninger Men sker det - især i spillets mere hektiske møder. Sondringen mellem svirpe og aflæse kan fare vild i oversættelsen (der fører til et projektil i stedet for et område effekt osv) - hvilket kan være et reelt problem, når der sker meget på skærmen eller, endnu værre, når en yngre gamer er ikke så dygtige til at differentiere deres tilsigtede angreb. I et marked, hvor Wii har undervist børn til febrilsk knalde på tv-skærmen, Sorcery
kan være en straffe lektion i øje-hånd koordination.

Den svage (omend quirky) historie er driftsklar og kombineret med sjov spell mash-up gameplay, er nok til at flytte spillere fra start til slut. Men der er meget lidt grund til at revidere spillet ved afslutningen siden, bortset fra trofæ og samlerobjekt jagt, er der ingen forgrenede stier eller valg - for ikke at nævne, i slutningen af ​​kampagnen, vil spillerne have let ses alle de beføjelser, og nød masser af muligheder for at eksperimentere med dem.

Sorcery
er et nemt spil at anbefale til gamere, der nyder motion-kontrol wand /analog gameplay. Titlen kan spilles fra komfort i en sofa eller, for mere entusiastiske spillere, ved aktivt at engagere sig i hele kroppen spell casting. Men det er ikke den "must have" title (og Flyt hardware sælger) at gamere og Sony kunne have været foregribelse. Mens dele af titlen er medrivende og tilbyde dybere variationer af konventionelle motion control erfaringer, andre elementer hurtigt blive kedelig - som uden tvivl fremmedgøre hardcore gamere, der vil nemt træt af gimmicks. I sidste ende, Sorcery
er indstillet til at trylle på en bestemt luns af spillet markedet, men mere traditionelle spillere vil finde titlen charme let at modstå

-.

Følg mig på Twitter @benkendrick for fremtidige revisioner samt andre film, tv og spil nyheder.