Spil Guider > videospil > alle video game > 'Ragnarok Odyssey' anmeldelse

'Ragnarok Odyssey' anmeldelse

"Bare vent til Monster Hunter
." Nogensinde hørt den sætning før? Hvis det er tilfældet, er det sandsynligt, du har været på en Vita diskussionsforum eller forum tråd før. Mens Vita ikke er i den bedste sted lige nu, mange er hurtige til at foreslå, at systemet bare brug for flere spil, med Monster Hunter
være franchisen, der vil sælge Sonys håndholdte i Japan. Indtil da har vi Ragnarok Odyssey
.

At tage stikord fra Capcoms Monster Hunter
franchise, og en kunst stil ligner Level 5 s White Knight Chronicles
serie, Ragnarok Odyssey
er en søgen baseret adventure spil, hvor spilleren har til opgave at bringe ned forskellige monstre. På papiret kan det fylde spillerens fantasi med en følelse af forundring, men i virkeligheden er det faktisk temmelig kedeligt.

Når du starter spillet, vil spillerne nødt til at skabe deres karakter, ved hjælp af en ganske ekspansiv liste over funktioner . Spillere kan tilpasse fysiske udseende deres karakter (er) på mange forskellige måder. Der er også seks klasser at vælge imellem, disse er Sword Warrior, Hammersmith, Assassin, Cleric, Hunter og Mage. Hver klasse kommer med sine egne fordele og ulemper; Hammersmith, for eksempel, er i stand til at uddele masser af skader, men på bekostning af manøvredygtighed. Den Sword Warrior er den mest afbalancerede af de fem klasser, mens Hunter kan være aldeles ubrugelig. Heldigvis, kan klasser byttes ud til enhver tid uden straf.

Måske en design valg spillere vil sætte pris kommer i form af fortælling. Det er op til spilleren at opleve historien, og spillet vil aldrig tvinge det ind quests. Historien er typisk fortalt gennem diskussion med NPC'ere, men hvis spilleren vælger ikke at interagere med andre figurer, de kan glans lige over fortælling og hop lige ind i oplevelsen. Desværre, selve historien er temmelig overfladisk, og det kommer til en pris

Quests i Ragnarok Odyssey
centreret omkring to hovedmål:. Dræbe en vis mængde af monstre, og finde en vis mængde varer ( normalt erhverves ved at dræbe en vis mængde af monstre). Og ... det er virkelig det. Bortset fra de to quest typer, der er ikke virkelig meget at gøre. På visse punkter i historien, vil en Siege søgen åbne op, hvilke opgaver spilleren med at forsvare en port fra en stærk monster. Men disse quests er få og langt imellem, så spillerne til at gentage de samme mål igen og igen.

Ragnarok Odyssey
lider af en mangel på fremdrift, hvad enten det er fra en praktisk talt ikke-eksisterende historie eller bare en mangel på sort mellem quest typer. Man kunne sige, at denne stil af spil egner sig godt til den bærbare økosystem, hvor spillerne vil engagere sig i korte stød i stedet for time lange spil-sessioner; men selv da spillet er underwhelming. Og det er en skam også, som kernen gameplayet er ganske sjov.

Combat i Ragnarok Odyssey
er enkel endnu tilfredsstillende. Angreb er kortlagt til knappen trekant, med cirkel-tasten bruges til at starte fjender i luften eller sende dem flyver hen over skærmen. Det et simpelt system, men det viser sig at være sjovt hele løbet af spillet. Kommandoer bliver smart kortlagt til den højre side af den berøringsfølsomme skærm, og er placeret i let tilgængelige steder. Ved hjælp af touchscreen, kan spilleren effektivt adgang potions eller chat muligheder, alle uden at afbryde oplevelsen.

Det er ikke til at sige spillets kamp er perfekt på enhver måde, især når det kommer til fjenden AI. Monsters kan angribe spilleren med overvældende magt, nogle gange falder i ubrydelige combos, der absolut kan ødelægge afspilleren. Og med kun tre liv pr quest, kan det blive ret frustrerende at tackle nogle af de senere missioner solo.

Typisk i disse tilfælde vil det blive foreslået, at spilleren male nemmere niveauer for at øge statistik. Et værdifuldt taktik, ville det være, at Ragnarok Odyssey
faktisk blottede nogen lighed med en JRPG. Spillerens statistik kun stige i slutningen af ​​kapitlerne, og bortset fra, at den eneste måde at øge statistik er at hente kort, faldet med fjender eller sælges af leverandører. Det er et interessant gameplay mekaniker, men selv med de rigtige kort spillere kan stadig finde sig tvunget til at lede online for ekstra hjælp.

Gør vej til værtshuset, kan spilleren deltage i hårdere versioner af quests. Disse typisk involvere at hæve de klare krav, såsom at dræbe 15 Flame Giants snarere end otte. Det åbner også op Ragnarok
's online-modes, der viser sig at være ganske lidt sjov. Ved hopping online, kan spilleren rydde quests med op til fire andre spillere. Spillets underholdning nemt øges, når spillet med flere mennesker, som det er vanskeligt skarpt falder. Den online, ligesom resten af ​​ Ragnarok Odyssey
, er langt fra perfekt men da det gør lider et par spørgsmål.

Der er ikke meget ventetid når du spiller online, men det er en fælles kritik, at spillet kan stamme ved punkter, selv frysning for et par sekunder, mens engageret i online quests. Dette er ganske overraskende, da selve spillet kører ganske problemfrit i singleplayer, med belastning gange endda skåret til et minimum. Spørgsmål til side, online er stort set det samme som kernen Ragnarok
erfaring, undtagen med flere spillere. Heldigvis kan multiplayer afspilles på både wifi og ad hoc-forbindelser, så spillerne kan nyde spillets online tilbud uden at være tvunget til at finde venner med spillet.

På hele, Ragnarok Odyssey
er en sjov, søgen baseret erfaring, der er bragt ned ved sin mangel på fremdrift. Den grundlæggende gameplay er stor, kortsystem er en interessant ny tage på statistik, og online-mode er sjovt. Selve spillet er bare alt for ensformigt, og mangler sort eller narrative nødvendige for virkelig sat det fra hinanden. På det mest, måske dens en fornøjelig distraktion for de små pauser bærbare blev bygget til, men nogen på udkig efter en dybere oplevelse ønsker at vente på en dybere JRPG.

Ragnarok Odyssey
er tilgængelig nu til PlayStation Vita

-.