Spil Guider > videospil > alle video game > 'Super Mario 3D Verdens anmeldelse

'Super Mario 3D Verdens anmeldelse

Der er et par første-partyspil, der kan sælge Nintendo-konsoller, og det er ingen hemmelighed, at Wii U har manglet mange af de store egenskaber, der hjalp med at gøre Big N så fremtrædende i de tidligere generationer. New Super Mario Bros. U
var en anstændig lancering distraktion, men det gjorde ikke forny serien - efterlader mange ønsker for en ny 3D Mario
titel. Når E3 2013 rullede rundt, mange fans var fortvivlet at erfare, at Super Mario 3D verden
ville være den næste eventyr - ikke Super Mario 64
eller Galaxy
føl- op de havde håbet på. Heldigvis er dette indledende forfærdelse var forgæves, fordi Super Mario 3D verden
er let ikke kun det bedste spil på Wii U, men en udfordrer til en plads blandt de bedste platformers nogensinde er lavet.

Den seneste Super Mario
eventyr starter med Peach, overraskende, ikke
at blive kidnappet. I stedet Mario og venner lærer at Bowser har taget en håndfuld nisse prinsesser mod deres vilje, så banden straks sætter ud til højre, som forkert. Lige fra get-go, det er klart, at dette er en meget anderledes Super Mario
end noget, der er kommet før det - om end i stil med Super Mario 3D Land Y - og det er i høj grad et resultat af den enorme mængde af nyt indhold og funktioner, der venter spillerne.

Medvirkende fire spilbare figurer i Mario, Luigi, Toad og Peach, med en femte karakter bare venter på at blive låst op, dette spil er bygget med multiplayer i tankerne . I alt fire mennesker er i stand til at spille samtidigt i Super Mario 3D verden
, og Nintendo har gjort en fænomenal job at sikre, at oplevelsen bliver mere og mere kaotisk, når flere mennesker deltage i den sjove. Dette opnås med komplekse niveau design, rigelige mængder af fjender, en håndfuld nye power-ups, og en lokal spiller ranking system. Alle disse arbejder sammen om at skabe en hektisk, impuls-drevet titel, der vil have venner råben på hinanden ud af glad frustration.

Afhængigt af hvilken karakter er valgt, spillerne få adgang til deres unikke kræfter under afspilning . Mario har evnen til at, ja, spille og lyst den ikoniske blikkenslager traditionelt gør, giver spillerne en meget afbalanceret løsning. Tudse, Peach, og Luigi, på den anden side, kan løbe hurtigere, flyde i korte perioder, og hoppe højere henholdsvis end titlen karakter. Denne variation i kontrol giver dem spille alene eller sammen med venner for at finde en egnet til deres særlige spillestil, og gør at spille gennem hvert niveau føler sig meget forskelligt afhængigt af det tegn, der er blevet valgt.

Super Mario 3D verden
mangler online multiplayer, men dens lokale multiplayer tilbud mere end kompensere for dette. En af de største motivationsfaktorer som brændstof branden i venskabelig konkurrence er placeringerne i slutningen af ​​hvert niveau eller boss kamp. Spillere, der har bevist deres evner og tjente den eftertragtede første omgang vil blive belønnet med en skinnende krone, som de kan bære hele det næste niveau. Mens kronen er stort set kosmetisk (med kun et lille punkt bonus bliver givet til bæreren i slutningen af ​​en etape), det kan indsigt en næsten absurd mængde kaos på tidspunkter ved at tillade andre spillere til at stjæle og bære de storslåede medaljon. < p>

Tilføjelsen af ​​nye power-ups som Cat Suit er også øjeblikkelige klassikere, at spillerne vil blive kæmper for, men de Kirsebær er, hvad der virkelig skubber zaniness til et nyt niveau. Når en spiller opfanger en af ​​disse mytiske elementer, det øjeblikkeligt duplikerer deres karakter: effektivt at lade en enkelt person til at styre et par af samme Nintendo ikonet. Efterhånden som flere og flere af disse særlige poster indsamles, antallet på skærmen tegn fortsætter med at vokse, og de vil kun forsvinde efter at være ramt af en fjende, der falder fra en klippe, eller fuldføre et niveau. Disse nye mekanik gør multiplayer og singleplayer sessioner ganske underholdende og bidrage til at uddybe den samlede oplevelse.

Mens multiplayer er stor fokus i Super Mario 3D verden
, spillet er lige så sjovt at spille solo såvel. Under venner til at hjælpe eller hindre færdiggørelsen af ​​niveauer vil normalt netto spillere flere samlerobjekter som stjerner og frimærker, forudsat virksomheden spillere holder ikke bare flot fra den ene ende af det niveau, til den anden, men Nintendo har sikret, at der er masser at gøre med eller uden en stue fuld af mennesker. Hver fase drastisk ændrer de hindringer, der skal overvindes. Nogle faser kan finde sted helt under vand, kan en anden har et stort dinosaur opkaldt Plessie for brugere at ride, andre er Mario Kart
-themed niveauer, og nogle stick kræver spillere til at spille udnytte kun deres silhuetter. Udviklerne har været omhyggelige med at sikre, at ikke to etaper føler ens (selv i tema verdener), og indsatsen er tydelig hele vejen igennem.

Mens alle otte af spillets vigtigste verdener formår at innovere og holde gameplay frisk, det er svært ikke at tage et øjeblik til at svælge i de høje detaljer definition, der fylder alt fra hovedkortet til de niveauer, selv. Hver lille støvsky, der er sparket op, når du kører eller pote print, der bliver efterladt i sandet er langt ud over noget, der er blevet gjort i fortiden Mario
titler. Niveauer, at funktionen regn vil suge kameralinsen og fortsæt til sive ned under spil mens fjendtlige Dry Bones glimter som vand kaskader ned på scenen, alt i dette spil ser smukt og opmærksomhed for detaljer er uden sidestykke.

Super Mario 3D verden
er beviser for, at Nintendo ved hvordan man laver en ægte high definition spil og gøre det godt. Længden af ​​selve spillet vil variere afhængigt af, hvor meget tid der bruges indsamle samlerobjekter eller fjoller rundt med venner, men selv efter hovedhistorien kommer til en ende er der et par andre godbidder, som spillerne kan se frem til. De første par verdener er temmelig let, men platformspil eksperter håber på en udfordring kan se frem til masser af det senere. Samlet set er dette spillet, der Wii U ejere har ventet på, og det viser, at der er stadig masser af kamp tilbage i en konsol, som mange måske har afskrevet

-.

Følg Riley på Twitter @TheRileyLittle.