Spil Guider > videospil > alle video game > 'Fable: The Journey' anmeldelse

'Fable: The Journey' anmeldelse

Fable: The Journey
repræsenterer Microsofts nyeste - og sandsynligvis sidste - forsøg på at bevise, at Kinect, i sin nuværende inkarnation, er en levedygtig kontrol interface til mere end bare danse simulatorer og mini-game kollektioner. Udviklet af Lionhead Studios, med den nu afdøde Peter Molyneux tjener som Creative Consultant, The Journey
sætter spillerne på en guidet, first-person tur i Albion, som takket være kraften i Unreal Engine, har aldrig set bedre . Men betyder spillet spille så godt som det ser ud? Læs videre for vores fulde gennemgang af Fable:. The Journey

Sæt 50 år efter begivenhederne i Fable III
(læs vores anmeldelse), Fable: rejsen
fortæller historien om Gabriel, en ung Dweller der bliver adskilt fra sin campingvogn og i sidste ende opfordret til at redde Albion fra The korruption, en ond enhed, der er opsat på at ødelægge jorden med strømmende floder af miserable, blodig goo . Gabriel er hjulpet i sin søgen af ​​Theresa, den gådefulde, blinde seer fra de nummererede Fable
spil, og hans hest, Seren. Det er en klassisk helts Journey setup, der skal føre til inciterende eventyr - men før vi kommer til noget af det, en besked:

"Velkommen! Tag plads, få komfortable og få klar til din rejse! Prøv at sidde oprejst, og holde dine ben uncrossed. For det bedste resultat, placere din Kinect-sensoren i en central position over eller under dit tv. Det kan være nødvendigt at sidde frem i sædet, hvis det har ... Høje arme ... En lav sæde ... Eller en blød ryg. Sørg for at du har plads nok til at spille. Prøv ikke at sidde for tæt på andre mennesker eller genstande. For at få adgang Kinect Guide mens du spiller, hold din venstre arm lige ud til din side. Prøv det nu at begynde din rejse. "

Ikke helt opmuntrende, er det? Og dog, at budskabet er det første, der hilser spillere, der boot op i spillet, hver eneste gang de gør det (selvom det kan, heldigvis, være sprunget over). Overvej det foreshadowing. The Journey
regelmæssigt afbrydes med kontrol tutorials - næsten konstant i starten, mindre hyppigt, som det skrider frem

Selve spillet groft opdeles i to primære spiltyper:. Kørsel sekvenser og bekæmpe sekvenser. Gabriel og Theresa rejse lander i Albion i en hestetrukken buggy, med hyppige stop, hvorunder Gabriel skal bruge sine nyerhvervede magiske kravehandsker at sende bølge efter bølge af truende fjender. Rastepladser, hvor Gabriel kan tendens til Seren, hjælpe med at bryde op oplevelsen

På lejligheder, hvor alt fungerer nøjagtigt som annonceret, Fable: The Journey
viser sig at være god - hvis simplistiske - sjovt.. Brug Gabriels gauntlets at lancere fjender i luften, og derefter decimerede dem med et velplaceret brag af magisk energi, kan være yderst tilfredsstillende. Sekvenser, hvor Gabriel og Theresa flygte fra korruption, Seren galop på en halsbrækkende tempo som det omgivende landskab er overhalet og besmittet af korruption er Crimson masse, er blandt de mest intense, grafisk potente set-stykker The Journey
har at tilbyde. Desværre, disse lejligheder er for få og langt imellem, og spillet er konstant undermineres af sine pedantisk, upræcise Kinect kontrol.

Overraskende nok, de enkle drivende segmenter af spillet klarer sig dårligere end de skydebane portioner. Det skal være nemt. Spillerne har to virtuelle hersker, venstre og højre. Træk i venstre regeringstid, og lad den rigtige go slæk til at styre venstre, omvendt, at for at styre højre. Uanset, vejlede Seren ad Albion veje er i bedste fald en tilfældig affære. I værste fald er det en never ending øvelse i kurset og korrektion hastighed -., Og det udgør en stor del af The Journey 's
frikvarter

Vejene af Albion er fyldt med glødende Experience kugler, som kan anvendes til magten op Gabriels magiske evner. Grønne kugler kan afhentes ved enhver hastighed, blå kugler skal afhentes når Seren bevæger sig langsomt, og Red Orbs kræver hende til at være på en fuld galop. Det er svært nok at få Seren at rejse i en lige linje, langt mindre omhyggeligt navigere vejen til at indsamle orbs. Der er også forhindringer for at undgå og ru pletter af vej, der skal (oprindeligt) skal gennemløbes langsomt lest Seren komme til skade, hvilket gør hele foretagendet, at meget mere frustrerende. Kørsel med hest og vogn er The Journey 's
første og største fiasko.

Der er også spørgsmålet om Søren selv. Der er nogle store heste i videospil: Epona i The Legend of Zelda: Ocarina of Time
og (især, så vidt jeg er bekymret) Argo fra Shadow of the Colossus
. Seren vil ikke blive optaget denne liste, til trods for Lionhead intentioner om det modsatte.

Som med hunden fra Fable II
, rejsens
designere klart ønsker spillere til følelsesmæssigt investere i Seren. Gabriel kan børste hende, fodre sine æbler, og lejlighedsvis har til en tendens til sine kvæstelser - spillere mime forslaget til at trække pile fra hendes kød, derefter bruge magi gauntlets til at helbrede de gabende sår efterladt. For den sags skyld, er Seren gengives smukt: pels skinnende med tydelig hår, opmærksomme, believably live øjne - men det er alt for ingenting. Hun har ingen agentur, ingen indlysende personlighed eller indflydelse på begivenhederne. Seren er afgørende kendetegn er, at hun er en smerte i røven til kontrol, og dramatiske historie punkter, afhænge af hendes fald flad som et resultat. Gabriel kan pleje dybt om Seren, men spilleren aldrig gør.

Heldigvis The Journey er
kamp er bedre end sin kørsel. Gabriels venstre styrer Push magi, som kan bruges til at manipulere objekter i miljøet - herunder fjender - mens hans højre hånd omhandler skader med (til sidst) en af ​​tre magiske angreb: Bolt, Fireball og Shards. Lade løs med spillets magi er nemt nok: bringe den relevante hånd til din skulder, og "push" mod magi mål. Indgående angreb kan blokeres ved at holde venstre arm vandret foran dig selv.

Det er overflødigt at sige, stave støbning bliver mere komplekse som flere angreb indstillinger er aktiveret. Fireballs skal grundes ved enten at ryste din højre hånd før angribe, eller taler ordet "Fireball" højt. Angribe med Shards, i mellemtiden, kræver, at spilleren holder sin højre hånd over og bag deres højre skulder, som om at kaste et spyd, eller ved at sige "Magiske Shard." Generelt er bevægelser anerkendt hurtigere end tale. Hver af disse handlinger, på egen hånd, er enkle at udføre pålideligt. Problemet er, at i varmen i kamp, ​​vil spillerne nødt til at udføre flere handlinger, ofte samtidigt, og Kinect bliver forvirret af uro.

Særligt generende er "crossover" angreb, hvor spilleren har brug for at målrette en fjende i venstre side af skærmen med hans eller hendes højre hånd, eller omvendt. The Journey
faktisk advarer spillerne mod at krydse deres arme over sig selv, men det er ofte uundgåeligt nødvendigt. Selv om det er rigtigt, at rejsens
bekæmpe kontroller arbejde langt mere pålideligt end dens kørselsbetjeningsorganer, det er koldt komfort, når det er næsten umuligt præcist at målrette en given fjende, og spilleren ender med at dø som følge heraf. Heldigvis Rejsen
er ikke særlig svært, og rigelig checkpoints sikre, at der er aldrig for meget af spillet til at gentage.

Det er ikke alle dårlige. Rejsen
er ofte dejligt at se, og omfanget af dens verden er imponerende stort. Traveling sammen med Theresa som Albion udfolder foran dig er roligt awesome, og de forskellige regioner alle formår at formidle en håndgribelig fornemmelse af sted - for dårligt de kan ikke frit udforsket (der er lejlighedsvise grene i vejen, men de har lidt reel indflydelse på stien spillerne igennem wold).

for den sags skyld, The Journey 's
stemmeskuespil og score er begge i top, som det er ydeevnen på skærmen af ​​Gabriel under filmscener, hans subtilt overdrevet funktioner nemt at kommunikere en bred vifte af følelser og klart afspejler hans sindstilstand. Han er en sympatisk, distinkt helten, der ærligt fortjener en bedre omgang. Måske vil han få det, når Xbox 720 og Kinect 2.0 - med dens rygter evne til at læse læber og genkende følelser - roll rundt, men for nu, er der bare ingen grund til at tage The Journey

<. . em> Fable: The Journey
er tilgængelig nu til Xbox 360 med Kinect

-