Spil Guider > videospil > alle video game > 'Tiny og Big: Bedstefars Madrester' anmeldelse

'Tiny og Big: Bedstefars Madrester' anmeldelse

Tiny er en goofy ung dreng på et eventyr for at hente sin bedstefars stjålne underbukser. Big er det Fedtmule ung dreng, der stjal disse underbukser. Big er mindre end lille, og lore omkring den førnævnte stjålet underbenklæder er større end nogen af ​​de to Fedtmule drenge. Men vigtigst af alt, Tiny og Big: Bedstefar Madrester
er et platformspil spil med en enorm hjerte og nogle af de mest underholdende mekanik af enhver titel udgivet i år

Tiny er hovedperson i dette. aparte eventyr, og han har adgang til et sæt af værktøjer til at hjælpe ham krydse de smukke, enorme miljøer Big fører ham igennem. Den første og mest afgørende redskab, er laseren. Laseren kan skære igennem stort set alle objekt i spillet, fra den mindste kaktus til den største pyramide. Næste er den krog, som bruges til at få de skivede objekter og trække dem rundt for at hjælpe Tiny fremskridt. Endelig er der de raketter, hvoraf Tiny synes at have en ubegrænset mængde, og kan gøre enhver rimelig størrelse sten eller søjle gå flyve ud i stratosfæren.

Først og fremmest, Tiny og Big
er et platformspil. Tiny mission er altid at enten bestige en stor struktur, eller ned i dybe dybder, ved hjælp af hans værktøjer til at skære en sti. Trial and error er ensbetydende med at finde en vej gennem farer for miljøet, og spillet belønner kreativ tænkning og en fuldstændig mangel på forsigtighed

Spillerne vil ofte befinder sig konfronteret med forhindringer, der kan forekomme enkel i første omgang.: på den modsatte side af en kløft for stor til at springe over sidder en søjle - laser det på sin base, derefter tumle det ned til at tjene som en bro. Men hvad nu hvis Tiny s laser nedskæringer på den forkerte vinkel, eller lander de søjle i en wonky position og krænger i afgrunden? Nogle gange en fejl kan kræve en reset, men der er næsten altid en anden måde.

Det er her 2:58 timers spil bliver en næsten limitlessly replayable sandkasse. Når Tiny og Big
lukker en dør, er det som regel åbner et vindue. Når det praktisk søjle falder på det forkerte vinkel, kan Lillebror blot slå til væggen og skære et stykke halv størrelse af niveauet. Omhyggelig manøvrering og lagdelt udskæring kan få spillerne ud af enhver dilemma.

Det vigtigste mål for hvert niveau er at jage Big og når til slutningen. Afspilning af spillet uden anden mål for øje, men til slut vil sandsynligvis forlade de fleste spillere underwhelmed, men forårsager kaos i miljøet kan føre til timevis af eksperimentel sjov. Hvert niveau har skjulte hemmeligheder og samlerobjekter, der kræver lidt udforskning og en masse udslettelse.

Intet af dette ville arbejde helt så perfekt, hvis ikke for det vældige omfang af hvert niveau. Det første niveau fungerer som en introduktion til de værktøjer og og hvordan Tiny bevæger sig rundt om i verden. Afspilning igennem uden at finde de ekstra godbidder, kan dette niveau være afsluttet i mindre end fem minutter. At finde hulen gemt væk i bjerget kan tage næsten en halv time selv, afhængigt af spillerens udskæring færdigheder og held.

Den manglende begrænsning er en af ​​spillets største styrker, men det kan føre til nogle frustrerende ulykker samt . Den fysik motor er meget præcis, og objekterne er meget store, så trækker en kæmpe søjle i Tiny retning er altid en risikabel udsigt. Ikke at være forsigtig eller blot at være uheldig, vil føre til mange knusende nederlag.

Også dette er et computerspil, men kontrollerne på tastaturet følte aldrig nøjagtig nok. Utallige dødsfald kom fra en fejltrin fra en klippe eller en lang, tynd søjle snarere end en dårlig beslutning eller skødesløshed. Checkpoints er relativt vilkårlig samt - nogle ville blive placeret lige efter vanskelige sektioner, mens andre ville tage alt for lang tid at nå

Fysik og kontrolspørgsmål til side, er det svært ikke at anbefale Tiny og Big
. . Dette er en bid-størrelse kan downloades titel med knæk, der har brug arbejder ud, men den frihed i både udforske og ødelægge er et pust af frisk luft for alle træt af lineære titler. Mest spændende, dette er kun den første episode, så forhåbentlig Black Pants spil Studio vil polske fra de sidste par uslebne kanter og give os en efterfølger, der overtrumfer den første eventyr

Tiny og Big:. Bedstefars Madrester
er tilgængelig nu til PC, Mac og Linux

-.