Spil Guider > videospil > alle video game > "Way of the Samurai 4 'anmeldelse

"Way of the Samurai 4 'anmeldelse

I disse dage af dag ét DLC, bliver spillerne bliver mere kritisk over for nye udgivelser - holder ud på spil, der bare ikke tilbyder nok smæk for skillingen ved lanceringen. Men hvad sker der, når et spil kommer ud, det er fyldt med indhold, og rimeligt prissat -? Men på samme tid er skæmmet af sub-par designvalg

Den seneste spil i Way of the Samurai
serie, Way of the Samurai 4
tager spillerne til den japanske by Amihama, midt i dystre nationale stridigheder. Briterne er kommet til Japan, og mens den japanske regering hilser dem med åbne arme, der er nogle der ikke tager alt for venligt til udlændinge. En nationalistisk gruppe kaldet Prajnas tror på, at udenlandsk intervention vil få Japan til at miste sin identitet, og som sådan, åbne land til kolonisering. Spilleren kan derefter tilslutter sig den britiske, regeringen, eller Prajnas, i høj grad påvirker, hvordan historien udspiller sig.

Vores første gennemspilning af Way of the Samurai 4
tog omkring tre timer . Dette kan modregne alarmer for nogle spillere, men spillet er designet med forventningen om, at spillere vil ønsker at spille gennem historien flere gange. Da de narrative grene ud i forskellige retninger, er det umuligt at se eller gøre alt i en enkelt gennemspilning. Dette gør tilføje nogle liv til historien, hvilket mens fornøjelig, er stadig ikke sandsynligt, at faktisk holde spillerne beskæftiget i mere end én gang rundt.

Udvidelse hovedhistorien er også en række sidemissioner, de mest almindelige af dem er "jobs". Spillere kan deltage i opgaver givet af NPC'ere, som normalt resulterer i en række hente quests. For eksempel, nogle gange en civil kan bede spilleren til at levere et budskab eller en uemballeret frokost til en anden NPC. I nogle tilfælde kan afleveres flere job ud af en enkelt karakter, såsom den Constable, som vil indlede spiller som en tyv taker og opgave ham /hende med pågribe forbrydere.

Jobs ikke lyder interessant ? Tja, der er stadig mere at gøre i Amihama. Spillere kan træne de studerende i dojo, fiske og endelig (såvel som den mest populære) nightcrawling. Ved at bøje sine søde talende færdigheder, kan spilleren bejle borgerne i Amihama. Gamers derefter til opgave at snige ind i deres elskers hus om natten, for en "intim" mini spil

Der er masser at gøre i den lille by Amihama -.. Det er bare uheldigt kernen gameplayet er ikke meget sjov

Når det kommer til kamp, ​​er Way of the Samurai 4
klart halter bagefter andre spil på markedet. Ved at bruge de firkantede eller trekant knapper, kan spillerne udføre lette og tunge angreb, hhv. Presning frem eller tilbage på venstre pind (som også anvendes til at flytte) ændrer den måde spilleren vil ramme, der giver mulighed for piercing angreb eller blok-breakers. Nye combos er ulåste automatisk som spilleren holder kæmper; Men for det meste, spillerne kan bare komme ved at trykke fremad og moset den firkantede knap.

I forhold til andre titler som Yakuza
God of War
, kampen i < em> Way of the Samurai 4
er ligefrem utilfredsstillende. Eksperimenter med forskellige bevægelser bliver en besværlig opgave, når parret med stive animationer og tælleren intuitive kampsystem. Brug den venstre pind til både manøvre og angreb er en opgave, især når andre spil har vist, at kortlægning combos til knapperne ansigt byder på en mere strømlinet oplevelse.

Tingene forværres af et utal af præsentation spørgsmål. Ved du starter spillet, vil spillerne opdage, at Way of the Samurai 4
er bare ikke en god leder spil - det visuelle er dateret (på lige fod med tidlig-æra PS3-titler). Det æstetiske er gjort endnu mere indlysende ved nogle væsentlige skærm rive spørgsmål. Den japanske stemme handler er acceptabel, men at høre de britiske karakterer taler på engelsk krybe værdig.

Så er der menusystemet. Åbning af menuen, vil spillerne se masser af muligheder, men hele systemet er designet på en måde, der er slet ikke brugervenlig. For eksempel, hvis spilleren ønsker at hurtigt rejse til et sted, de kan ikke gøre det fra in-game map. I stedet vil spillerne nødt til at åbne startmenuen, rulle til kortet, og vælg derefter det fulde område kort. Der er bare alt for meget i vejen for at komme til, hvad spilleren ønsker - og det faktum, at den hurtige rejse system ikke er implementeret i skærmen Event er bare smertefuldt

Spillet er også hæmmet af nogle endnu mærkeligere designvalg.. For eksempel er alle cutscenes er skippable, selvom spillerne skal gøre dette på egen risiko. I min anden gennemspilning begyndte jeg ved at følge en sti, der svarer til min første (startende ved at gemme den britiske ambassadør i stedet sidespor med Prajnas). Efter at have set den cutscene i min første gang gennem jeg valgt at springe cutscene; Men i næste gameplay afsnit var jeg allerede sværd til sværd med britiske soldater. Tilsyneladende, Way of the Samurai 4
automatisk havde besluttet mit næste dialog valg, ændre historien på en måde, jeg ikke havde til hensigt.

Way of the Samurai 4
er egentlig bare en lille smule af gode ideer og dårlige designvalg. Der er meget at gøre i byen Amihama, men det er skjult bag et påtrængende menusystem, og yderligere trækkes ned af sub-par kampe. Mængden af ​​valgmuligheder er en fantastisk tilføjelse (fra oprettelsen karakter systemet til historie), men intet af det afviser, at Way of the Samurai 4
er bare ikke det sjove til rent faktisk at spille.

Way of the Samurai 4
er tilgængelig nu til PS3 - via PSN