Spil Guider > videospil > alle video game > 'Heavy Bullets' anmeldelse

'Heavy Bullets' anmeldelse

Den gimmick bag Develover Digitals arkade-stil shooter Tunge Bullets
er en simpel en: Må ikke løbe tør for ammunition. Retro-tema indie FPS dråber spillere i verdensøkonomien med en revolver, seks genanvendelige kugler, og ikke en hel masse plot. Derfra mål er at overleve otte labyrint-lignende niveauer fyldt med IMP, slanger og farlige tårne. Selvom det genanvendelige kugler mekaniker er meget lovende og gør det til en unik udfordring, repetitive karakter af spillet bliver et problem bare et par timer i.

Spillets primære mekaniker kredser (pun semi-bestemt) omkring at have en begrænset mængde ammunition til en seks-shooter pistol. Spillere skal jagte genanvendelige kugler efter hver kamp møde for at sikre, at de er klar til den næste sværm af IMP eller giftige slanger. Konceptet er udført godt og tilføjer et ekstra niveau af spænding til enhver shootout. Spillere belønnes for nøjagtighed og kugle bevaring, så der er et ekstra incitament til at tillade mobs for at få nice og tæt på at reducere den afstand, du har brug for at rejse for at hente din ammunition.

Et af de potentielle problemer med de vigtigste mekaniker med spillet er, at spillere med langsomme reflekser ikke kommer til at have meget sjov. Dette er et nervøse spil med super hurtig AI, der kræver perfektion fra sine spillere. Det er roguelike i den henseende og dødsfald tvinger spillerne til at starte spillet over fra starten, så Tunge Bullets
er bestemt ikke for let frustreret gamer. I modsætning til lignende ekstra-straffe spil som Super Meatboy
eller I Wanna Be Guy
, Tunge Bullets
ikke tillader spillere at fortsætte fremad med hjælp af udenadslære. Proceduremæssigt genererede etaper uden checkpoints betyder, at hver død resulterer i starten af ​​en unik udfordring tilbage på udgangspunktet. Det manglende kendskab til stadierne genereret i hver kørsel er en nice perk for gamere interesseret i en unik udfordring.

Selv om der er en kort smule plot introduceret på start skærmen, historien er ikke, hvad der vil være tegning pc-gamere til Heavy Bullets
. Historien bliver hurtigt irrelevant som spillere forsøger at race gennem niveauerne i jagten på EXIT tegn. Den fangekælder kravle aspekt af spillet er forholdsvis enkel og proceduremæssigt genererede niveauer tilbyder ikke nogen fælder eller gåder, der skal løses, inden de forlader. Der er blindgyder og forkerte vendinger, men det er normalt meget nemt at vende rundt og komme tilbage på rette vej hurtigt.

Hvad fangehullet mangler i gåder og fælder, gør det op for i et latterligt beløb af loot. Selvom spillerne kun kan bære en ekstra element ad gangen (de altid har deres revolver), andre våben og frynsegoder er spredt over hele hvert niveau. De supplerende elementer spænder fra sko, der gør dig hurtigere til medicinske forsyninger til raketstyr. Mange af de særlige brugbare elementer findes i spillet er en gang brug kun, men der er nok omkring, at vi var sjældent efterladt tomhændede.

Ud over de gratis varer fundet thoughout fangehullet i Tunge Bullets
, er der også automat-stil kiosker placeret i hvert niveau, der tilbyder ting som et ekstra hit point, et helbrede eller livsforsikring (som holder dig fra at miste alle dine penge, når du uundgåeligt bide i støvet). Mønter kuld jorden efter hver fjende er besejret, og det tager ikke meget lang tid at spare op nok dej til at købe en tiltrængt helbrede midt i et niveau.

Den pulserende farveskema overlejre de altid forskellige niveauer absolut par pænt med lydeffekter til at fange en 80'er arkade føler i verden af ​​ Heavy Bullets
. Selvom vi nød virkelig udseendet og stil af kortene tidligt, det var en smule skuffende, at niveauet design ikke indpasses i en anden palet, som vi skred længere og længere ind i verden. De lyserøde farver og blues var smuk at se på, men efter fem eller deromkring niveauer, begynder det at føle det samme.

Tunge Bullets
tilbyder en unik udfordring og fans fra andre lignende straffe spil kan få deres penge værd ud af denne. Det tager et par timer at vænne sig til de våben og AI opførsel, men efter det, bør dedikerede spillere med en hurtig trigger finger kunne magten igennem til den episke ottende etape i et enkelt møde. Spillet har sidde på gentagne side, men det er svært at modstå den charme af udfordring sin genanvendelige kugle mekaniker.

___

Tunge Bullets
er i øjeblikket tilgængelig på Steam for $ 9,99.